eGospodarka.pl

PracaPorady dla pracownika › Jak znaleźć dobrze płatną pracę?

Jak znaleźć dobrze płatną pracę?

2015-08-19 13:29

Jak znaleźć dobrze płatną pracę?

Jak znaleźć dobrze płatną pracę? © Rawpixel - Fotolia.com

Zazwyczaj większość dobrze płatnych prac wymaga gruntownego wykształcenia, dużego talentu oraz nie lada wysiłku. Jeśli zależy nam na pracy, za którą będziemy solidnie wynagradzani, warto zastanowić się, co możemy zrobić, aby ją znaleźć.
  • Ucz się. Nigdy nie powinieneś przestać się uczyć, ale to nie oznacza powrotu do szkoły. W swojej obecnej pracy postaraj się stawiać sobie zadania, które poszerzą Twoje umiejętności i kompetencje. Podjęcie dodatkowych obowiązków i nowych wyzwań uatrakcyjni Cię jako przyszłego kandydata.
  • Popracuj nad umiejętnościami miękkimi. Aby otrzymać dobrze płatną, kierowniczą posadę, nie wystarczy być technicznie dobrym w swojej pracy. Musisz także być dobry w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, umieć pracować zespołowo oraz mieć reputację osoby, która potrafi zachować spokój w sytuacji stresowej.
  • Zainwestuj w rozwój swojego zespołu. Nie chodzi tylko o rozwój własny. Powinieneś także popracować nad grupą, której liderem jesteś. Efekty, jakie osiąga cały zespół, odbijają się na Twojej karierze. Im lepiej im pójdzie – tym lepiej dla Ciebie. To świetna droga, aby otrzymać awans.
  • Bądź cierpliwy. Jeśli dotychczas miałeś wiele posad, możesz dostać czerwoną kartkę od potencjalnego pracodawcy. Unikaj skakania z kwiatka na kwiatek. W pewnym momencie powinieneś dostać się do dobrej firmy i pokazać postępy. Jeśli kilka razy padłeś ofiarą redukcji zatrudnienia, powiedz o tym otwarcie, a na przyszłość unikaj firm, które borykają się z problemami finansowymi – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
  • Nawiązuj strategiczne kontakty. Szukając dobrze płatnej pracy zawsze należy wykorzystać swoje kontakty. Buduj swoją reputację w branży. Włączanie się w branżowe stowarzyszenia, przemawianie na konferencjach i prowadzenie bloga to świetne ścieżki, aby zademonstrować swoją ekspercką wiedzę i pozycjonować siebie jako lidera.
  • Dokładnie sprawdź firmę przed rozmową kwalifikacyjną. To, że przed każdą rozmową należy zapoznać się z podstawowymi informacjami o firmie, do której aplikujemy, wie każdy. Natomiast gdy aplikujesz na stanowisko kierownicze, trzeba zrobić to pod trochę innym kątem. Nie możesz polegać tylko na danych znalezionych w Internecie. Poszukaj byłych pracowników, porozmawiaj z obecnymi – tylko tak dowiesz się naprawdę istotnych rzeczy. Zapytaj o atmosferę w pracy, kulturę firmy i jakie wartości wyznaje. Te same pytania zadaj podczas rozmowy kwalifikacyjnej i porównaj odpowiedzi. Mogą nie być takie same, ponieważ postrzeganie atmosfery często zależne jest od zajmowanego stanowiska. Zamiast tego, spróbuj wyłapać podobne motywy w odpowiedziach.
  • Zadaj odpowiednie pytania. Poszukaj miejsca, w którym będziesz czuł się dobrze w dłuższej perspektywie czasu. Firmy zatrudniają na podstawie CV, a zwalniają na podstawie dopasowania.

oprac. : Monster Polska


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: