PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
  • Data: 2002-07-31 16:45:46
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > jesli znasz np. php, potrafisz _obslugiwac_ delphi, tudziez sambe pod
    > linuxem postawic i skonfigurowac (lub cos w tym stylu)... to zadne
    > doswiadczenie! kazdy student informatyki to potrafi, jesli nie mial z tym
    > wczesniej do czynienia, to przynajmniej wie, gdzie tego szukac, bo tego ucza
    > na studiach - umiejetnosci uzyskiwania informacji i konstruktywnego myslenia
    > (nie na wszystkich uczelniach oczywiscie, ale na tych lepszych na pewno
    > :p)... pomijajac fakt, ze wiekszosc przydatnych informacji jest dostepna
    > tylko w jezyku angielskim (btw. znasz angielski?).

    Chyba trochę idealizujesz. Serio chcesz mi wmówić że dzisiejsi absolwenci
    posiadają takie umiejętności? "umiejetnosci uzyskiwania informacji i
    konstruktywnego myslenia" - tego nie uczą na studiach. Albo ktoś ma otwartą
    głowę, albo nie.

    > przytocze ci slowa mojego profesora: magister inzynier jest to taka osoba,
    > ktora umie rozlozyc problem na czynniki pierwsze, przeanalizowac i
    > wyprowadzic z tego wnioski, co w efekcie przeklada sie na kompletne
    > rozwiazanie problemu (nie zaleznie od jego postaci). a to, w czym zostanie
    > wykonana implementacja, pod jaki system (tudziez jakie technologie zostana
    > uzyte)... to sa tylko narzedzia, dobierane wedle potrzeb i przyjetych
    > kryteriow.

    Cytujesz jakieś teorie. Miałem kontakt z ludźmi po studiach i zawsze
    przerażało mnie wąskie spojrzenie tych ludzi. Kilka lat temu na studiach
    uczono nowela - linux ? co to jest ?. Teraz z kolei uczą linuksa - windows
    jest be i już. Baza danych tylko sql i tylko taka, jakiej uczono na studiach.
    Wszystki inne jest do d... Zawsze mi się wydawało, że człowiek po studiach ma
    głowę kipiącą od pomysłów i tylko marzy, żeby je zastosować w praktyce.
    Zapewniam cię, że rzeczywistość jest odległa od tego.