PracaGrupypl.praca.dyskusjetest projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe" › Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
  • Data: 2005-06-29 09:37:29
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Testy projekcyjne działają nieco inaczej i tutaj trudno fałszować wyniki.
    > Ponieważ rysunek drzewa nie podlega świadomej obróbce ani logicznym regułom,
    (...)
    > wprawny psycholog łatwo wypatrzy i odpowiednio się do nich
    > ustosunkuje.

    No jak dla mnie to te zdania są nieco sprzeczne.

    > Test drzewa nie mierzy kłamstwa bezpośrednio. Tak jak pisałem - założeniem
    > testu jest to, iż rysunek/symbol, jako pierwotny (pierwszy, nadrzędny) w
    > stosunku do słów, nie podlega obróbce logicznej.

    I w tym momencie polegli wszyscy, którzy mieli cokolwiek wspólnego z
    rysowaniem? Bo u nich obraz jak najbardziej podlega obróbce logicznej.

    Hmm, swego czasu miałem okazję oglądać dużo rysunków odęcznych studentów
    archietektury - ZTCP - standardem było (przynajmniej u osób
    praworęcznych - ale chyba generalnie też) cieniowanie z prawej strony i
    to nie tylko drzew, ale wszystkiego jak leci - tak jest po prostu
    wygodniej z "technologicznego" pkt. widzenia.

    pozdrawiam

    Zbyszek