PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT języki

  • 1. Data: 2007-07-13 17:14:48
    Temat: IT języki
    Od: "Sławek" <k...@v...pl>

    Cześć

    Chciałbym się dowiedzieć jakie są rzeczywiste wymagania dotyczące znajomości
    języków obcych w firmach IT , które w ogłoszeniach kładą nacisk na dobrą
    znajomość angielskiego. Czy brak biegłości w mówionym angielskim dyskwalifikuje
    juz na starcie ?

  • 2. Data: 2007-07-13 17:30:56
    Temat: Re: IT języki
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "Sławek" <k...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > języków obcych w firmach IT , które w ogłoszeniach kładą nacisk na dobrą
    > znajomość angielskiego. Czy brak biegłości w mówionym angielskim

    Zależy co robisz. Jak jest duże prawdopodobieństow, że będziesz z kimś
    współpracował w obcym języku no to normalne, że będzie to miało znaczenie.

    Generalnie pewnie jak nie wiedzą co napisać w ogłoszeniu to piszą bzdury.

  • 3. Data: 2007-07-13 19:47:59
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 14 jul, 19:44, "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> wrote:

    > Nie do końca się zgadzam. Pracuję już 10 lat w IT przy programowaniu. W
    > przypadku programisty brak znajomości angielskiego (przynajmniej w piśmie),
    > to kalectwo. Większość dokumentacji jest pisana po angielsku. Nieważne, czy
    > tworzona przez Włochów, Niemców, Anglików, czy Hiszpanów.

    Co do Włochów i Hiszpanów, to smiem watpic ;-)

  • 4. Data: 2007-07-13 20:32:53
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> wrote in message

> [...]
    > ton dokumentacji po angielsku. Np. w przypadku Javy masz kilka cegieł po
    > polsku, z których poznasz podstawy, ale szczegóły musisz już wyczytać w

    Tak masz rację, ale zauważ, że ciężko jest nie znać angielskiego pisanego w
    branży IT. Co do rozmów to już inna bajka.
    Do niedawna pracowałem w doradztwie, ERP, CRM, DMS, BPM i takie tam
    historie. Firma współpracowała z partnerami i klientami obcojęzycznymi.
    J.ang. był na porządku dziennym, więc jak się rekrutowałem to była rozmowa
    po ang. z vp. On sam do dziś pozostaje przy czasie present simple a jak ma
    lot to continuous się zdaży :) (bez urazy vp :)

    > Oczywiście nie piszę o zboczeniach, gdy polak dla polaka pisze instrukcję
    > po angielsku. Ale są też bardzo częste sytuacje, gdy firma kooperuje np. z
    > zagranicznym producentem sprzętu. W takim wypadku znajomość angielskiego w
    > mowie jest niezbędne.

    Jak najbardziej tak. Jak już masz z kimś rozmawiać to musisz zrozumieć, co
    ktoś ma do powiedzenia.

    > Jestem przeciwnikiem wymagania języka np. od pani w sekretariacie, która
    > może raz na rok ma jakiś telefon z zagranicy. Jednak w pewnych sytuacjach
    > jest po prostu niezbędny. Absolutnym obciachem jest np. zatrudnianie w
    > krakowskich Sukiennicach osoby do obsługi, która ani me, ani be, gdy
    > większość klientów, to zagranica.

    Z tą sekretarką to bym się niezgodził :) Bo pamiętam takie historie, że w
    firmie (~60 os.) jak dzownił obcojęzyczny "lead" to przełączanie było
    automatem na dwie osoby w firmie :)

    Podsumowując.. w zależności co się będzie robiło i w jakim otoczeniu język
    może być, ale nie musi; inna sprawa, że niewyobrażam sobie, iż ktoś nie zna
    przynajmniej jednego języka obcego ze wskazaniem na angielski, bo to byłaby
    duża ignorancja, gdy na świecie tym językiem, możesz się porozumieć na
    każdym kontynencie.

    pozdr
    bArT

  • 5. Data: 2007-07-13 21:06:32
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 19:47:59 -0000, Bart Ogryczak <B...@g...com>
    w <1...@n...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Co do Włochów i Hiszpanów, to smiem watpic ;-)

    Tak na prawdę to zostają jedynie Anglicy, ale to dlatego, że angielski
    jest u nich defaultowym językiem.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2007-07-14 06:54:20
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    LukaszS wrote:

> [...]
    > jest po prostu niezbędny. Absolutnym obciachem jest np. zatrudnianie w
    > krakowskich Sukiennicach osoby do obsługi, która ani me, ani be, gdy

    Troche OT, ale przypomina mi sie jedna z audycji Dedektywa z radia WaWa.
    Dla tych, ktorzy nie kojarza, to facet wykonywal telefony do roznych
    instytucji udajac jakies dziwne postacie z dziwnymi sprawami.

    Pewnego razu zadzwonil do bodajze Centrum Badan Kosmicznych, dokladnej
    nazwy nie pamietam, ale byla to szumnie nazwana jednostka naukowa
    zajmujaca sie kosmosem.

    Zadzwonil i powiedzial bardzo powoli i wyraznie: "My name is E.T. I want
    to go home."

    Babka przy telefonie probowala gadac po polsku, probowala gadac po
    rosyjsku, on cierpliwie powtarzal "My name is E.T. I want to go home".
    Sekretarka panikowala, starala sie porozumiec jak mogla, ale
    najzabawniejsze, ze na tyle nie kojarzyla angielskiego, ze nie
    zrozumiala tej prostej i dosc znanej wypowiedzi i caly czas byla
    przekonana, ze to jakas zagraniczna osoba ma sprawe do ich instytutu.

    Poniewaz Siec, na ktorej znalazl sie plik wraz z komentarzem, jest
    miedzynarodowa, ludzie z calego swiata, ktorzy to znalezli, mieli niezly
    ubaw.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 7. Data: 2007-07-14 16:00:17
    Od: andy <i...@i...pl>

    Sławek napisał(a):
> [...]
    > znajomość angielskiego. Czy brak biegłości w mówionym angielskim dyskwalifikuje

    To zalezy od profilu firmy. Na przyklad w Capgemini w Krakowie musisz
    biegle znac jezyk (tak mi powiedziano na rozmowie) poniewaz w samej
    firmie pracuje sporo obcokrajowcow.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-07-14 17:44:33
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

> [...]

    to kalectwo. Większość dokumentacji jest pisana po angielsku. Nieważne, czy
    tworzona przez Włochów, Niemców, Anglików, czy Hiszpanów. Nawet samo dobre

  • 9. Data: 2007-07-14 17:47:03
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Czy brak biegłości w mówionym angielskim dyskwalifikuje
    > juz na starcie ?

    Nie. Jeśli jesteś dobry, albo dobrze rokujesz, to poślą Cię na lekcje. Tak
    robi/ła np. Motorola. Ale przynajmniej na początek musisz umieć coś
    powiedzieć.

  • 10. Data: 2007-07-14 20:18:16
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    om> napisał:

    > Tak na prawdę to zostają jedynie Anglicy, ale to dlatego, że angielski
    > jest u nich defaultowym językiem.

    Nie zupelnie tak. W Europie sa 4 kraje "jezykowo uposledzone", tj.
    takie, gdzie znajomosc jezyków obcych jest na fatalnym poziomie.
    Sa to UK, Hiszpania, Francja i Wlochy. No, ale w UK to przynajmniej po
    angielsku ;-)
    Natomiast jesli cos bedzie np. z Holandii czy Szwecji, to na 99,99%
    bedzie po angielsku, a nie w ich ojczystych jezykach.