PracaGrupypl.praca.dyskusje › za porozumieniem stron bo jak nie to ...

  • 1. Data: 2004-02-23 01:57:32
    Temat: za porozumieniem stron bo jak nie to ...
    Od: "hAu" <h...@w...pl>

    witam
    problem mam taki... a wlasciwie nie wiem czy nie jest juz po wszystkim.
    oskarzono mnie o stan nietrzezwy. przyszedlem do pracy o 6 rano (zazwyczaj
    pracowalem popoludniami) wiec wygladalem jak wygladalem, nie spalem prawie
    wcale i to jedyny powod. kierownik nakazal mi isc do domu. poszedlem, nie
    mialem sily dyskutowac, tym bardziej ze od dluzszego czasu w pracy bylo
    fatalnie pod kazdym wzgledem (dokladanie absurdalnych obowiazkow, grozenie
    brakiem premii za filizanke kawy etc)
    na drugi dzien podpisalem "za porozumieniem" pod grozba dyscyplinarnego. nie
    znam sie na literze prawa i wolalem nie ryzykowac, tym bardziej ze mogliby
    znalezc kogos kto pod grozba zwolnienia poswiadczylby moj domniemany stan
    umyslu ;) poza tym mialem przeciez dzien nieusprawiedliwionej nieobecnosci.
    co moge zrobic ? czy moge zarzucic firmie bezpodstawne pomowienie.
    czy nie jest za pozno?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-23 09:14:49
    Temat: Re: za porozumieniem stron bo jak nie to ...
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > umyslu ;) poza tym mialem przeciez dzien nieusprawiedliwionej nieobecnosci.
    > co moge  zrobic ? czy moge zarzucic firmie bezpodstawne pomowienie.

    Wydaje mi się że musisz pozostać przy porozumieniu stron.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-02-23 09:33:07
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "hAu" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > brakiem premii za filizanke kawy etc)
    > na drugi dzien podpisalem "za porozumieniem" pod grozba dyscyplinarnego.

    Bos sie dal zrobic w konia. Gdzie dowód na spozycie alkoholu?

    > nie znam sie na literze prawa i wolalem nie ryzykowac, tym bardziej ze
    mogliby
    > znalezc kogos kto pod grozba zwolnienia poswiadczylby moj domniemany stan
    > umyslu ;)

    Wynik badania krwi jest wazny a nie jakies pomówienie.

    > poza tym mialem przeciez dzien nieusprawiedliwionej nieobecnosci.

    Miales prawo do 1 dnia urlopu na zadanie w trybie Art. 167.2.
    "Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie
    przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu
    rozpoczęcia urlopu."

    > co moge zrobic ? czy moge zarzucic firmie bezpodstawne pomowienie.
    > czy nie jest za pozno?

    Już rozwiązałeś dobrowolnie umowę o pracę z nimi. Dałeś sie wykolegować.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-02-23 11:10:50
    Od: "hAu" <h...@w...pl>

    > Już rozwiązałeś dobrowolnie umowę o pracę z nimi. Dałeś sie wykolegować.

    Owszem ale nieswiadom stanu rzeczy i kodeksu. Zostalem zmuszony do
    podpisania pod grozba dyscyplinarnego zwolnienia. Czy nie mam prawa sie na
    to powolac. Wczoraj przeczytalem ten cholerny kodeks i znalazlem jeszcze 2
    paragrafy, ktore zlamano z ich strony. Chocby taki ze liczba godzin
    odpoczynku w przeddzien zdarzenia wynosila 10 a nie 11 jak stoi w
    kodeksie...

  • 5. Data: 2004-02-23 12:51:31
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Wanpela taim, "hAu" <h...@w...pl> raitim:
    ____________________________________

> [...]
    > paragrafy, ktore zlamano z ich strony. Chocby taki ze liczba godzin
    > odpoczynku w przeddzien zdarzenia wynosila 10 a nie 11 jak stoi w
    Nieznajomość prawa nie zwalnia od przestrzegania. Nie wiem jak przy
    porozumieniu stron - czy jest klauzula, że przysługuje jakieś odwołanie?
    Może jest do to ruszenia.

    --

    Jerzy
    23.02.04 13:49:52

  • 6. Data: 2004-02-23 14:46:48
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <v...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Nieznajomość prawa nie zwalnia od przestrzegania. Nie wiem jak przy
    > porozumieniu stron - czy jest klauzula, że przysługuje jakieś odwołanie?

    Odwolanie od czego? Od 2stronnie podpisanej umowy?
    Przeciez po to mu podsuneli umowe za porozumieniem by sie NIE mógl
    odwolywac.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 7. Data: 2004-02-23 17:37:26
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Wanpela taim, "SQLwysyn" <s...@w...pI> raitim:
    ____________________________________

    > Odwolanie od czego? Od 2stronnie podpisanej umowy?
    > Przeciez po to mu podsuneli umowe za porozumieniem by sie NIE mógl
    > odwolywac.
    racja, racja. jest jeszcze szansa dla dobrego i drogiego prawnika, żeby
    wykazać, że to było zastraszenie?

    --

    Jerzy
    23.02.04 18:36:43

  • 8. Data: 2004-02-23 17:40:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > racja, racja. jest jeszcze szansa dla dobrego i drogiego prawnika, żeby
    > wykazać, że to było zastraszenie?

    A ma świadków? To raczej oni mają świadków gotowych zeznac wszystko by pracę
    zachowac - tak wynika z postu hAu.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 9. Data: 2004-02-24 18:29:15
    Od: "hAu" <h...@w...pl>

    > A ma świadków? To raczej oni mają świadków gotowych zeznac wszystko by
    pracę
    > zachowac - tak wynika z postu hAu.

    dokladnie, poza tym szkoda czasu na blakaniem sie po sadach. trudno. od
    dawna nie odpowiadala mi ta firma, i moze dobrze sie stalo. wystraszylem sie
    bo sadzilem ze z dnia na dzien pozostane bez srodkow do zycia, a tu sie
    okazuje ze nawet po rozwiazaniu umowy za moje zszargane nerwy nalezy mi sie
    zwolnienie lekarskie i zus :)
    dzieki za przjecie sie moimi sprawami
    pozdrawiam grupe

  • 10. Data: 2004-02-24 19:58:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    > bo sadzilem ze z dnia na dzien pozostane bez srodkow do zycia, a tu sie
    > okazuje ze nawet po rozwiazaniu umowy za moje zszargane nerwy nalezy mi

    Czy mamy rozumiec, ze podpisales umowe o porozumieniu stron ze skutkiem
    NATYCHMIASTOWYM? Naprawde sie na to zdecydowales?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H