PracaGrupypl.praca.dyskusjew ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC) › Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)
  • Data: 2004-06-21 07:56:18
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)
    Od: "chinol" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W ktorym kierunku isc jako informatyk?
    > Programista (webowy, aplikacji pod windows, pod
    > unix/linux), administrator (siec na Windows i/lub linux,
    > baz danych) czy wdrozeniowiec.

    [CIACH PRAWIE ALL]

    Wszystkie te zajecia sa ladne i piekne. Jednak z roku na rok ich wartosc sie
    zmienia.
    1.programista: obecnie raczej KODER - w wiekszosci firm to czlowiek
    przepisujacy na kod wymyslone juz rozwiazania;
    2.administrator: obecnie raczej NADZORCA SERWERA - systemy rozwijaja sie w
    kierunku jak najwiekszego ograniczenia samej potrzeby administracji - jak
    sie zrobi to, to kliknij tamto itp. Wiedza IT raczej zbedna. (Oczywiscie
    pisze o systemach komercyjnych).
    3. Wdrozeniowiec: dobry zawod - wymaga naprawde obszernej wiedzy
    praktycznej. Czysta wiedza IT raczej niewiele sie przydaje. wiec tutaj moge
    przyznac punkt ale tylko dla czlowieka z pasja i umiejacego sobie radzic w
    ekstremalnej sytuacji.

    Zapomniales o najblizszej kazdemu informatykowi roli: Inzynier - projektant.
    I tu wg mnie idzie najwiekszy rozwoj. Biorac pod uwage tak potezny rozwoj
    wszelkich narzedzi do projektowania i automatycznej generacji wszystkiego
    (chocby Rational, czy xDocletowe komercyjne klony) izynierowie
    oprogramowania (a nawet inzynierowie informacji) staja sie tymi, ktorzy
    dowodza na szeroko pojetym rynku IT. Wiedza kodera jest niczym w porownaniu
    z wiedza projektanta (w kontekscie pieniedzy a nie wiedzy jako takiej).
    Pozatym wlasnie iznynier-projektatnt ma szanse na najwieksze wykorzystanie
    wiedzy, ktora posiadl jako student informatyki na dobrej uczelni.

    Ktos juz wczesniej napisal, ze dobrze jest byc specem w czyms innym niz
    informatyka. I to jest swieta prawda. Dobry marketingowiec-informatyk to
    skarb w wielu firmach. Pozatym rozwoj takich technologi jak np. IMAP wymaga,
    aby tworca mial duza wiedze z zakresu ekonomii, finansow itp. Gospodarka w
    epoce permanentnej globalizacji upomni sie juz calkiem niedlugo o takich
    specow.

    Tomek