PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ? › Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-23 20:01:49
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ixixixi" <i...@p...fm> wrote in message
    news:ef3vp7$n6r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Założę się, że napisałeś te słowa w programie napisanym w C++ uruchomionym
    > w OS napisanym w C/C++, a dookoła masz nauruchamiane masę softu napisanego
    > w C++. Komunikacja sieciowa też zapewne odbyła się przy wsparciu softu
    > napisanego w C++.

    Mam wlasnie nawet wlaczony kompilator C++. I co z tego? To o czym piszesz to
    historia, a nie przyszlosc. Za rok lub dwa bedziesz czytal usenet w swoim
    nowym telefonie przegladarka napisana w Java.

    > Pobudka, Javę wybiera prezio, bo zobaczył reklamę w gazecie i Java jeszcze
    > w tym roku jest trendy :-D

    Wszystko zalezy do tego co ma robic dany produkt.

    > Piszą w tym tylko wciskacze softu, których odbiorcami są inne firmy, w
    > których ludzie nie wiedzą co kupują, bo też się nie znają. Nikt świadomy
    > by tego przecież nie kupił.

    Od swiadomych mialem nie raz specyfikacje, ze soft ma byc w Javie
    (konkretnej technologii czy frameworku) i niczym innym. Nie raz rowniez
    przepisywalem kod z Javy na C++. Mimo wszystko nie czuje sie na tyle mocny
    by wyciagac z tego generalne wnioski dotyczace calej branzy IT. A Ty swoje
    wnioski na czym opierasz?

    >Zwłaszcza, że mógłby mieć 10X wolniejsze kompy/serwery i soft w C++, który
    >by działał na tych złomach 2X szybciej niż Java na tych szybkich.

    Kolega poza PC to chyba softu nie widzial, a i o biznesie tez raczej ma
    mgliste pojecie.
    Wiele lat pisalem soft i prowadzilem kilka projektow w C++ i najchetniej
    kazdy bym robil w C++. Ale jak mi z estymat wychodzi ze bede sie grzebac w
    C++ przez pol roku, a w Javie zloze soft z klockow w miesiac albo dwa to
    wybieram to szybsze rozwiazanie. Wieksza premie wtedy dostane. Moje chlopaki
    tez wola pojechac sobie na egzotyczne wakacje niz w tym czasie klepac kod
    chocby nawet w najukochanszym z jezykow. Wybor jezyka to nie kwestia tego co
    jest trendy tylko przemyslana decyzja z nastawieniem na jak najwiekszy zysk
    z faktu bycia pierwszym na rynku z danym tematem. Zero sentymentow w tym
    momencie.

    pzdr
    Muchomor