PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia 5 letnie nie wystarcza ?

  • 1. Data: 2006-07-05 13:12:58
    Temat: studia 5 letnie nie wystarcza ?
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    skonczylem kierunek : matematyka

    widze jednak ze aby znalesc sensowna prace bez studiow podyplomowych chyba
    sie nie obejdzie ?

    naprzyklad :
    na tej mojej uczelni po sa do wyboru :

    1- Studia Podyplomowe Technik Informatycznych w Edukacji

    2- Studia Podyplomowe Technik Informatycznych we Współczesnej Edukacji

    3- Studia Podyplomowe Technologii Informatycznych w Finansach

    4- Studia Podyplomowe Technologii Informatycznych w Produkcji

    1,2 poltoraroczne
    3,4 roczne

    Czy takie podwyzszenie kwalifikacji znacznie ulatwi znalezienie pracy
    "takiej sensownej" czy najpierw zanim zaczne robic powinienen juz pracowac w
    ktorejsc z branz (edukacja, produkcja,finanse) zaczynajac oczywiscie od
    podstaw by potem awansowac po tych "studium" ???

  • 2. Data: 2006-07-05 14:48:08
    Temat: Re: studia 5 letnie nie wystarcza ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    A skad przekonanie ze studia podyplomowe pozwola znalezc prace ? :)
    To błedne koło. Żadne studia nie dają jakiejkolwiek gwarancji znalezienia
    pracy.
    Nie ma co się podniecać tematyką kierunku- można się nieźle naciąć.

    Z jakim zamiarem studiowałeś matematykę? Bo jestem pewien że jakiś zamiar
    być musiał.
    Co wiesz o finansach ?
    Co wiesz o produkcji ?
    Co wiesz o edukacji i o "współczesnej edukacji" i czym to sie różni, chyba
    że ta pierwsza pozycja to zastosowania informatyki w edukacji XIX w ;)

    Chyba najpierw należy zadać sobie zajebiście ważne pytanie: "co chcę w życiu
    robić?" i potem to robić. Ze studiami czy bez- nieważne, chyba tylko jest
    stosunkowo późno na zadawanie sobie takich pytań po skończeniu studiów.
    Jeżeli uważasz że jeśli pójdziesz jeszcze na kilka kierunków podyplomowych
    lub w ramach kolejnych fakultetów, np zrobisz zarządzanie i marketing,
    organizację produkcji, informatykę, turystyke i po ich ukończeniu staniesz
    się specjalistą w każdej z dziedzin to się grubo mylisz. Tym się te studia
    różnią od matematyki że dają pewne teoretyczne podstawy wiedzy, ale mistrzem
    w tych dziedzinach czyni praktyka a ni dyplom, i to wcale nie dyplom otwiera
    drzwi firm lub stanowi o awansie :)
    Witamy w życiu.
    Szkoda że ani szkoła ani uczelnie nie przygotowują ludzi do życia.
    Twój post odczytuję jako wyraz zupełnego oderwania od rzeczywistości z którą
    się właśnie w dość przykry sposób zetknąłeś.
    Pozwolę sobie udzielić bardzo skromnych lekcji:
    1) karierę robią i awansują nie ci którzy ciężko pracują i mają super
    kwalifikacje, ale ci którzy ok 70-80% czasu w pacy poświęcają na budowanie
    relacji z przełożonymi, klientami i otoczeniem, dużo i dobrze mówią o sobie,
    eksponują swe sukcesy i promieniują szczęściem z przebywania w pracy
    2) nadal niestety aktualne jest powiedzenie "nie matura lecz chęć szczera
    zrobi z ciebie oficera" (managera..), czyli jeżeli tylko bardzo czegoś
    chcesz- osiągniesz to (vide: nasz rząd i parlamentarzyści)
    3) praca to często dzungla- silniejszy i lepiej ustosunkowany wygrywa,
    niekoniecznie lepiej wykształcony czy ciężej tyrający. Nie ma
    sprawiedliwości i ile sam uszczkniesz z tortu tyle będziesz miał. Nikt ci
    nie da nic od siebie jeżeli nie będzie musiał tego zrobić. Kreowanie wyścigu
    szczurów leży w interesie wielu pracodawców. Łatwiej jest im wtedy panować
    nad załogą. C'est la vie.
    dłużej już nie truję
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-07-05 15:55:13
    Od: "Legionnaire" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    <cut>

    Bardzo pozytywne to co napisałeś. Jedyne sensowne rozwiązanie zatem to iść
    się powiesić.

