PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
  • Data: 2010-07-09 08:59:06
    Temat: Re: inspiracje
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 10:41:20 +0200, jcm napisał(a):
    /ciach/
    > Nie liczyłbym, że to będzie tak sielankowo wyglądało w rzeczywistości.
    >
    > Jeśli firma decyduje się na zatrudnienie informatyka, to w firmie dzieją się
    > różne dziwne rzeczy, z którymi ekipa sobie nie razi, nie ogarnia,

    A to racja. Bo pani Kasia w sekretariacie wpada w panikę, gdy trzeba konto
    w Exchangu założyć. A jak coś się akurat spieprzy, to trzeba wzywać serwis
    (zawracanie głowy), który przyjedzie (i będzie zawracał głowę), albo nie
    przyjedzie (i będzie zawracanie głowy czemu nie przyjechali), potem nie
    wykonają pracy poprawnie i będzie zawracanie głowy z reklamacjami.

    A tak - mamy "informatyka", i jego głowę do zawracania. My mówimy tylko
    "poczta nie działa", a on już kombinuje tak, żeby było dobrze. Czasami
    wezwie serwis i sam będzie się z nim użerał, a czasami nawet sam da sobie
    radę i naprawi.

    Wiem co mówię, bo sam raz pracowałem na takim stanowisku. Ciężka robota to
    to nie była, ale strasznie dużo zawracania głowy :). Za to całkiem niezła
    praca na początek, jako "rozbiegówka" dla nabrania ogólnego doświadczenia
    we wszystkim.

    > np. wdrażanie
    > nowego ERP i konieczność przeniesienia danych, zmiany indeksów towarowych,
    > przeprowadzki i konieczność położenia sieci, mnóstwo innych upierdliwych
    > dupereli, za które firmie zewnętrznej musieliby zapłacić krocie, a tak będą
    > mieli młodego taniego jelenia, który będzie im "gasił pożary" na miejscu za
    > góra: 2500 brutto. Czysta ekonomia. ;)))

    Dlaczego od razu "jelenia"? Firma stawia warunki, pracownik się na nie
    godzi. Sam napisałeś, że to duperele. Umówmy się, nawet to o czym mówisz to
    jest praca lekka i niewymagająca kosmicznych kwalifikacji, poza znajomością
    absolutnych podstaw SQLa (na poziomie "SELECT * FROM kontrahenci") i
    obsługi arkusza kalkulacyjnego, więc ile Twoim zdaniem należałoby zapłacić
    takiemu pracownikowi? Za to jest to zajęcie pierońsko upierdliwe i
    czasochłonne, więc naturalne jest, że zlecenie go podwykonawcy będzie
    drogie.

    --
    Yakhub