PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawa sytuacja... › Odp: Ciekawa sytuacja...
  • Data: 2003-03-12 12:18:06
    Temat: Odp: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Rafal" <?@?.?> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michal Sz. <v...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4km1j$dhf$...@a...news.tpi.pl...

    > Mam taka sytuacje...

    Ja się tylko zastanawiam jak to będzie z urzędem skarbowym.
    No bo jeżeli przyjmujesz wersję, że jednak u nich nie pracowałeś - to
    powinieneś teraz złożyć korektę zeznania rocznego (które jak mniemam już
    złożyłeś uwzględniając fikcyjne wynagrodzenie od tej firmy).
    Korekta pomniejszy podstawę Twojego opodatkowania a tym samym będziesz miał
    gigantyczny zwrot podatku (tyle pieniędzy ile ta firma płaciła od maja do
    grudnia jako Twój podatek dochodowy).
    Ale de facto ten zwrot Ci się nie należy, bo przecież nie zarobiłeś tych
    pieniędzy. W sumie powinieneś oddać go firmie, ale w jakim trybie, w jakiej
    formie...nie mam pojęcia.

    Ale wogóle ta cała sytuacja jest podejrzana. Przecież jeżeli figurowałeś na
    liście płac, to dlaczego nie przelewano pieniędzy na Twoje konto? No bo
    rozumiem, że na liście płac musiałeś figurować.

    Jestem ciekaw jak ta cała sprawa się potoczy...

    Rafał