PracaGrupypl.praca.dyskusje › skladki zus, etc

  • 1. Data: 2004-02-23 08:46:44
    Temat: skladki zus, etc
    Od: j...@s...pl

    Witam

    Ostatnio dostalem - jak zapewne wiekszosc - wyciag z ZUS-u z raportem
    skladek za rok 2002. Zauwazylem ze brakuje mi tam skladek za 3
    kolejne miesiace. Teraz pytanie - czy jest mozliwe zeby w ZUS-ie cos sie
    posypalo i np. nie bylo tych skladek wyszczegolnionych na spisie a
    faktycznie one sa? W kopercie byla tez notka informacyjna, ze w przypadku
    jakichs niezgodnosci nalezy najpierw zapytac o to platnika - czyli
    pracodawce. Czy jesli pracodawca nie zaplacil tych 3 skladek zus za mnie,
    czy cos takiego nie ulega przedawnieniu ? Czy pracodawca musi wplacic
    zalegle skladki? Czy ja nie trace w ten sposob na tym jako pracownik - tzn
    czy nie bedzie to mialo jakichs negatywnych skutkow dla obliczania mojej
    przyszlej emerytury? Czy jesli aktualna firma ma byc w bardzo niedalekiej
    przyszlosci przejeta przez inna czy nie bedzie mogla sie w ten sposob
    jakos wykrecic z zaplacenia zaleglych skladek?
    A co w przypadku np. gdy pracownik odejdzie z firmy i dopiero po odejsciu
    dowie sie ze firma nie zaplacila za niego kilku skladek? Czy moze to jakos
    odzyskac czy firma stwierdzi ze nie jest pracownikiem juz i do widzenia?

    joi