PracaGrupypl.praca.dyskusje › dotychczasowe zatrudnienie wykazane w kwestionariuszu osob.

  • 1. Data: 2012-01-20 15:02:03
    Temat: dotychczasowe zatrudnienie wykazane w kwestionariuszu osob.
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam, mam dylemat, proszę o pomoc w rozwiązaniu.
    Po wielu latach pracy w dużej korporacji na wysokim stanowisku, z powodu
    zmęczenia materiału rzuciłam w diabły tę robotę, za porozumieniem stron
    oczywiście. Nie miałam kontraktu typu menadżerskiego, nie mam żadnych
    ograniczeń w dalszym zatrudnieniu. Była to moja jedyna praca w dość długiej
    karierze zawodowej.
    Chcę i jest realna możliwość zatrudnienia się w sporej firmie na bardzo
    kiepskim stanowisku, na czas określony. Potrzebuję takiego czasu by się po
    poprzedniej robocie zreanimować. Jednak wykazanie w Kwestionariuszu osobowym,
    który dostałam do wypełnienia (zamiast CV) firmy i stanowiska jakie
    zajmowałam, to strzelenie sobie w stopę. Nie przyjmą mnie na pewno, mało tego
    w moim byłym światku zawodowym wzbudzi to niepotrzebną mi sensację, a
    rozniesie się to bez wątpliwości. W kwestionariuszu wymagają podania okresów
    zatrudnienia, adresu i nazwy firmy, stanowiska, nie ma tam zapisu o
    jakiejkolwiek odpowiedzialności za podane dane. Co do stanowiska, mogę
    zmiękczyć jego wymowę, podanie okresu zatrudnienia to żaden problem, ale
    podanie nazwy firmy ich do mnie źle nastawi, wiem na 100%. Co ja mogę napisać,
    aby ich do siebie nie zniechęcić i nie ściągnąć przy tym na siebie kłopotów
    natury prawnej? Jest jakieś wyjście z takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2012-01-21 13:04:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-20 15:02:03 +0000, " " <m...@W...gazeta.pl> said:

    > W kwestionariuszu wymagają podania okresów
    > zatrudnienia, adresu i nazwy firmy, stanowiska, nie ma tam zapisu o
    > jakiejkolwiek odpowiedzialności za podane dane.

    Pytanie brzmi: czy rozpoczęcie od kłamstwa będzie mile widziane...

    > Co do stanowiska, mogę
    > zmiękczyć jego wymowę, podanie okresu zatrudnienia to żaden problem, ale
    > podanie nazwy firmy ich do mnie źle nastawi, wiem na 100%.

    Cóż - to efekt twego wcześniejszego wyboru.
    Życie jes ttakie, że czasem trzeba ponosić konsekwencje swoich czynów.

    > Co ja mogę napisać,
    > aby ich do siebie nie zniechęcić

    Coś, co ich nie zniechęci.
    Twierdzisz, że wiesz co ich odrzuci - my nie.

    > i nie ściągnąć przy tym na siebie kłopotów
    > natury prawnej?

    Prawne kłopoty zaczynają się dopiero przy podpisywaniu takiego papierka
    z tekstem: ~"świadom odpowiedzianości karnej..."
    :-)

    > Jest jakieś wyjście z takiej sytuacji?

    Z pewnością kilka.
    - zmienić firmę
    - okłamać pracodawcę
    - nie pracować...

    > Jednak wykazanie w Kwestionariuszu osobowym,
    > który dostałam do wypełnienia (zamiast CV) firmy i stanowiska jakie
    > zajmowałam, to strzelenie sobie w stopę. Nie przyjmą mnie na pewno

    Czyli po sprawie, skoro wiesz na 100%, że posady nie dostaniesz.
    Problem rozwiązany.

    > , mało tego
    > w moim byłym światku zawodowym wzbudzi to niepotrzebną mi sensację, a
    > rozniesie się to bez wątpliwości.

    Czyli będziesz wracać do szczurowiska? Tzn. korporacji? W takim razie
    masz do wyboru pozostanie na bezrobociu lub zmiana pracodawcy.

