PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV

  • 81. Data: 2012-02-15 06:36:20
    Temat: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-02-14 15:18, news pisze:

    > Ludzie, czy wy macie równo pod sufitem?
    > Kogo wy chcecie za 1500zł znaleźć?
    > Żeby więcej zarabiać nie trzeba nawet podstawówki kończyć, a wy
    > specjalisty i do tego fachowca szukacie, nic dziwnego ze w takiej męce
    > trwają poszukiwania, ha ha ha.
    Tylko taki specjalista siedzie sobie w cieplutkim biurze i przeglada
    facebooka. Ktoś po podstawówce pracuję w mrozie, deszczu, niszczy
    zdrowie, narzeka i ogólnie się męczy :)
    Specjalista może jechać do wawy i zarabiać więcej, jeśli zostanie w
    wiosce pod Zamościem to nie ma co liczyć na dużą kasę.

  • 82. Data: 2012-02-15 06:57:33
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 14:57:26 +0100, news napisał(a):

    > taaaa, to ciekawe dlaczego tylu z tej branży u nas na budowie pracuje?
    > skoto w IT (nie wiem co to jest) nie ma bezrobocia [...]

    Znaczy, nie wiesz, co to jest, ale wiesz, że tacy z IT to pracują
    na budowie? :-D
    Weź no nie trolluj.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 83. Data: 2012-02-15 08:17:53
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-02-15 12:48, testepp pisze:

    > Krótko!
    > Ile Pan płaci informatykowi z mgr i dośw. na początek umowy o pracę?

    Tyle ile płaci się na wolnym rynku. Jeśli znajdzie kogoś na 2tyś zł to
    tyle zapłaci jeśli nie to np. za 3tyś.

  • 84. Data: 2012-02-15 08:22:04
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-02-14, Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jest *dyskusja*, a nie *ogłoszenie*. Ogłoszenia *nadal* nie widziałeś
    > a wnioskujesz.

    Dokładnie. Z jednozdaniowej wypowiedzi plus później wymienienia
    technologii, które znajdują się w testach :)

    Znalazłem jedno z naszych starych ogłoszeń. Pozwolę sobie je przytoczyć
    bez podawania namiarów na firmę. Właściwie to są dwa ogłoszenia.
    Uprzedzając pytania:
    1. Nie, nie ma informacji o przewidywanych zarobkach.
    2. Tak, pojawia się prośba o załączenie listu motywacyjnego (i tu się
    zgodzę z ewentualną krytyką, dla mnie jest to raczej głupota. Jak dla
    mnie wystarczy kilka zdań w mailu w którym załącza się CV).

    Aha - pierwsze ogłoszenie dotyczy Visual Basic/C++. Taki był wtedy
    akurat projekt, z użyciem obu tych technologii.

    Obecnie poszukujemy

    PROGRAMISTÓW Visual Basic/C++

    Od kandydatów oczekujemy:
    o wyższego wykształcenia informatycznego (studenci ostatnich lat również
    mile widziani),
    o bardzo dobrej znajomości języków programowania Visual Basic i/lub C++
    o dobrej znajomości zagadnień relacyjnych baz danych (w szczególności
    Oracle) oraz języka SQL,
    o znajomość technologii .NET oraz języka C# będzie dodatkowym atutem.

    Mile widziane:
    o znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną
    komunikację,
    o znajomości metodyki zarządzania projektami PRINCE2 lub PMI
    o znajomość oprogramowania środowisk GIS (Bentley, ESRI, Autodesk, itp.).

    PROGRAMISTÓW JAVA

    Od kandydatów oczekujemy:
    o wyższego wykształcenia informatycznego (studenci ostatnich lat również
    mile widziani),
    o bardzo dobrej znajomości języka programowania Java,
    o dobrej znajomości zagadnień relacyjnych baz danych (w szczególności
    Oracle) oraz języka SQL,
    o znajomość technologii J2EE (Servlets, JSP) będzie dodatkowym atutem.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<

  • 85. Data: 2012-02-15 10:01:24
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    > Tyle ile płaci się na wolnym rynku. Jeśli znajdzie kogoś na 2tyś zł to
    > tyle zapłaci jeśli nie to np. za 3tyś.

