Hackmana i Oldhama teoria satysfakcji z pracy
Przeczytaj także: Pełna satysfakcja z pracy praktycznie nie istnieje?
Koncepcja zadowolenia z pracy i motywacji wewnętrznej, należąca do nurtu work-design (satysfakcja zawodowa uwarunkowana środowiskowo), stworzona w latach 60-tych XX wieku przez Hackmana i Oldhama.Według tej teorii o satysfakcji z pracy decydują trzy czynniki:
- Postrzeganie przez pracownika pracy jako sensownej,
- ponoszenie odpowiedzialności za rezultaty swojej pracy,
- możliwość poznania rezultatów swojej pracy.
Im bardziej dane zajęcie uwzględnia wymienione czynniki, tym większe prawdopodobieństwo, że pracownik motywowany będzie treścią pracy, a nie czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo ważne są takie kwestie jak stopień złożoności oraz doniosłości zadania, a także stopień, w jakim pracownik się z nim identyfikuje.
Przeczytaj także
-
Work-life balance ważniejszy niż kariera?
-
Prawnicy, czyli stres, ale i satysfakcja z pracy
-
Atmosferę i satysfakcję z pracy zabija chaos w zespołach
-
Tylko co 5. kierowca zawodowy nie rozważa zmiany pracy
-
Czym dla pracowników jest kultura organizacyjna?
-
Benefity dla pracowników jak nietrafione prezenty
-
Pracownik fizyczny czy biurowy? Kogo częściej dopada wypalenie zawodowe?
-
Chandra powakacyjna? Oto 8 sposobów na wellbeing po urlopie
-
Urlop wypoczynkowy, czyli jak nie dbamy o work-life balance
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)