PracaGrupypl.praca.dyskusjeOto co usłyszałam w doradztwie personalnym › Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
  • Data: 2005-05-18 12:40:08
    Temat: Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    news:ee899$428b1cef$539058d3$11814@news.chello.pl...
    > Ze skoro szukam pracy juz 5 miesięcy i nie moge jej znaleść to znaczy ze
    > jestem mało obrotna itd i ze generalnie ze mna jest coś nie tak, a ich nie
    > interesują tacy kandydaci.
    >
    > Szok.

    Przypomnij, czy masz juz doswiadczenie zawodowe, czy jestes swiezo po
    studiach i nie pracowalas.
    Dla osoby z doswiadczeniem zawodowym, jesli branza jest z tych, ktore
    uzasadniaja dlugie dobieranie sie, taki czas poszukiwania to zaden dyshonor.
    Znam przypadek prezesa, ktory ze stanowiska prezesowskiego w jednej duzej SA
    przeszedl do drugiej, ale - choc wszystko bylo obgadane na rok przedtem -
    mial pol roku przerwy miedzy jednym a drugim stanowiskiem i na ten czas
    zarejestrowal sie w UP :) (oczywiscie zyl z odprawy bardziej niz z zasilku).
    Dobrze oplacani specjalisci z wezszych branz takich jak np. media tez po
    odejsciu z jednego miejsca pracy moga dlugo czekac na propozycje, bo sa
    wymagajacy, stanowiska odpowiadajace ich kwalifikacjom zwalniaja sie rzadko.
    Natomiast w przypadku absolwenta bez doswiadczenia zawodowego przyjetym
    pogladem jest, ze powinien on lapac kazda prace, nawet za 860 zl, zeby wejsc
    na rynek pracy, co w przypadku osoby bez doswiadczenia jest trudne -
    zwlaszcza w naszych warunkach - i szukac lepszej pracy podczas przebywania w
    tamtej. Ktos, kto pracowal w Mc Donaldzie, jest widziany jako ktos, kto chce
    pracowac w przeciwienstwie do tego, kto po studiach nie pracuje wcale. A
    wsrod absolwentow szuka sie tych, ktorzy chca przede wszystkim pracy (bycia
    czescia gospodarki, bycia uzytecznym, "robienia czegos"), a placy dopiero na
    drugim miejscu.

    I.