PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
  • Data: 2009-05-18 11:04:25
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 May 2009 12:21:09 +0200, Maruda napisał(a):

    > Z calej dyskusji wynika, ze pracodawca potraktowal prace 1.05 jako
    > prace w godzinach nadliczbowych. Tu ma zastosowanie:
    > Art. 1512.
    >
    > § 1. W zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych
    > pracodawca, na pisemny wniosek pracownika, moze udzielic mu w tym
    > samym wymiarze czasu wolnego od pracy.
    >
    > § 2. Udzielenie czasu wolnego w zamian za czas przepracowany w
    > godzinach nadliczbowych moze nastapic takze bez wniosku pracownika. W
    > takim przypadku pracodawca udziela czasu wolnego od pracy, najpózniej
> [...]

    Nic dodać nic ująć - najlepsze podsumowanie tej sytuacji.
    Rozwijając jeszcze ten argument że każdy z tych pracujących w dniu 1 maj
    odebrałby dzień wolny w różnych dniach - to czy przy tej okazji pytek
    rościłby sobie prawo do dnia wolnego którego? Tego co pierwszy zawnioskował
    o wolne? A może drugiego pracownika? No chyba że Jotte zasugeruje iż każdy
    dzień wolny od tych pracowników będzie również dniem wolnym dla pytka :)

    A tak z innej beczki pytek - na jaki dzień wnioskowałeś o dzień wolny za 1
    maj? Twoi koledzy i koleżanki wnioskowali o 4 maja - a Ty/ :)
    Oczywiście to powyższe pytanie jest retoryczne ;)