PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 81. Data: 2009-04-19 22:32:15
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:gsg88c$3i4$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Widzę, że jednak próbujesz temu biednemu człowiekowi wcisnąć tę pracę za
    > 1000zł.

    Dlaczego?
    Uważam, że jeśli kogoś "nie stać" na tak niskie zarobki, to jak ma łeb na
    karku, jest uczciwy i zaradny to zrobi wszystko, by zarabiać więcej.
    Choć oczywiście leniwi i nieudolni pójdą na skróty do kas urzędów pracy.
    Natomiast nie widzę powodu, ale również sposobu, by zmusić, w jakikolwiek
    zgodny z prawem sposób, pracodawców by płacili więcej. Na jakiej bowiem
    podstawie, jeśli z realiów oraz proporcji popytu i podaży wynika, że praca
    na danym stanowisku jest warta tylko tyle.

    > Jesli jej nikt nie weźmie, jest szansa, że pracodawca podwyższy stawkę np
    > do 7zl/godz.

    Aaa i to już inna para butów. Regulacja wynagrodzeń w sposób naturalny jest
    jak najbardziej zdroworozsądkowa i tak to się powinno odbywać.
    BTW = ciekawe, że nikt nie litował się nad "biednymi" pracodawcami w dobie
    tzw. rynku pracownika, gdy byle łepek ledwo co po studiach zadzierał nosa i
    oczekiwał wynagrodzenia na poziomie zarobków doświadczonego,
    wykwalifikowanego wieloletniego pracownika, bo jak nie, to on ma w nosie i
    wyjeżdża na Wyspy ;-) A było tak, całkiem niedawno zresztą.

    > Chociaż możliwości jest więcej niż wymieniłeś.

    Podałem trzy podstawowe :)

  • 82. Data: 2009-04-19 22:34:00
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości

    > Czyli nauczyciel to nie jest ktoś, kto może się sam ze swojej pracy
    > utrzymać, by nie rzec - żyć jak człowiek?

    Może, ale pod warunkiem, że bierze kilka etatów, korepetycje,
    kursy...itd
    Znam kilku takich.
    Nieźle zarabiają, ale nie z jednego etatu.
    Nie uważam, że tak powinno być, ale skoro takie realia...

  • 83. Data: 2009-04-19 22:41:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jurek M" <m...@1...pl> napisał

    > Jacy inni? Kosmici?

    Ci którzy nie generują żadnego przychodu. Dostają pieniądze za nic.

    > Członkowie społeczeństwa, którzy akurat znajdują sie w potrzebie, z
    > podatków, które opłacali na fundusze tego typu.

    Tylko dlaczego uważasz, że mają oni święte prawo do zasiłku wybrzydzając na
    pensję 1000 zł, podczas, gdy multum ludzi tyra za dużo mniejszą kasę i
    również z ICH podatków generują się zasiłki dla tych bezrobotnych?

    > W jaki sposób chciałbyś zagnać?

    Normalnie - proponując im na czas pobierania zasiłku wykonywanie jakiejś
    pracy na rzecz miasta/gminy/społeczeństwa.

    > Jeśli miasto zaproponuje do takich prac rozsądną stawkę, to chętni się
    > znajda.
    > Wszystko jest kwestią ceny.
    > Jesli w danym układzie nic nikomu się nie opłaca to znaczy, że coś nie
    > funkcjonuje prawidłowo (korupcja, wysokie podatki, niskie płace...itp)

    Chyba mniej uczciwe jest płacenie bezrobotnym zasiłku za "nicnierobienie"
    przez pół roku niż płacenie tegoż samego zasiłku za np. uprzątnięcie
    trawników w mieście.

    > Rząd próbuje to zrobić, i co?

    I trzymam bardzo mocno kciuki :)

  • 84. Data: 2009-04-20 05:21:00
    Od: "moonwalker" <rafal[no-spam]@virgindigital.pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    >W gazecie z ogłoszeniami widziałem trochę ogłoszeń gdzie była podana stawka
    >5 złotych za godzinę. Zakładając nawet że pracowałoby się po 50 godzin
    >tygodniowo, to w miesiącu 200x5=1000zł, co w dużym mieście wojewódzkim
    >starczy najwyżej na jedzenie i bilet miesięczny!

    ja bym chcial zapytac w zwiazku z ta dyskusja o rzecz ktora mnie od dawna
    zastanawia. A mianowicie:

    Dlaczego w polsce mniej sie zarabia niz w krajach zachodnich? Wezmy np.
    stanowisko sprzedawcy w sklepie spozywczym/supermarkecie. Ceny towarow sa na
    zblizonym poziomie zarowno w polsce jak i powiedzmy w niemczech (powiedzmy
    ze w niemczech o kilka, kilkanascie procent wyzsze), ludzi w sklepie jest
    tyle samo zarowno w niemczech jak i polsce, natomiast pracownik takiego
    sklepu w niemczech zarabia 2, 3 albo i 4 razy wiecej niz polski odpowiednik.

    Skad sie to bierze?

  • 85. Data: 2009-04-20 05:39:06
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 23:38:11 +0200, Baloo napisał(a):

    > No to jeśli nie mogą, to cóż im wypada poradzić?
    > Albo inaczej - jakich rozwiązań oczekujesz?

    nie oczekuje, stwierdzilem tylko, ze to nie jest uczciwa praca :)

    > Wymuszenia na zakładach pracy, by płaciły na rękę 5000 zł, bo wtedy można
    > żyć godnie?
    > A jeśli zakład pracy z jakichś przyczyn sam ledwo co wychodzi na zero i nie
    > stać go na wyższe pensje dla pracowników?

    z grubsza zdaje sobie sprawe z tego jak dziala kapitalizm ;)

    --
    marcin

  • 86. Data: 2009-04-20 05:41:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 00:32:15 +0200, Baloo napisał(a):

    > Uważam, że jeśli kogoś "nie stać" na tak niskie zarobki, to jak ma łeb na
    > karku, jest uczciwy i zaradny

    swiat bylby piekny gdyby skladal sie z samych uczciwych i zaradnych :)

    --
    marcin

  • 87. Data: 2009-04-20 05:45:21
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 22:57:00 +0200, Baloo napisał(a):

    > I to jest właśnie typowe myślenie Polaka :>
    > A z czego byś żył mądralo?

    pewnie z tego samego co przy takiej wyplacie

    --
    marcin

  • 88. Data: 2009-04-20 05:46:27
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 23:38:49 +0200, Baloo napisał(a):

    > A tego to ja nie wiem. Skąd w ogóle myśl, że jest mu mało potrzebny?

    nie moge znalezc, ale padl gdzies argument, ze zarabia tyle ile
    wypracowywuje dla pracodawcy, czy cos w tym stylu)
    --
    marcin

  • 89. Data: 2009-04-20 06:14:30
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jurek M wrote:
    > Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    >
    > Gdzie?
    Gdzies w UE, Kanadzie ...

  • 90. Data: 2009-04-20 06:34:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > pewnie z tego samego co przy takiej wyplacie

    No jeśli dla Ciebie 1000 = 0, to masz rację :)