PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT języki › Re: IT języki
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT języki
    Date: Sun, 15 Jul 2007 08:02:54 +0000 (UTC)

    Sławek <k...@v...pl> napisał(a):

    > Cześć
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jakie są rzeczywiste wymagania dotyczące znajomości
    > języków obcych w firmach IT , które w ogłoszeniach kładą nacisk na dobrą
    > znajomość angielskiego. Czy brak biegłości w mówionym angielskim dyskwalifikuj
    > juz na starcie ?

    Jesli masz na mysli software developing, to taka praca w znacznej mierze
    30-50-70% polega na komunikacji z innymi. Zaś w dobie interneteu, gdzie w
    kazdej chwili ktoś ci może wysłać mejla, zagadac na komunikatorze, zadzwonić,
    często trzeba szybko stworzć i zreviuwowac dokumentację jak to będzie robił ?
    Na migi ?
    Tym bardziej że dzisiaj software trzeba tworzyć szybko, czasami w ciągu
    jednego czy kilku dni trzeba wszystko wywalić do kosza i zacząć na nowo, co
    wymaga intensywnego przegadania ze wszystkim zainteresowanymi, na migi tego
    nie zrobisz.
    Poza tym, to nie bardzo rozumiemm kto to jest dobry sofware developer bez
    znajomosci angielskiego, tkwi tu dla mnie jakas wewnetrzna sprzeczność, coś
    jak dobry kierowca bez prawa jazdy.