PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-07 10:39:08
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Efendi" <f...@r...di> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > A to jest watek, ktory kawalek nizej z Krzyskiem poruszylam:
    > czasami na dane stanowisko nie idzie znalezc odpowiedniego
    > kandydata, z przyczyn roznych. I wtedy rownolegle szuka sie
    > go poprzez ogloszenia, poprzez wlasnych pracownikow, ale w tym
    > samym czasie probuje sie wyszkolic ktoregos z obecnych tak,
    > zeby mogl przejac zadania na nieobsadzonym stanowisku.

    Można też zatrudnić np. kogoś z Portugalii...

    > Chociaz rzecz jasna nie musi tak byc, moze to po prostu dla
    > tej firmy taka forma reklamy jest. Nie zgadniesz raczej.

    Jeśli firma się reklamuje, to znaczy, że ja też mogę jeszcze raz się jej
    przypominać, np. uzupełniając informację o sobie, jeśli coś zostało
    pominięte. Nie da się zrobić drugi raz "pierwszego wrażenia", ale firma to
    nie jeden specjalista od rekrutacji, który jest carem i bogiem, który daje
    życie lub śmierć. Dokumenty mogą przeglądać różni ludzie i nie należy się
    sugerować czyjąś niechęcią, jeśli wcześniej zaistniała.

    > Ale tez wlasnie dlatego firmy raczej nie wdaja sie w wyjasnianie
    > powodow nieprzyjecia do pracy. Po prostu, mniejsze ryzyko ze sie
    > "cos palnie", co po drugiej stronie sluchawki zabrzmi zupelnie
    > inaczej, niz bylo to w intencjach wyjasniajacego.

    Dlatego napisałem już kilka razy w tym wątku - lepiej milczeć niż powiedzieć
    coś, co może mieć przykre konsekwencje. A jeśli ktoś wdaje się w wyjaśnienia
    to musi byc ostrożny. Kandydat do pracy też człowiek i ma prawo mieć swój
    honor.