PracaGrupypl.praca.dyskusjetest projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe" › Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
  • Data: 2005-06-29 00:16:53
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: nbs <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Immona wrote:

    > Prawny to to nie jest.

    Owszem. Wystarczy "tylko" by koncowy raport trafil do odrzuconego
    kandydata. Jesli znalazlyby sie w nim jakiekolwiek niejawne (prawdziwe
    lub falszywe) informacje o kandydacie - problem gotowy.

    > Firma moze sobie zrobic rekrutacje wedle fantazji,

    Tak dla porzadku: pisze o agencjach HR i firmach, w ktorych rekrutacja
    (i odpowiedzialnosc za nia) jest rozproszona.

    > Natomiast jako ze Maciek wierzy w prawdziwosc tych testow, pytam go, czy ta
    > wiara nie powoduje w nim zaklopotania tym, co - wedle tej wiary - robi.

    Ja podchodze do tego z drugiej strony. Dowolnosc interpretacji takich
    testow jest tak duza, ze agent _moze_ napisac o kandydacie dowolna
    rzecz, ktora pasuje do jego raportu. W polaczeniu z "naukowa" wartoscia
    testu i wynikajacym z niej autorytetem (nie wazne, ze w innej
    dziedzinie) jest to wygodna technika manipulacji i dupochron.

    R.