PracaGrupypl.praca.dyskusjeTELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ? › Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
  • Data: 2008-06-26 10:10:31
    Temat: Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 23 Jun 2008 05:40:19 +0200, ZASK napisał(a):

    > zemu tak powoli telepraca
    > wchodzi do Polski? Czy pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to
    > wynika ?

    Pracowałem zdalnie i teraz - jako etatowiec 8-16 strasznie tęsknię za
    tamtym systemem. Wymaga on samodyscypliny i dobrej organizacji zajęć, ale
    przy odrobinie rozsądku ("zrobię w weekend to, co miałem robić cały
    tydzień") bardzo efektywna.

    Dlaczego tak słabo z tym u nas?
    Z moich obserwacji wynika, że pracodawcy zwyczajnie się telepracy boją.
    Oczywiście nie w każdym zawodzie da się przyjąć taki system, ale np. w
    sporej części IT jest zupełnie łatwa do wprowadzenia. Mimo tego, jak tylko
    na rozmowach kwalifikacyjnych proponuję pracę zdalną, zazwyczaj słyszę
    jakieś wykręty, marudzenia, bliżej nieokreślone mętne powody, ogółem
    sprowadzające się do "raaaaczej nie".
    Mając pracownika w biurze, faktycznie jest większa kontrola i sprawna
    komunikacja. Jak siedzę w domu, to pracodawca nie wie co robię, stąd pewnie
    obawa, że nie robię nic, a za miesiąc przyjdę po pieniądze.

    Oczywiście, że jak nie zrealizujemy zleconych zadań, to pracę stracimy, czy
    to zdalną czy stacjonarną. Są też okresy próbne, żeby wypróbować pracownika
    - dlaczego nie telepracownika?...

    Tracę 2h na dojazdy i szlag mnie przez to trafia. W pracy wymieniam maile z
    kolegami z biurka obok. Całą tą robotę mógłbym robić w domu, w dogodnym
    czasie i nastroju. Niestety, szefostwo chce mieć pracowników w biurze. Ale
    się nie poddaję i jak tylko nadarzy się okazja, będę telepracę negocjować
    :D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net