-
Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu a branża transportowa
... dwóm przypadkom: dodatek za odbieranie przerwy wynikającej z przepisów w UOCPK - naliczanie w ten sposób dodatku za dyżur 50% wydaje się co najmniej kontrowersyjne, jeżeli ... o rozpoczęcie ponownie pracy. A to już nie jest możliwe, ponieważ w tym momencie złamałby przepisy UOCPK i byłby narażony na poniesienie kary finansowej podczas kontroli. I mamy ...
-
116 dni wolnych od pracy i wyższe wynagrodzenia w 2025 roku
... otrzymywane pieniądze powinniśmy być w stanie kupić więcej. Na 2025 rok przewidywana jest bowiem inflacja na poziomie około 4-5%. Nawet po potrąceniu ... sposób będziemy mogli na spokojnie oddać spotkaniom w gronie rodziny i znajomych, a potem zostaną jeszcze dwa dni na regenerację po Świętach. Biorąc natomiast wolne 22 i 23 grudnia, mamy aż 4 dni na ...
-
Jak założyć firmę w UE
... sposób przyczynisz się do zwiększania konkurencyjności ekonomicznej i handlowej Irlandii. Ponadto, powinieneś określić, w jaki sposób zamierzasz utrzymać siebie i, jeśli masz, swoją rodzinę. Do wniosku dołączasz biznesplan, kopię ważnego paszportu, zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie o zarejestrowaniu na ...
-
Możesz codziennie pracować godzinę krócej
... na szukaniu dokumentów na biurku. Jak opanować chaos w dokumentach? Papierów na biurku nie da się całkowicie wyeliminować, trzeba zatem w sprytny i przemyślany sposób ...
-
Jakie wynagrodzenie za pracę w 2007 i 2008 ?
... . Niepodważalnym faktem jest bowiem, że pracownicy firm zagranicznych zarabiają więcej niż pracownicy na analogicznych stanowiskach w firmach polskich. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż firmy polskie coraz częściej sięgają po narzędzia oraz metody powszechnie stosowane w przedsiębiorstwach międzynarodowych w ten sposób zwiększając swoją atrakcyjność ...
-
Wynagrodzenia pracowników a staż pracy
... 30 lat. Równie ważna jest informacja, że 78,7% to osoby z wykształceniem wyższym (w tym licencjat). Czynniki te w znaczący sposób wpływają na wyniki. Prosimy więc pamiętać ... , co może być przyczyną błędów interpretacyjnych. Mediana natomiast jest wartością dzieląca badaną populację na pół. Jeżeli w tekście nie zaznaczono inaczej, to wartości zawarte ...
-
Wynagrodzenia w miastach 2008
... 30 lat. Równie ważna jest informacja, że 78,7% to osoby z wykształceniem wyższym (w tym licencjat). Czynniki te w znaczący sposób wpływają na wyniki. Prosimy więc pamiętać ... , co może być przyczyną błędów interpretacyjnych. Mediana natomiast jest wartością dzieląca badaną populację na pół. Jeżeli w tekście nie zaznaczono inaczej, to wartości zawarte w ...
-
System wynagrodzeń prezesów nieścisły
... wynagrodzeniach członków zarządu w Polsce jest tylko niewiele większy niż na Ukrainie, w Bułgarii, Rumunii, czy na Węgrzech i mniej więcej na porównywalnym poziomie jak w Słowenii. Znacznie ... biznesową. Akcjonariusze i rady nadzorcze muszą zastanowić się, w jaki sposób zapewnić swoim spółkom najefektywniejszy i wysoce zmotywowany zarząd, nie ...
-
Polityka wynagrodzeń w firmach niejasna
... , który ponieść musi organizacja, aby utrzymać się na rynku. Tymczasem kluczowe jest w tym przypadku zrozumienie, że właściwie skonstruowany system ... jest także właściwa ocena wyników biznesowych osiąganych przez pracowników, a także zrozumienie i akceptacja systemu płac przez pracowników. „System wynagrodzeń powinien być skonstruowany w taki sposób ...
-
Jak przetrwać wakacje w pracy?
... na urlop, a ciebie czeka lato za biurkiem? Zamiast narzekać, zaplanuj wakacje w mieście w taki sposób, żeby ani twoja praca ani dobre samopoczucie na tym nie ucierpiały. Praca-dom, praca-dom... To nie jest dobry scenariusz na ...
-
Jak zarządzać stresem w pracy?
... na ukończenie ich w terminie i nie wpłynie na jakość pracy. Warto także porozmawiać ze współpracownikami, którzy mają podobny zakres pracy. Mogą doradzić, jak uporać się z konkretnym problemem, a nawet pomóc w jego rozwiązaniu. Zjedz stres Również sposób odżywiana jest ...
-
Praca zdalna: telepracownik czy freelancer?
... zatrudnienia pozwala pracodawcy na oszczędności w prowadzeniu biura na poziomie 30-40%. Podstawową różnicą między zatrudnieniem na zasadzie telepracy i freelancingu jest umowa, jaką związani ... oraz sposób korzystania ze środków komunikacji elektronicznej). Ponadto umowa ta powinna precyzować, kto jest bezpośrednim przełożonym telepracownika, ...