    Jest to prawda. Ludzie zgłaszający się z w miarę pasującym
    wykształceniem i kilkuletnim doświadczeniem z reguły życzą sobie
    wynagrodzeń w granicach 2-4 tys. netto. Z tym, że w okresie próbnym
    oferują mniejsze stawki. Widać w takich granicach można dzisiaj
    oczekiwać zarobków. Nie mamy stałych stawek i płacimy swoim ludziom
    zależnie od ich umiejętności i zaangażowania. Wszyscy doskonale zdają
    sobie z tego sprawę, bo wiedzą, jak wygląda nasza praca i jakie są cele
    firmy.

    Czystych informatyków nie zatrudniamy, bo nie bardzo mielibyśmy dla nich
    pracę. Potrzebujemy elektroników, fizyków, ewentualnie mechaników lub
    automatyków ze znajomością programowania, bo krytyczniejsza jest
    znajomość tematu. Opanowanie technik programowania dla w miarę
    inteligentnego elektronika czy fizyka nie jest poważnym problemem.
    Poznanie elektroniki czy fizyki dla informatyka może być trudną sprawą,
    a zastosowań, gdzie podstawowym problemem jest sam wyrafinowany algorytm
    (co ewentualnie mogłoby być domeną informatyków) mamy za mało i są to na
    ogół rzeczy bardzo związane z hardwarem - musimy je sami opanować.

    Znam kilku informatyków, którzy mają niezłe wynagrodzenie, ale wszyscy
    twierdzą, że nie mogą liczyć na to, że w razie utraty pracy łatwo im
    przyjdzie znaleźć pracę równie dobrze płatną. A znając ich wiem, że są
    dobrzy w tym, co robią. Poznałem też takich, którym - mimo ich kiepskich
    możliwości - udało się znaleźć dobrze płatną pracę, ale czasem skończyło
    się to dla nich źle (wygórowane ambicje i niedopasowanie potrzeb do
    możliwości), bo coraz mniej firm jest gotowych płacić miernym
    programistom czy tym podobnym duże pieniądze.

    W. Bicz

  • 86. Data: 2012-02-15 10:35:30
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    bo coraz mniej firm jest gotowych płacić miernym
    > programistom czy tym podobnym duże pieniądze.

    zawsze się jakieś znajdą, np resort sportu chętnie ostatnio wypłaca pokaźne
    premie za nieoddanie w terminie obiektu. 500-600 tys można zgarnąć. A dla
    budżetu państwa to jak bąka puścić.....
    --
    Jackare

  • 87. Data: 2012-02-15 11:48:03
    Od: testepp <e...@g...com>

  • 88. Data: 2012-02-15 12:28:39
    Od: <news>

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > zawsze się jakieś znajdą, np resort sportu chętnie ostatnio wypłaca
    > pokaźne premie za nieoddanie w terminie obiektu. 500-600 tys
    > można zgarnąć. A dla budżetu państwa to jak bąka puścić.....

    ha ha, "Bicz" zamiast krótkiej odpowiedzi na proste pytanie znowu wywiódł
    cię na manowce długą dyskusją jak to zatrudniają informatyków co zajmują się
    elektroniką, fizyką, sprzątaniem, tylko pewnie nawet takiemu "wszystko w
    jednym" kiepsko płacą skoro się nie chwali.

  • 89. Data: 2012-02-15 12:32:10
    Od: <news>

    Użytkownik "gont" napisał:
    > Obecnie poszukujemy
    > PROGRAMISTÓW Visual Basic/C++
    > PROGRAMISTÓW JAVA

    a ile płącicie tym programistom od wszystkiego?
    będzie z 1500 brutto czy może 1600? pytam bo nie wiem czy dać cynk znajomemu
    że jest fucha.

  • 90. Data: 2012-02-15 12:36:48
    Od: <news>

    Użytkownik "Piotr" napisał:
> [...]
    > Specjalista może jechać do wawy i zarabiać więcej, jeśli zostanie
    > w wiosce pod Zamościem to nie ma co liczyć na dużą kasę.

    jeśli pracuje na mrozie to nie robi 8miu godzin, ma ciepłe ubranie robocze i
    posiłek regeneracyjny, a zdrowie sobie niszczy tak samo jak programista
    (zespół cieśni nadgarstka, wady wzroku, wielki brzuch, uszkodzony kręgosłup
    i często jeszcze wątroba!)