  • 4. Data: 2006-07-05 15:57:47
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ja na swoim przykladzie widze ze studia nic nie znacza
    lepiej zamiast sie uczyc lepiej pojsc do pracy
    praca daje doswiadczenie i zawsze jakas kase
    a uczyc to sie mozna do usranej smierci i nic sie z tego nie bedzie mialo

  • 5. Data: 2006-07-05 19:00:38
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    rs napisał(a):
    > skonczylem kierunek : matematyka

    nie wiem jaka specjalizację robiłeś ale np po 2-3 latach jako aktuariusz
    nawet bez egazminu masz taką kasę o jakiej po studiach informatycznych
    możesz pomarzyć, obecnie jest spory niedobór aktuariuszy
    po drugie lepiej znaleźć pierwszą pracę niż tracić czas na studia chyba
    że wogóle nie dotykałeś zagadnień it ani nic nie pisałeś
    pracuję/pracowałem z wieloma kolesiami po matmie którzy pracują jako
    programiści czy admini w dużych korporacjach

  • 6. Data: 2006-07-05 19:41:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jul 2006 21:00:38 +0200, Ra <adres.w@stopcce> wklepał(-a):

    >nie wiem jaka specjalizację robiłeś ale np po 2-3 latach jako aktuariusz
    >nawet bez egazminu masz taką kasę o jakiej po studiach informatycznych
    >możesz pomarzyć, obecnie jest spory niedobór aktuariuszy

    Jak nie ma egzaminu, to nie jest aktuariuszem.

  • 7. Data: 2006-07-05 20:00:03
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Wed, 05 Jul 2006 21:00:38 +0200, Ra <adres.w@stopcce> wklepał(-a):

    > Jak nie ma egzaminu, to nie jest aktuariuszem.

    ok, ale można pracować w dziale aktuarialnym, w firmie w której
    pracowałem połowa ludzi nie ma papierów

  • 8. Data: 2006-07-05 21:08:52
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "rs" <r...@w...pl> wrote in news:e8gdsv$ast$1@news.onet.pl:

    > skonczylem kierunek : matematyka
    >
    > widze jednak ze aby znalesc sensowna prace bez studiow podyplomowych
    > chyba sie nie obejdzie ?

    gdzie widzisz? mozesz podac przyklady? masz na mysli swoja
    sytuacje, ze niby "po matematyce"? hmmm; to moze poczytaj
    oficjalna propagande roznych "korporacji" i zweryfikuj swoj
    poglad z tymi informacjami;

    > naprzyklad :
    > na tej mojej uczelni po sa do wyboru :

    no coz... gdybym mial wybierac studia podyplomowe, to na 100%
    zrobilbym je na INNEJ uczelni niz kierunek bazowy; przeciez nie
    chodzi o to, zebys przez kolejne dwa lata wciskal ten sam kit
    tym samym osobom (prowadzacym zajecia);

    pzdrv;
    adas;

  • 9. Data: 2006-07-05 21:42:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jul 2006 22:00:03 +0200, Ra <adres.w@stopcce> wklepał(-a):

    >ok, ale można pracować w dziale aktuarialnym, w firmie w której
    >pracowałem połowa ludzi nie ma papierów

    - Nikt nikomu nie przeszkadza, my lubimy grywać w piątkę.
    - To wasza sprawa jak lubicie grać w tenisa. Ale nie nazywajcie tego deblem. :D

    Można nie mieć papierów aktuariusza pracując w takim dziale, niemniej jednak do
    pewnych czynności takie uprawnienia są potrzebne.

  • 10. Data: 2006-07-05 22:10:26
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> naskrobal ponizsze rzeczy

    >A skad przekonanie ze studia podyplomowe pozwola znalezc prace ? :)
    > To błedne koło. Żadne studia nie dają jakiejkolwiek gwarancji znalezienia
    > pracy.

    To przekonanie wiekszosci tych co koncza jakies tam studia ale z dnia na
    dzien staje sie jak widac coraz mniej aktualne.

    > Nie ma co się podniecać tematyką kierunku- można się nieźle naciąć.

    Nie podniecam sie tylko napisalem post.

    > Z jakim zamiarem studiowałeś matematykę? Bo jestem pewien że jakiś zamiar
    > być musiał.

    Z takim ze lubie a czesto sie studiuje i robi sie to co sie lubi.
    Nie zastanawialem sie podczas studiow czy bedzie z tego cos co potem pomoze
    znalesc prace.
    Teraz dopiero zaczalem sie zastanawiac bo 5 lat wyjete z zyciorysu (czytaj
    :studia) to sporo i szkoda by bylo aby poszly te lata na marne i nic nie
    wniosly w zycie (czytaj : dobrze platna praca)

    > Chyba najpierw należy zadać sobie zajebiście ważne pytanie: "co chcę w
    > życiu robić?" i potem to robić.

    Tak.Ale czasem robi sie cos innego niz by sie chcialo.
    Bo robic to co sie chce owszem mozna ale robic czasem trzeba zupelne co
    innego ... (wcale nie filozofuje ;);) )

    >Tym się te studia różnią od matematyki że dają pewne teoretyczne podstawy
    >wiedzy, ale mistrzem w tych dziedzinach czyni praktyka a ni dyplom, i to
    >wcale nie dyplom otwiera drzwi firm lub stanowi o awansie :)

    I ty pewnie awansowalem mimo iz nie masz wielkich dyplomow i kwalifikacji ??
    Dobrze rozumiem?

> [...]
    > nie da nic od siebie jeżeli nie będzie musiał tego zrobić. Kreowanie
    > wyścigu szczurów leży w interesie wielu pracodawców. Łatwiej jest im wtedy

    Pewnie ty wlasnie poswiecasz te 70-80% na relacje?