PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoktorat - rzecz niechlubna? › Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    From: Shrek <l...@w...pl>
    Date: Fri, 20 Dec 2002 18:27:17 GMT

    Dnia 20 gru 2002, " leszek" <s...@N...gazeta.pl> zapodal(a):

    > Inna sprawa, że mój rodzony brat ma dwa fakultety, doktorat, pracuje
    > na UW, zaś ile zarabia, to nawet wstyd napisać. To jest z kolei inny
    > problem, być może powiązany z pierwszym.

    Z punktu widzenia gospodarki (oczywiscie nie twojego brata) nie jest to
    nawet tak palacy problem. Kadry naukowe to mamy ogolnie dobre
    (przynajmniej ja sie takie odnioslem wrazenie na swojej uczelni).
    Problemem jest to, ze nie ma juz odpowiednich kandydatow na doktorantow:(
    Ida tylko ci, ktorzy chca zostac na uczelni, lub nie maja pomyslu co
    dalej. Ci, ktorych tak naprawde gospodarka by potrzebowala - zdolni,
    ktorzy chca potem pracowac raczej sie nie decyduja - powody jak sam
    podales. A to wlasnie oni mogliby ruszyc gospodarke. Uczelnie same w sobie
    na nic sie nie przydadza jesli ci ludzie potem nie pojda pracowac.
    Oczywiscie nie odbieraj tego jako braku szacunku dla ludzi pracujacych na
    uczelniach. Sa potrzebni, by wyksztalcic nastepnych. I wykonuja kawal
    dobrej roboty, za w sumie smieszne pieniadze. U mnie jakos sobie radza -
    uczelnia techniczna to zawsze cos na boku zrobia. Ale ogolnie dno - mamy
    naprawde niezle uczelnie (oczywiscie nie wszystkie), a potem sie okazuje,
    ze nie ma zapotrzebowania na specjalistow.

    Pozdr. Shrek.