-
Zainteresowania w CV
... modeli samolotów, a inne osoba, która w wolnym czasie wyjeżdża na wyprawy speleologiczne. Poprzez zainteresowania kandydat pokazuje jaką jest osobą i w dodatkowy sposób przekonuje rozmówcę o swoich cechach. Magdalena Jaworska, która czynnie zajmuje się rekrutacją radzi kandydatom, by zwracać uwagę na te pasje, które wiążą się z pracą, o którą ...
-
Rozwijaj zachowania asertywne
... to sposób komunikowania się z innymi osobami. Oznacza bezpośrednie, uczciwe i stanowcze wyrażanie swoich uczuć, postaw, opinii lub pragnień, w sposób respektujący uczucia, postawy, opinie, prawa i pragnienia drugiej osoby. Pamiętaj jednak, że: Asertywność nie jest wrodzona. Nie jest cechą osobowości, ale postawą, wzorcem zachowań ukształtowanych na ...
-
Jak czytać oferty pracy?
... na pewnych modelach tworzenia większości ofert pracy. Określenia takie jak: „dynamiczny, optymistyczny, aktywny, lubiący pracę w zespole” mówią kandydatom bardzo mało o tym czego tak naprawdę pracodawca poszukuje. Mimo tego, że badania dowiodły, iż większość poszukujących pracy woli, gdy informacje i oferty formułowane są w sposób ...
-
Jak aktywnie szukać pracy?
... na ciekawe propozycje pracy nawet wtedy, kiedy nie szuka jej w sposób aktywny” – podkreśla Krzysztof Kirejczyk. Head Hunterzy W podobny sposób jak Agencje pracy działają agencje headhunterskie – wyszukują one kandydatów na ...
-
Pierwsza praca po studiach
... z uwagi na chłonność umysłu i umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy. 34% rekruterów uważa, że tacy kandydaci są bardziej otwarci na nowe rozwiązania i technologie. Ponadto nie boją się wyzwań, a innowacyjność i kreatywność nie stanowi dla nich problemu. Dlatego kluczowe jest przedstawienie swojej osoby w odpowiedni sposób. Małe doświadczenie ...
-
Jak napisać wyróżniające się CV?
... jest, by w obrazowy sposób odzwierciedlały to, co udało Ci się dokonać. Krótko i na temat Pamiętaj, że nie tylko Ty ubiegasz się o daną posadę. Rekruter codziennie przegląda setki aplikacji. Dlatego postaraj się zawrzeć najważniejsze informacje na jednej stronie i skupić się na największych atutach we wprowadzającym tekście na ...
-
Konflikty w pracy warto rozwiązywać
... będziesz mógł wybrać najbardziej efektywny sposób rozwiązania sporu. Kolejna zasada dotyczy przeanalizowania i ustalenia, jakie są priorytety drugiej strony i ewentualnie, na jakie ustępstwa możesz się zgodzić. Ponadto stosuj strategie mające na celu bezpośrednie rozwiązanie problemu lub uspokojenia się. Kluczowe jest również, aby podczas rozmowy ...
-
Kontroferta pracodawcy: przyjąć czy odrzucić?
... Pracodawcy składając kontrofertę chcą zyskać więcej czasu na rekrutację zastępcy Konsekwencje przyjęcia kontroferty to: zła atmosfera w zespole, ... jest to gest wymuszony sytuacją. Podwyżka czy awans uzyskane w ten sposób nie smakują tak dobrze. Co więcej, ślad wątpliwości, który zostawia po sobie przyjęcie kontroferty sprawia, że satysfakcja jest ...
-
Jak wynegocjować z szefem dzień wolny od pracy?
... jest najważniejsze. Jeśli czujemy, że dopada nas choroba, zgłośmy się do lekarza. Zaplanujmy wizytę na wczesne godzinny poranne lub po południu – ok. godz. 15. Wówczas z pracy wyjdziemy około 14:30 i na odpoczynek będziemy mieć całe popołudnie. Praca zdalna Jest to doskonały sposób ...
-
Planowanie kariery w Nowym Roku
... nieskończone możliwości rozwoju. To dobry czas na mobilizację. Odzyskaj skupienie Pierwszym krokiem do wznowienia kariery jest odzyskanie skupienia. Na początku musisz określić, czego dokładnie ... i oczyszczeniu myśli. Małgorzata Majewska radzi również zmienić sposób pracy. „Nie odpisuj na e-maile jeden po drugim – ustal sobie konkretny czas ...
-
Po co asertywność w pracy?
... racje? Nie sposób wszystkiego przewidzieć, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zminimalizować szanse na zaskoczenie nas - rozsądny plan działania, znajomość narzędzi asertywnego komunikowania się i opanowanie, to dobra recepta na podniesienie skuteczności w relacjach służbowych i osobistych. Weź odpowiedzialność Ważną umiejętnością jest branie ...
-
Dress code to nie zawsze to samo
... biznesowego dress code'u. Jednocześnie spora grupa polskich pracowników przestrzega na co dzień ustalonych w firmie zasad doboru stroju. Czym jest dress code? Dress code jest swojego rodzaju "granicą" miedzy życiem prywatnym a zawodowym, zbiorem zasad normujących sposób ubierania się w pracy. Zakładając stonowane, eleganckie stroje dopasowane do ...
