PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu › zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu
    From: bud <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu
    Date: Thu, 16 Apr 2009 19:39:11 +0200

    Czesc,

    Mam pytanie dotyczace zakazu konkurencji zawartego przy okazji
    zawierania umowy o prace. Zakaz obowiazuje po ustaniu stosunku pracy.

    Pracodawca zastrzegl sobie, ze nie moge w ciagu 6 miesiecy po ustaniu
    stosunku pracy pracowac w obszarach:
    - sprzedaz rozwiazan informatycznych z zakresu programowania w jezyku C++
    - doradztwo biznesowe z zakresu zakladania sklepow internetowych

    Pracodawca swiadczy uslugi w duzo szerszym zakresie czyli:
    budowa skle internetowychpow internetowych, uslugi programistyczne w
    dowolnym jezyku (Perl, C++, JAVA itp), doradztwo informatyczne i
    gospodarcze ( biznesowe)dotyczace uslug informatycznych, sprzedaz
    serwerow, routerow, laptopow, szkolenia (glownie z programow Microsoft i
    specjalistycznych systemow CRM).

    Moje pytanie:
    czy zgodnie z Kodeksem Pracy moglismy zawrzec taka klauzule o zakazie
    konkurencji na 6 miesiecy?
    I czy moglismy zapisac tylko czesc tego czym zajmuje sie pracodawca i
    jesli pojde do pracy do innego Pracodawcy, ktory sprzedaje serwery i
    robi szkolenia to czy moge byc pociagniety do odpowiedzialnosci?
    -kara umowna to 60.000 zl za zlamanie zakazu.

    Pomozcie, jestem w zawieszeniu bo nie wiem czy przyjac oferte innego
    Pracodawcy i czy cos mi za to grozi.

    Przemek