PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-07 15:31:24
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Efendi w news:dfm80j$a09$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Tak może robić ktoś, kto przebiera w ofertach jak w ulęgałkach,

    Nie przebierałem, ale znam (przynajmniej w części) swoje ograniczenia. Są
    takie prace, do których absolutnie się nie nadaję lub moja przydatność
    byłaby niewielka. Po co mam taką łapać?
    Są też takie prace, w których sobie radę dam. Przykładowo mogę machać łopatą
    lub myć kible w jakimś McDonaldzie. Stać mnie jednak było na to, aby
    odrzucać również tego typu prace.

    Dlaczego firmy mają robić inaczej? U nich jest to jeszcze bardziej
    uzasadnione. Tych totalnie nie spełniających wymagań odrzucić. Jeśli są
    tacy, którzy tak z grubsza mogliby być... ale właśnie - z grubsza. Jeśli
    firma nie ma noża na gardle to taniej wyjdzie powtórzyć rekrutacje nawet
    parokrotnie, aż trafi się na kogoś kto pasuje do profilu. Albo też
    ewentualnie decyduje się na takiego, który niby spełnia oczekiwania, ale
    bardzo szybko okazuje się, że to jednak nie ta osoba i trzeba rekrutację
    powtórzyć. Takie sytuacje są jak najbardziej możliwe.

    > Co to znaczy "nieodpowiedni pracownik"? Jak można stwierdzić,
    > że ktoś jest nieodpowiedni, jeśli nie daje mu się szansy wykazania,

    Naprawdę nigdy nie jesteś w stanie już w pierwszej chwili ocenić, że ktoś
    zdecydowanie się nie nadaje do danej pracy? Część odpada, bo chociaż
    posiadają odpowiednie umiejętności to nie potrafili innych co do tego
    przekonać. Niestety tak już jest, że nie wszystkich można sprawdzać.

    pozdrawiam
    Greg