PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ? › Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-23 21:13:01
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: jerry <...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem studentem 1 roku. Jaki wybrać kierunek rozwoju:

    Zalicz najpierw analizę, algebrę i fizykę. Ucz się języka angielskiego.
    Ćwicz swój umysł. Naucz go rozwiązywać problemy. Poznawaj algorytmy.
    Realizuj je w języku programowania: C++. Naucz się sortować,
    przeszukiwać listy, drzewa i grafy. Naucz się optymalizacji działań na
    liczbach, stringach. Poznaj wyrażenia regularne. Koniecznie opanuj
    arytmetykę wskaźników i zasady zarządzania pamięcią. Nie zaniedbaj też
    obsługi systemu plików.. Zainteresuj się co znajduje się pod obudową
    Twojego PC. Pracuj nad własnymi rozwiązaniami powyższych problemów.
    Gdy już nauczysz się programować i będziesz na 4 roku możesz przejść do
    komercji. Wybór spory: java, C#, Delphi, VB lub coś skryptowego: ASP,
    PHP. Kończąc studia powinieneś już pracować jako klepacz kodu w jakiejś
    dużej firmie (Motorola, Siemens itp. ) Mają dobre programy stażowe i
    można poznać typowe mechanizmy używane w produkcji oprogramowania,
    technologie, frameworki, serwery aplikacji, serwery DB, organizację pracy.
    Po obronie z pewnością zostawią Cię w tej firmie, a Ty wówczas pomyśl o
    jakiejś specjalizacji. Rozpocznij ścieżkę certyfikacji.

    Te rady masz zupełnie za darmo, gdyż mam chwilę czasu. Klepać kod w
    durnej javie potrafi już niejeden licealista, a PHP w gimnazjum nikogo
    nie zdziwi. Pierwsze lata studiów poświęć na to by do swojego przyszłego
    kodu dołożyć także sporą dawkę logiki i uzasadnienia. Twoje przyszłe
    programy nie powinny zawierać zlepków instrukcji przeklejonych z netu, a
    świadomie i pewnie użyte rozkazy realizujące dokładnie przemyślany
    algorytm. Nie porywaj się także teraz na oracle, gdyż nie jesteś sobie w
    stanie wyobrazić problemów bazodanowych jakie rozwiązują
    administratorzy. Nie masz doświadczenia biznesowego. Nie znasz wymagań i
    oczekiwań co do aplikacji opartych na tym i podobnych RDBMS.

    > programista java czy programista,administrator oralce.

    sugerujesz teraz, że programista java jest zwolniony z wiedzy jak
    napisać procedurę w plsql? A i administrator oracle nigdy nie słyszał o
    programowaniu zorientowanym obiektowo? Albo jesteś w błędzie, z którego
    Cię teraz wyprowadzę albo chcesz dołączyć do tych "specjalistów", którzy
    zarabiają 2k - 2,5k netto i plują na forach i grupach, że są
    wykorzystywani, tymczasem powinni być wdzięczni, że jeszcze mają pracę
    gdyż jedyny algorytm sortowania jaki stosują to algorytm bąbelkowy, przy
    czym nawet nie wiedzą że on się tak nazywa i dlaczego. Ot taka prawda o
    tych programistach. Ich kapitałem wiedzy i doświadczenia jest google.
    Ufają tylko temu co przeczytają w lakonicznym opisie fragmentu kodu
    którego szukali w sieci. Nie idź w ich ślady. Twoim kapitałem powinna
    być Twoja wiedza i teraz masz najlepszy moment by ją zdobywać.
    Powodzenia,