PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wysyłanie LM do pracodawcy bez znajomości jego danych teleadreso

  • 1. Data: 2012-01-22 08:55:25
    Temat: Wysyłanie LM do pracodawcy bez znajomości jego danych teleadreso
    Od: "c00ba" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam i jako, że pytanie brzmieć może nieco niejasno ;), więc od razu
    przejdę do rzeczy:

    Nie wiem, czy zawsze jest to wymagane (nawet, jak pracodawca nie określi
    tego w ofercie), ale tak, czy inaczej zawsze, wysyłając aplikację mailową
    wysyłam de facto 2 pliki: CV oraz LM (choć akurat ten drugi dokument i
    zasadność jego pisania jest dla mnie czystym idiotyzmem, ale nie o tym
    tutaj, bo nie czas i miejsce). Co do życiorysu sprawa jest jasna, ale
    wątpliwość tyczy się listu. Pracodawca w zamieszczonej przez siebie ofercie
    pracy podał jedynie imię i nazwisko, oraz adres e-mail. Dodam od razu, że
    próbowałem do tego celu zaprząc Google, ale bez rezultatu, niestety ;). A co
    do pytania - o ile ja dobrze wiem (i tak też do tej pory robiłem) to w LM
    oprócz moich danych powinny być też dane pracodawcy. Co jednak zrobić, jeśli
    pracodawca w ofecie podaje jedynie swoje imie i nazwisko, oraz adres e-mail
    (ale taki na darmowym serwerze, po którym nie ma siły go rozpoznać, z jakiej
    jest firmy). Czy w takiej sytuacji można napisać LM bez danych firmy -
    pytam, bo wygląda to dla mnie dosyć nieprofesjonalnie, ale z drugiej strony
    nie napiszę przecież do człowieka 'ej, Panie z jakiej pan jest firmy ?'.
    Jak już wspomniałem - próbowałem namierzyć cokolwiek dzięki Googlom, ale -
    na razie (mam nadzieję), bez jakiegokolwiek rezultatu.
    Co byście radzili / co sami(e) robicie w takich sytuacjach ?

    Bardzo serdeczne dzięki za ewentualną pomoc ;)
    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2012-01-22 09:43:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    c00ba wrote:

    > Pracodawca w zamieszczonej przez siebie ofercie pracy podał jedynie
    > imię i nazwisko, oraz adres e-mail.
    > Co byście radzili / co sami(e) robicie w takich sytuacjach ?

    Zrezygnować.

  • 3. Data: 2012-01-22 12:46:24
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "c00ba" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na razie (mam nadzieję), bez jakiegokolwiek rezultatu.
    > Co byście radzili / co sami(e) robicie w takich sytuacjach ?

    Chyba sobie jaja robisz, albo jak rozumiem masz 19 lat i szukasz dopiero
    swojej pierwszej pracy?
    Spreparuj więc ten swój LM w treści maila, albo nie pisz do takiego
    super "pracodawcy" o którym nic nie wiadomo, bo to pewnie prace typu
    wykładanie chemii, pieczenie zapiekanek, czy odśnieżanie podjazdu, no
    ale w Polsce to trzeba pisać LM: "Od zawsze marzyłem o pracy sprzątania
    toalet i pilnie ćwiczyłem, a moim marzeniem jest zostać królem kibli"

  • 4. Data: 2012-01-22 17:07:06
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-01-22 10:43, cef pisze:

    > Zrezygnować.
    Dokładnie, po co LM, ktoś to czyta ?

  • 5. Data: 2012-01-22 18:13:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-22 09:55:25 +0100, "c00ba" <j...@N...gazeta.pl> said:

    > Witam i jako, że pytanie brzmieć może nieco niejasno ;)

    Spokojnie - treść też niepotrzebnie skomplikowałeś.

    > Pracodawca w zamieszczonej przez siebie ofercie
    > pracy podał jedynie imię i nazwisko, oraz adres e-mail

    Czyli oferta brzmi:

    Wieńczysław Nieszczególny zatrudni do Obsługi Interntu.
    CV i LM słać na adres: c...@s...pl

    ???

    > . Dodam od razu, że
    > próbowałem do tego celu zaprząc Google, ale bez rezultatu, niestety

    Niepotrzebnie - ludzie, którzy nie są oszustami zbierającymi dane czy
    skończonymi debilami (ci zaś nie mogą prowadzić żadnej firmy z
    definicji) zawierają w anonsie wszystkie niezbędne dane.

    > Co jednak zrobić, jeśli
    > pracodawca w ofecie podaje jedynie swoje imie i nazwisko, oraz adres e-mail
    > (ale taki na darmowym serwerze

    Nic.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-01-22 19:46:02
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Wieńczysław Nieszczególny zatrudni do Obsługi Interntu.
    > CV i LM słać na adres: c...@s...pl

    Raczej do obsługi maile zatrudnie, wysokie zarobki
    j...@b...pl

  • 7. Data: 2012-01-23 16:51:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-22 20:46:02 +0100, "Disappointed E52 owner"

    :)
    Możliwe że i tak.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-02-10 18:07:23
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 22-01-2012 o 18:07:06 Piotr <...@...com> napisał(a):

    > Dokładnie, po co LM, ktoś to czyta ?

    Podobno czytaja... Podobno Ja nie wysylam. I tak w
    wiekszosci blondynki w hr wypelniaja wewnetrzne formularze na bazie tego,
    co w cv, a gdyby mialy czytac setki lm, to by potrzeba ich kilka zamiast
    jednej. W dodatku kilka inteligentnych, by zrozumialy tekst pisany w lm, a
    to wiazaloby sie z dodatkowymi kosztami.

    Poza tym, jesli firma jest daleko, to zawsze prosze o pierwsza rozmowe
    weryfikacyjna przez tel/skype. Niektore firmy ida na reke i zgadzaja sie
    na taki proces rekrutacji, co wiaze sie z niepotrzebnymi wydatkami na
    podroz i strate czasu. W dodatku zyskuja u mnie plusa, pomimo odrzucenia
    mojej kandydatury. Niestety wiele blondynek tego nie rozumie. Pozniej sie
    okazuje, ze te kilka banalnych pytan moglaby zadac przez tel. Totez
    zrezygnowalem z podrozowania po kraju.

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.