PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-08 06:59:02
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Efendi [Thu, 8 Sep 2005 08:43:37 +0200]:

    > Mamy tutaj kolejną kwestię - tolerancji dla osób z zaburzeniami
    > psychicznymi.

    Nie, nie mamy tutaj kolejnej kwestii.

    Moim podstawowym i glownym zadaniem jako wlascicielki firmy jest
    dbac o jej funkcjonowanie i rozwoj. To sie robi takze, a czasami
    wrecz glownie, poprzez zatrudnianie odpowiednich ludzi.

    A odpowiedni czlowiek to taki, ktory z najwiekszym prawdopodobienstwem
    spelni zalozenia danego stanowiska, bedzie sie potrafil w nie wpasowac
    i tym samym bedzie przynosil zysk firmie. To sie z kolei wiaze scisle
    z ograniczaniem niepotrzebnego ryzyka i zatrudnianiem ludzi ktorzy "a
    moze potrafia tylko trzeba sprawdzic".

    Kazde stanowisko, poza wymaganiami merytorycznymi, ma tez wymagania
    predyspozycyjne tudziez charakterologiczne a nawet wrecz czasami te
    oparte na powszechnym postrzeganiu czegos przez spoleczenstwo. Juz
    kiedys przyklad podawalam: w przypadku PH w IT najlepiej sprawdzaly
    mi sie pary K + M co bylo oparte na powszechnym uprzedzeniu, ze facet
    "sie zna", ale jak kobieta tez sie zna to nie moze byc takie trudne.
    Czynnik idiotyczny i dykryminujacy, ale brac go pod uwage trzeba.

    I to, ze nie zatrudniam faceta na sekretarke, goscia o kulach jako
    gonca czy kogos z bardzo duzymi i widocznymi bliznami na twarzy i
    rekach na PH, nie ma najmniejszego zwiazku z tym, co ja sama o tych
    ludziach mysle. I tak samo to, ze ktos nie chce zatrudnic osoby po
    powaznym zalamaniu nerwowym na odpowiedzialne stanowisko, nie ma nic
    wspolnego z prywatna opinia na jego temat. Po prostu istnieje spore
    ryzyko, ktorego wcale nie trzeba podejmowac -- wiec wiekszosc ludzi
    go nie podejmie i tyle.

    A prywatnie dla odmiany: wkurza mnie -- dokladnie tak: wkurza --
    czesto ogladana przeze mnie postawa roszczeniowa niepelnosprawnych
    roznego stopnia i typu. Bo jak ja go nie zatrudnie to to jest od
    razu dyskryminacja, a to ze sie nie nadaje to go nie interesuje.
    I uczciwie Ci powiem, jak taka postawe u kogos widze, to ten ktos
    jest na starcie przegrany, niezaleznie od kwalifikacji. Nie jest
    to dyskryminacja niepelnosprawnych -- dyskryminuje za to ludzi,
    probujacych swoja niepelnosprawnoscia mnie szantazowac.

    Kira