PracaGrupypl.praca.dyskusjeznowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia › Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
  • Data: 2005-06-02 09:27:13
    Temat: Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
    Od: Konlin <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 01 Jun 2005 23:55:36 +0200, na pl.praca.dyskusje napisałeś(aś):

    > wiesz co to jest informatyka - studia dzienne np.. ? to programowanie,
    > tyle ze mozna sie pos**c z wrazenia..

    No co Ty? Nie zauważyłem u siebie takich objawów.

    > informatyk to programista,

    Wow, ale masz pokręcony światopogląd. Jestem mgr inż. informatyki a nie
    programuję - jestem informatykiem czy nie? Czy projektant softu/baz
    danych/sieci jest informatykiem czy nie? A analityk?
    Poza tym, czy programistą jest ktoś kto umie (dobrze) programować czy ktoś
    kto aktualnie zajmuje się programowaniem?
    Nie wiem skąd ten mit programisty jako boga w branży IT skoro samo
    programowanie (kodowanie) zajmuje chyba najmniej czasu z uproszczonej
    ścieżki analiza -> projekt -> kod -> testy. Po po drodze są jeszcze audyty,
    przeglądy, zmiany wymagań itp. Więc od średnich projektów w górę
    programista robi się jednym z mniejszych trybików maszyny. I bynajmniej nie
    jest jedynym informatykiem w całym tym procesie.

    > a koles od sieci to admin

    Oczywiście admin po studiach dziennych na informie (skoro się tak uparłeś
    na te studia) to nie informatyk bo nie klepie kodu?

    > dobrej roboty nie dostaniesz... dobra to > 10k

    Dla Ciebie. Dla innego to będzie 3 kzl a dla innego > 30 kzl. Więc nie
    uogólniaj.

    pzdr
    konlin