Niejednoznaczność roli
Przeczytaj także: Konflikt roli
Niejednoznaczność roli pojawia się w sytuacji braku jasno zdefiniowanego zakresu obowiązków, celu czy kryteriów oceny stawianych pracownikowi zadań. Innymi słowy – występuje wtedy, gdy pracownik nie wie, czego się od niego oczekuje, nie potrafi określić ważności poszczególnych zadań czy stopnia ponoszonej odpowiedzialności.Przeważnie dotyczy osób rozpoczynających nową pracę – zwłaszcza, jeśli w organizacji nie ma dobrego systemu komunikacji, a pracownik nie został odpowiednio przygotowany do zajęcia stanowiska.
Może skutkować kłopotami zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami, oraz przekładać się w sposób negatywny na zadowolenie z pracy, powodując stres, zaburzenia emocjonalne czy psychosomatyczne.

Przeczytaj także
-
Pracownicy w Polsce cenią stabilność zatrudnienia
-
Zdrowie psychiczne a życie zawodowe Polaków. Nie jest dobrze?
-
Budowlanka i handel najmocniej odczuły odpływ pracowników z Ukrainy
-
Czy Polacy pracują za dużo? Aż 64% uważa, że tak
-
Zdrowie psychiczne Polaków do naprawy?
-
Liczy się atmosfera w pracy i work life balance, nie benefity?
-
Czy strajk pracowników znajduje zrozumienie?
-
Wysokość wynagrodzenia znowu najważniejsza dla pracowników
-
Polacy o pracy. Jak do niej podchodzą?
Poprzednie hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)