    (kiedyś pewna znajoma - świadoma, że w jej wieku z etatem będą problemy
    - "pomyliła się" przy wpisywaniu daty urodzenia i pominęła zbędne
    informacje o szkołach i pierwszej pracy. po otrzymaniu posady przyznała
    się w kadrach, że: "cholera, to jakiś czeski błąd z tą datą! dziękuję,
    że pani mi zwróciła uwagę", a pracodawca przyjął gentelmańsko takie
    wyjaśnienie...)

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-01-21 16:53:01
    Od: "tuMEk" <t...@g...pl>

[...]

    może postaraj się ominąć ten kwestionariusz....chociaż zasadność średnia -
    przeca musisz im dać poprzednie świadectwo pracy gdzie to wszystko będzie
    wymienione....Z dwojga złego poprostu nie aplikowałbym do tej firmy.

  • 4. Data: 2012-01-21 17:48:08
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, mam dylemat, proszę o pomoc w rozwiązaniu.
    > Po wielu latach pracy w dużej korporacji na wysokim
    ciach

    Ja mam jeszcze gorzej. Przez ostatnie pare lat pracowalem w korporacji jako
    kierownik działu. teraz mam juz dosyc tej ciaglej nerwowki, zeby sie
    utrzymac nie potrzeba mi 4 tys zl, wole zycie na nizszym standardzie za 2
    tys, za to w spokoju, pracujac 8 godzin dziennie, nie muszac myslec ciagle o
    robocie. Do tego na moje nieszczescie mam wyzsze wyksztalcenie. Podsumowujac
    przerost wyksztalcenia i doswiadczenia w stosunku do stanowisk na jakie
    aplikuje. Tak jak dane o wyksztalcenu moge pominac i wpisac np: "zawodowe",
    tak doswiadczenia zawodowego juz nie da sie pominac. Nietrudno odgadnac, ze
    od ponad pol roku, odkad szukam pracy mialem moze z 2 rozmowy z negatywnym
    efektem i bardzo malo odpowiedzi. To jest dopiero dramat. Chyba zainwestuje
    w tzw: "profesjonalne CV". Jak myslicie ? Warto inwestowac w to kase ?

  • 5. Data: 2012-01-21 19:51:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-21 17:48:08 +0000, "andrzej21" <...@...pl> said:

    > Chyba zainwestuje
    > w tzw: "profesjonalne CV".

    Co to jest "profesjonalne CV" i czym się różni od profesjonalnego CV?
    A oba - czym od schludnie napisanego?

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-01-22 17:04:44
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-01-21 18:48, andrzej21 pisze:
> [...]
    > tys, za to w spokoju, pracujac 8 godzin dziennie, nie muszac myslec ciagle o
    Przypadek z mojej rodziny. Kierownik działu 15tyś/miesiąc, premia roczna
    do 200tyś zł. Zrezygnował z tego, też miał dosyć nerwówki. Teraz jest
    szeregowym pracownikiem ok. 8tyś zł brutto / miesiąc.
    Wawa.

    Piszę o tym, bo kierownik działu, ciagla nerwowka i 4tyś zł wyglada
    dziwnie.

  • 7. Data: 2012-01-22 18:15:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-22 18:04:44 +0100, Piotr <...@...com> said:

    > Piszę o tym, bo kierownik działu, ciagla nerwowka i 4tyś zł

    4 tys.
    (chyba że jesteś z tych, którzy mieszkają na oś-iedlach)

    > wyglada dziwnie.

    Poza DC?
    Nie.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-01-23 18:44:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 18:04:44 +0100, Piotr <...@...com> wklepał(-a):

> [...]
    >Wawa.
    >
    >Piszę o tym, bo kierownik działu, ciagla nerwowka i 4tyś zł wyglada

    Halo, nie w każdej branży "szeregowy pracownik" zarabia 8 tys. Właściwie w mało
    której. Chyba, że mówimy o szeregowym członku zarządu firmy. ;)

    Różnice między branżami naprawdę są duże, podobnie jak między centralami firm a
    oddziałami (szczególnie gdy większość istotnych stanowisk skupia się w
    centrali).

    --
    Sławomir Szyszło