PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieprawdziwe uzasadnienie › Re: Nieprawdziwe uzasadnienie
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieprawdziwe uzasadnienie
    Date: Thu, 4 Apr 2002 10:48:10 +0200

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a8h14t$j08$1@news.tpi.pl...
    > Umowa o prace to jest umowa jak każda inna i zobowiązuje obie strony do
    > traktowania jej jak umowy zawartej pomiedzy ludźmi.

    Umowa o pracę nie jest umową, jak każda inna bo podlega pod KP (pracownik ma
    duże bonusy z tego względu). Nie jest to umowa zawierana pomiędzy ludźmi, a
    pomiędzy człowiekiem i pracodawcą (w przytłaczającej większości są to osoby
    prawne).

    > Moim zdaniem Pracodawcy dzielą się na kulturalnych i tych stosujacych
    > "wilczy kapitalizm".

    Celem kapitalistycznych pracodawców jest maksymalizacja zysku. To, czym
    przedsiębiorstwa się różnią między sobą (w danej branży) to głównie ludzie.
    Pracodawca, który nie dba o swoich pracowników jest po prostu głupi i
    nazywanie go kapitalistą jest krzywdzące dla kapitalistów ;)

    > Kodeks Pracy i to właśnie oni najglośniej krzyczą, aby ten Kodeks zmienić,
    > najlepiej to by było, aby go wcale nie było. Wtedy zatrudnialiby
    codziennie
    > ludzi którzy stoją pod bramą i czekają, płacąc za 12 godzinny dzień pracy
    > najmniejsze możliwe grosze. To przecież oni są Panami, to jest ich Firma i
    > mogą robić co im sie podoba, żadnych umów nie bedą zawierać, bo umowa
    > pomiedzy dwojgiem ludzi jest też sprawą honoru, a z bydłem honorowych
    spraw
    > nie ma.

    AFAIK w Stanach kodeks ma kilka stron. Wszelkie inne postanowienia mają być
    w umowie. Jeżeli są ludzie skłonni pracować na takich warunkach, to dlaczego
    nie dać im takiej szansy? Lepiej jak teraz dostają zasiłek z pomocy
    społecznej? IMO rynek pracy, jak każdy rynek powinien podlegać ingerencji
    państwa tylko w sytuacjach kryzysowych i tylko w niezbędnym zakresie -
    strony powinny mieć prawo swobodnego kształtowania umów (co zresztą jest
    teraz obchodzone przez kontrakty).
    Pracodawca, który jest Panem długo nie będzie miał Firmy. Jego pracownicy
    albo odejdą do konkurencji, albo nawiążą kontakty i sami założą firmę
    konkurencyjną. Taki jest rynek.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775