PracaGrupypl.praca.dyskusjelist motywacyjny - po co to komu?? co pisać?? › Re: list motywacyjny - po co to komu?? co pisać??
  • Data: 2007-06-19 14:50:24
    Temat: Re: list motywacyjny - po co to komu?? co pisać??
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale są stanowiska, które mają tak szeroki zakres obowiązków, że jest
    > problemem umieszczenie zwięzłych informacji w CV. Rozszerzenie tych
    > informacji w liście motywacyjnym to masakra.
    Dla tego w takich przypadkach w CV podajesz tylko nazwę stanowiska i okres
    pracy a w LM odnosisz się do najbardziej istatych elementów z zakresu
    obowiązków które
    _korespondują_z_wymaganiami_na_stanowisko_o_które_si
    ę_ubiegasz. Wiem
    doskonale o co Ci chodzi - tez pracowałem głównie w małych firmach gdzie
    preferuje się człowieka-orkiestrę.
    Najfajniejsze jest to że podczas rozmów o pracę w większych firmach luidzie
    nie wierzą że jedna osoba robiła tyle rzeczy. Ja np kiedyś jednocześnie
    zarządzałem jednym dużym projektem wdrożeniowym, dwoma małymi, działem
    produkcji i wdrożeniem iso w całej firmie. Wszystko w jednym czasie.

    > A jak miałaby wyglądać rozmowa kwalifikacyjna z niemową?? Są też osoby z
    > wadami wymowy bądź chorobą uniemożliwiającą poprawne wysławianie się (na
    > pewno taka jest, skoro jest nawet choroba nazwana dysleksją). A czy jeżeli
    > nie umie się wysławiać na rozmowie kwalifikacyjnej to oznacza, że jest
    > złym pracownikiem?
    >
    > I jeszcze to, że pisanie o sobie za dużo może zostać odebrane jako
    > przechwalanie się, czy może dać impuls do zazdrości czy zawiści i taka
    > oferta zostanie odrzucona (oj, teraz to już przesadziłem).

    Tu już piszesz o wyjątkach a nie o regułach. Te wyjątki to ile 2-5%
    wszystkich zdarzeń? Musisz sie pogodzić że w 2-5 % sytuacji odpadniesz w
    przedbiegach.
    Wszystkich nie uszczęśliwisz.
    Musisz się skupic na celach etapowych.
    Po co się pisze dokumenty aplikacyjne ? Żeby dostać pracę ?
    Nie! Żeby zostać zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. To cel tego etapu.
    Pisz więc tak aby zaproszono Cię na rozmowę - CV piszesz ogólnie, w liście
    eksponujesz nabardziej istotny element w odniesieniu do wymagań pracodawcy i
    piszesz że zgodnie z CV wykonywałes bardzo wiele obowiązków i masz wiele
    osiągnięć w obszarach a, b i c o których nie piszesz ze względu dużą ilość
    informacji którą to chciałbys zaprezentować bliżej na rozmowie
    kwalifikacyjnej. A rozmowa to już zupełnie inna bajka. Tam też są
    odpowiednie cele do osiągnięcia.
    Rekrutacja to gra. Wielopoziomowa. Na każdym poziomie trzeba coś zrobić i
    coś osiągnąć.
    --
    Jackare