PracaGrupypl.praca.dyskusjeTELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ? › Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
  • Data: 2008-06-26 20:21:15
    Temat: Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message
    news:g3r5jk$3fe$1@opal.icpnet.pl...

    > 1. Bo trzeba zatrudnić człowieka, który zna się na komputerach i sieciach
    > na tyle, aby potrafił zorganizować całe środowisko po stronie pracodawcy -
    > a nie wszystkie firmy stać na wydatek rzędu 2000 zł/mc brutto, albo i
    > więcej.

    Czym jest pracownik za 2000 zł od informatycznej organizacji telepracy, czy
    nawet za 5000 zł?!! jak w firmie trzeba zatrudnić sprzątaczkę(i) za 1000 zł,
    stróża(ów) za 1500 zł, pana portiera, Pana "technicznego" i masę innych
    ludzi zajmujących się sprzataniem, pilnowaniem, modernizacją i naprawianiem
    stanowisk pracy.

    A gdzie koszty wynajmu biurowca (w Warszawie - jedne z droższych w Europie)
    ?

    > 2. Niedawno została uchwalona ustawa, która gwarantuje telepracownikom
    > różne warunki do pracy, a tym samym znosi większość korzyści dla
    > pracodawcy. A skoro nie ma wyraźnych korzyści, to zawsze lepiej jest
    > zatrudniać tradycyjnie.

    Ustawa trochę idiotyczna. Rząd powinien ułatwić życie pracodawcom, i dać
    różnę zachęty:
    - dodatkowe ulgi podatkowe dla firm
    - zniesienie części podatków przez jakiś okres poczatkowy
    - różne przywileje dla firm zatrudniających telepracowników
    tak żeby pracodawca miał jeszcze więcej korzyści, żeby telepraca znacznie
    bardziej opłacała się od zwykłej pracy. Tylko wtedy można liczyć na szybki
    rozwój tej formy pracy.

    Z.