PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu

  • 11. Data: 2009-04-17 13:49:09
    Temat: Re: zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu
    Od: sz <s...@b...no>

    bud wrote:
    > Pracodawca zastrzegl sobie, ze nie moge w ciagu 6 miesiecy po ustaniu
    > stosunku pracy pracowac w obszarach:
    > - sprzedaz rozwiazan informatycznych z zakresu programowania w jezyku C++

    troche to smieszne, czyli wedlug nich programowanie w C++ to taka
    unikalna umiejetnosc ze az trzeba tego zabraniac bylym pracownikom zeby
    czasem konkurencja sie nie dowiedziala o tej tajnej technologii! :-D

  • 12. Data: 2009-04-17 18:01:48
    Od: "AgaZ" <a...@i...pl>

    >W wiadomości news:gs85ci$5bv$1@news.task.gda.pl AgaZ <m...@i...pl>

    > Oczywiście, żaden problem.
    > Zwyczajnie się nie zgódź i tyle.
    >
    > --
    > Jotte
    Chodzi o to, że w moim przypadku to zobowiązanie dotyczy okresu trwania
    stosunku pracy.
    Mam obawy: Czy jeśli nie zgodzę się na podpisanie aneksu do umowy to
    pracodawca może mnie na tej podstawie zwolnić (dyscyplinarnie)?

  • 13. Data: 2009-04-17 19:19:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsag6a$mb3$1@news.task.gda.pl AgaZ <a...@i...pl>
    pisze:

> [...]
    > Mam obawy: Czy jeśli nie zgodzę się na podpisanie aneksu do umowy to
    > pracodawca może mnie na tej podstawie zwolnić (dyscyplinarnie)?
    Aneks do umowy to propozycja porozumienia zmieniającego.
    Nie musisz się na jego postanowienia godzić, a brak zgody nie może być
    powodem wypowiedzenia, że o dyscyplinarce nie wspomnę (oczywiście
    oficjalnie).
    Możesz natomiast otrzymać wypowiedzenie zmieniające - wówczas to zadziała
    inaczej (vide KP)
    To jednak tylko zapisy prawne, pracodawca-łajdak może zastosować różne
    nieformalne metody, przed którymi możesz się nie dać rady obronić.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-04-17 22:02:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    AgaZ pisze:
> [...]
    > zobowiązania dot. powstrzymania się od wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek
    > działalności gospodarczej odpowiadającej działalności Pracodawcy lub

    Możesz zażądać jakiejś kasy za ten okres już po wygaśnięciu twojej umowy.

    ***
    Przecież ona pisze o zakazie_podczas_trwania jej umowy o pracę z
    pracodawcą.

  • 15. Data: 2009-04-18 08:54:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "AgaZ" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam obawy: Czy jeśli nie zgodzę się na podpisanie aneksu do umowy to
    > pracodawca może mnie na tej podstawie zwolnić (dyscyplinarnie)?

    Zadnych szans. Musialby wykrecic jakis nielegalny numer. Pracodawca nie ma
    prawa zmusic Cie do podspisania aneksu. Mozesz najwyzej dostac wypowiedzenie
    zmieniajace, ale ktos tu napisal, ze taki zapis nie moze byc na umowie -
    jesli to prawda to de facto pracodawca nic nie moze.

  • 16. Data: 2009-04-18 08:56:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "sz" <s...@b...no> napisał w wiadomości

    > troche to smieszne, czyli wedlug nich programowanie w C++ to taka unikalna
    > umiejetnosc ze az trzeba tego zabraniac bylym pracownikom zeby czasem
    > konkurencja sie nie dowiedziala o tej tajnej technologii! :-D

    Nie, wg nich sa slabo konkurencyjni (np. placowo) na rynku i chwytaja sie
    wszystkiego by tylko uniemozliwic ludziom odejscie.

  • 17. Data: 2009-04-18 11:37:56
    Od: bud <b...@i...pl>

    sz pisze:

    > troche to smieszne, czyli wedlug nich programowanie w C++ to taka
    > unikalna umiejetnosc ze az trzeba tego zabraniac bylym pracownikom zeby
    > czasem konkurencja sie nie dowiedziala o tej tajnej technologii! :-D
    NIe, nie chodzi o programowanie a SPRZDEAZ rozwiazan z tego zakresu.

  • 18. Data: 2009-04-19 09:27:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "bud" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > NIe, nie chodzi o programowanie a SPRZDEAZ rozwiazan z tego zakresu.

    Sprzedaz oprogramowania w C++? Chyba jakis zart.

  • 19. Data: 2009-04-20 06:05:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    sz pisze:

    > troche to smieszne, czyli wedlug nich programowanie w C++ to taka
    > unikalna umiejetnosc ze az trzeba tego zabraniac bylym pracownikom zeby
    > czasem konkurencja sie nie dowiedziala o tej tajnej technologii! :-D

    Prędzej, aby nie podkupiła pracownika... Bo nawet jeśli podkupi, to
    musiałaby zapłacić karę, bądź czekać dłuzej.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl