Hackmana i Oldhama teoria satysfakcji z pracy
Przeczytaj także: Pełna satysfakcja z pracy praktycznie nie istnieje?
Koncepcja zadowolenia z pracy i motywacji wewnętrznej, należąca do nurtu work-design (satysfakcja zawodowa uwarunkowana środowiskowo), stworzona w latach 60-tych XX wieku przez Hackmana i Oldhama.Według tej teorii o satysfakcji z pracy decydują trzy czynniki:
- Postrzeganie przez pracownika pracy jako sensownej,
- ponoszenie odpowiedzialności za rezultaty swojej pracy,
- możliwość poznania rezultatów swojej pracy.
Im bardziej dane zajęcie uwzględnia wymienione czynniki, tym większe prawdopodobieństwo, że pracownik motywowany będzie treścią pracy, a nie czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo ważne są takie kwestie jak stopień złożoności oraz doniosłości zadania, a także stopień, w jakim pracownik się z nim identyfikuje.
Przeczytaj także:
Zatrudniasz pokolenie Z? Zobacz, co się liczy dla młodych pracowników
![Zatrudniasz pokolenie Z? Zobacz, co się liczy dla młodych pracowników [© Freepik] Zatrudniasz pokolenie Z? Zobacz, co się liczy dla młodych pracowników](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/pokolenie-Z/Zatrudniasz-pokolenie-Z-Zobacz-co-sie-liczy-dla-mlodych-pracownikow-266309-150x100crop.jpg)
Więcej na ten temat:
Hackmana i Oldhama teoria satysfakcji z pracy, satysfakcja z pracy, motywacja wewnętrzna
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)