  • Data: 2005-06-29 10:10:22
    Temat: Re: test projekcyjny-
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    news:d9trjv$4dl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Re to: Maciek Sobczyk [Wed, 29 Jun 2005 10:43:51 +0200]:

    > A to mnie intryguje, jako ze porysowanych przez siebie
    > drzewek, niekoniecznie owocowych ;) mam raczej sporo.
    > I te 'nowsze' _wyraznie_ roznia sie od starszych... Inna
    > perspektywa, inne cieniowania, inny sposob przedstawienia
    > malych elementow jak liscie czy kwiatki ;) Co jeszcze
    > ciekawsze, probowalam przed chwila przerysowac jedno takie
    > swoje drzewko sprzed... uhuhu... -- i nie potrafilam.
    >
    > Potrafilbys moze pare slow na temat tego...? Czysta ciekawosc
    > to jest, wiec jesli Ci sie nie chce to nie ma problemu :)
    Chętnie, chociaż nie wiem, czy mi się uda opisać na tyle obrazowo. Na każdym
    rysunku drzewa występują miejsca charakterystyczne w określonym miejscu
    korzeni, pnia lub korony. Na rysunkach, które oglądałem, miejsca te
    pokrywały się niemal idealnie. Raz w danym miejscu był ptaszek, innym razem
    obcięta gałąź, dziupla, wiewiórka ale miejsca były b. zbliżone. Koleżanka,
    która rysowała owe drzewa, psycholożka, wielokrotnie superwizowana,
    obligatoryjnie biorąca udział w terapii grupowej (jako jeden z elementów
    kształcenia w Krakowskiej Szkole Psychodynamicznej) twierdzi, że to traumy z
    dzieciństwa.

    Inne wspólne cechy, to rozłożenie korony, względem osi symetrii pnia,
    pochylenie gałęzi i inne. Szkoda, że nie możemy posiłkować się rysunkami,
    tylko bazować cały czas na słowach, bo to bardzo utrudnia sprawę.

    pozdrawiam
    m.