eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › 6 elementów profilu zawodowego na social media

6 elementów profilu zawodowego na social media

2015-07-04 00:44

6 elementów profilu zawodowego na social media

Jak sprawić by pierwsze wrażenie online było korzystne? © vectorfusionart - Fotolia.com

Obecnie podstawową wizytówką specjalistów i menedżerów w Polsce oraz na świecie jest profesjonalny profil na zawodowych portalach społecznościowych. 90% osób sprawdzi w Internecie informacje o potencjalnym kontrahencie, partnerze biznesowym czy kandydacie do pracy. Jak sprawić by pierwsze wrażenie online było korzystne?

Przeczytaj także: Zawodowy portal społecznościowy. Czy warto założyć konto na LinkedIn?

Gdzie chcemy być


Portali społecznościowych jest wiele, więc każdy ma szeroki wybór. Doświadczenia konsultantów HRK potwierdzone statystykami użytkowania, jasno wskazują, że zawodowo liczą się obecnie trzy portale:
  1. LinkedIn – ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie
  2. GoldenLine.pl – ok 1,7 mln użytkowników
  3. Twitter – ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie

„Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski GoldenLine.pl” – radzi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO.

Twitter warto zastosować, jako portal uzupełniający – pozwalający w łatwy i szybki sposób zaprezentować swoje opinie o rzeczywistości biznesowej. Do popularnych portali społecznościowych należy również Facebook, Instagram, Pinterest, Google Plus. Zwyczajowo są traktowane w Polsce, jako portale do aktywności prywatnych. Warto wtedy zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności, aby treści, zdjęcia przedstawiające nas w sferze domowej nie wpływały na profesjonalny wizerunek.

6 najważniejszych elementów profilu zawodowego


1. Zdjęcie


Zdjęcie na portalu zawodowym powinno mieć biznesowy charakter. Elegancki garnitur lub kostium, w przypadku kobiet dyskretny makijaż i subtelna biżuteria. Należy unikać tkanin wzorzystych i ostrych kolorów. Warto pamiętać, że obiektyw sprawia, że wszystkie elementy naszego wizerunku są wyostrzone, więc tym bardziej należy zachować umiar.

2. Nagłówek


Jest jedną z najważniejszych informacji na profilu. To właśnie ten opis pokazuje się w wynikach wyszukiwania i kluczowe jest, aby był odpowiednio sformułowany. W pierwszej kolejności powinno znaleźć się stanowisko i nazwa firmy. Można dodać również informację o członkostwie w organizacji branżowej czy oferowanym produkcie. W nagłówku warto zamieścić swój adres e-mail – ułatwi to zainteresowanym możliwość kontaktu.

fot. vectorfusionart - Fotolia.com

Jak sprawić by pierwsze wrażenie online było korzystne?

Zdjęcie na portalu zawodowym powinno mieć biznesowy charakter. Elegancki garnitur lub kostium, w przypadku kobiet dyskretny makijaż i subtelna biżuteria.


3. Podsumowanie


W podsumowaniu można swobodnie przedstawić szersze informacje nt. celów zawodowych. I tutaj słowa kluczowe grają ważną rolę – dzięki odpowiedniemu sformułowaniu kontrahenci i rekruterzy z łatwością dotrą do takiego profilu.

4. Doświadczenie zawodowe


Miejsca zatrudnienia należy zaprezentować w kolejności chronologicznej. Z perspektywy rekruterów istotne jest, aby kolejne stanowiska opisać dokładnie – przedstawiając szczegółowy zakres obowiązków na danym stanowisku. Równolegle można dodać informację o piastowanej funkcji w organizacji branżowej czy fundacji.

5. Umiejętności, nagrody, publikacje i szkolenia


Warto zadbać o wymienienie umiejętności zawodowych. Dzięki temu partnerzy biznesowi i współpracownicy z łatwością mogą je poświadczyć, dając swoistego rodzaju referencje. Korzystne wizerunkowo jest zamieszczenie informacji o publikacjach eksperckich oraz odbytych szkoleniach.

Przygotowana zgodnie z powyższymi radami wizytówka zawodowa zapewni korzystne pierwsze wrażenie online. Jednak warto nie poprzestawać na tym i skorzystać z pozostałych możliwości oferowanych przez portale społecznościowe. Rozbudowana sieć kontaktów ułatwi nawiązywanie relacji biznesowych i będzie stanowić dobre źródło wiedzy o bieżących aktywnościach firm i pracowników z otoczenia. Publikacja postów, udział w dyskusjach grupowych pomoże w kształtowaniu swojego wizerunku i promocji usług czy oferowanych produktów.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: