PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT języki › Re: IT języki
    From: chojny <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT języki
    Date: Sun, 15 Jul 2007 12:32:59 +0200

    Sławek napisał(a):
    > Nie mam problemu z czytaniem dokumentacji , ksiazek itp w angielskim. Pisanie
    > tez wychodzi mi nie najgorzej. Nie mam tylko obycia w jezyku mowionym. Wieksze
    > firmy prowadza rekrutacje w jezyku angielskim. I tu pojawilo sie moje pytanie
    > jak to wyglada i jaki poziom znajomosci jest wymagany.

    Witam,
    powiem Ci jak bylo u mnie.

    Ostatnio bylem na rozmowie kwalifikacyjnej w polskim oddziale
    miedzynarodowej korporacji na stanowisko software developera. W
    ogloszeniu byla okreslona "dobra znajomosc jezyka angielskiego w mowie i
    pismie".

    Na rozmowie powiedzialem, ze nie korzystam aktywnie (rozmowy) z
    angielskiego, wiec moge sie czasami przycinac. Natomiast codziennie
    korzystam z dokumentacji, ksiazek, for itp. w jezyku angielskim. Poza
    tym literatura do dyplomu byla w 99% anglojezyczna, takze ze slownictwem
    technicznym nie mam problemow.

    Na rozmowie technicznej przeszlismy na jezyk angielski i zapytano mnie
    jakie sa moje dlugoterminowe plany zwiazane z kariera. Ogolnie krotka
    kilkuminutowa pogadanka.
    Szef natomiast spytal sie mnie dlaczego chcialbym zmienic prace.
    Odpowiedzialem dwa zdania i tyle.

    Reszta rozmowy byla po polsku.

    Nie mowie plynnie po angielsku, odpowiedzialem w miare sensownie, nie
    zacinajac sie za bardzo:) i poki co przeszedlem dalej (odpukac). Teraz
    czekam na ostateczna decyzje szefa.

    Moja rada: Jesli znasz "biernie" jezyk a brakuje Ci obycia w mowie to
    idz do szkoly z metoda Callana. Ja mialem podobny problem i dwa lata
    temu uczylem sie ta metoda przez rok. Bylem na dosyc slabym poziomie
    (bodajze 2/6), ale dzieki temu sie przelamalem, bo material jest prosty
    i nie stresujesz sie za bardzo. Ogolnie mowiac, metoda polega na
    odpowiadaniu na pytanie zadane przez nauczyciela. Na poczatku poznaje
    sie material a pozniej walkuje sie go kilka razy. Dzieki temu
    zapamietujesz pewne schematy, ktore ulatwiaja konstruowanie zdan. Poza
    tym kladzie sie duzy nacisk na prawidlowa wymowe, co jest podstawa przy
    rozmowach.

    Poza tym warto pouczyc sie z programow typu SuperMemo, Profesor Henry.
    Przez pare miesiecy przerobilem baze Basic English SuperMemo (2 lub 3tys
    slowek) oraz czesc Slownictwo cz1 2 Profesora Henrego i naprawde sporo
    daje. Zwlaszcza jesli chodzi o wymowe i osluchanie z jezykiem. Mimo, ze
    slownictwo jest proste to wlasnie utrwalenie jego pozwala mniej sie
    zacinac podczas rozmowy.

    chojny