-
Jak uatrakcyjnić CV?
... robi dziś już wrażenia na potencjalnym pracodawcy, ale oczywiście jest wymagana. To, czym możesz ... sposób na spędzanie wolnego czasu, lecz także metoda na zdobywanie kontaktów i budowanie solidnych relacji, które mogą być wartościowe dla Ciebie i Twojego przyszłego pracodawcy. Umiejętność nawiązywania kontaktów i pielęgnowania ich oraz otwartość na ...
-
Utrata pracy: czego nie powinieneś robić?
... sposób błędne koło. Najlepiej daj sobie trochę czasu, aby „przecierpieć” utratę pracy i poświęcić trochę czasu na przyjrzenie się swojej karierze. Bez niepotrzebnych nerwów zastanów się, co chcesz dalej robić w przyszłości. Nie bądź nierozsądny w kwestii finansów Po utracie pracy stresująca jest ...
-
Zarządzanie czasem: życie prywatne czy zawodowe?
... na klawiaturze, tracąc w ten sposób nawet do 2 godzin dziennie. Łatwo policzyć, ile dni w skali roku marnujemy z tak błahego powodu. A rozwiązanie jest ...
-
Konflikty w pracy: doceń siłę dialogu
... sposób, by konflikt ten rozwiązać z pozytywnym wynikiem. Musisz też być przygotowany na pewne kompromisy czy spotkanie się „w pół drogi”, jeśli chodzi o poglądy Twoje i Twojego kolegi z pracy, z którym jesteście w stanie konfliktu. Najprostszą drogą jest ...
-
Wyznaczanie celów eliminuje straty czasu
... sposób codziennie mnóstwo czasu. Większość ludzi marzy o tym, by ich każdy kolejny dzień obfitował w szereg nowych wyzwań, doświadczeń, wrażeń czy decyzji. Proza życia często sprowadza nas jednak na utarte ścieżki, na ... , jest określanie długofalowych celów. Żyjąc „tu i teraz” narażamy się bowiem na to, że przez cały czas pracować będziemy na sukcesy ...
-
Relacje w pracy: przyjaźnie przełożonego
... na postrzeganie Ciebie w firmie. 4. Niesprecyzowane oczekiwania Jeśli nie będziesz dokładnie wiedział czego oczekujesz, będzie Ci ciężko nawiązać współpracę. Spotkaj się ze swoim menadżerem, postaraj się przedyskutować najważniejsze sprawy. Dowiedz się jakie są priorytety. W jaki sposób masz prowadzić projekty? W jaki sposób ...
-
Zaległy urlop: negatywne skutki
... . Dla części pracowników, a szczególnie menedżerów, sposób spędzania wolnego czasu jest także wizytówką - wyznacznikiem statusu i stylu życia. Choć na pewno miło jest pochwalić się znajomym zdjęciami z niebanalnych miejsc i wzbudzić zazdrość kolegów z pracy, pamiętajmy, że urlop to przede wszystkim czas na wypoczynek i regenerację sił. Spędźmy go ...
-
6 porad, gdy czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna przez telefon
... Rekruterzy w ten sposób sprawdzają wstępnie Twoją kandydaturę i motywację. Jeśli zrobisz dobre wrażenie, dostaniesz zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne. Co zrobić ... szablony 6. Poproś o spotkanie osobiste! Pamiętaj, że Twoim najistotniejszym celem jest otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Poproś o możliwość spotkania na końcu rozmowy ...
-
Gdy rozmowa kwalifikacyjna przestaje "się kleić"
... sobie opinię na temat kandydata na podstawie ogólnego wrażenia po tym, czy o swojej zawodowej specjalizacji potrafi mówić w sposób zrozumiały dla laików, zwracając uwagę na najważniejsze zagadnienia. Inną kwestią w czasie rozmów rekrutacyjnych jest zagadywanie stresu przez kandydata. Często osoby, które zaczynają chodzić na rozmowy rekrutacyjne ...
-
6 kroków do zwiększenia zaangażowania w pracę
... sposób efektywny. Kiedy ostatnio zrobiłeś sobie urlop, by naładować akumulatory energetyczne? Nawet jeden dzień okazuje się być zbawiennym i pomoże odzyskać Ci chęć do działania. Przełam rutynę Być może Twój spadek zaangażowania jest ... czas na korzystanie z mediów społecznościowych w godzinach pracy, wykorzystaj chwilę wolnego na sprawdzenie opcji ...
-
Ocena pracownika: jak się przygotować?
... się zgadzać albo nie. Warto zastanowić się, czy obecna sytuacja jest odpowiednia by o odmiennej opinii powiedzieć rozmówcy, ale ... na faktach, nie opiniach. Pokazuje możliwości rozwiązania problemu, nie analizuje bez końca samego problemu. Prezent urodzinowy Jak przyjmować krytykę, nawet jeśli rozmówca nie potrafi jej przekazać w odpowiedni sposób ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei