PracaGrupypl.praca.dyskusjestudia 5 letnie nie wystarcza ? › Re: studia 5 letnie nie wystarcza ?
    From: "rs" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: studia 5 letnie nie wystarcza ?
    Date: Thu, 6 Jul 2006 00:10:26 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> naskrobal ponizsze rzeczy

    >A skad przekonanie ze studia podyplomowe pozwola znalezc prace ? :)
    > To błedne koło. Żadne studia nie dają jakiejkolwiek gwarancji znalezienia
    > pracy.

    To przekonanie wiekszosci tych co koncza jakies tam studia ale z dnia na
    dzien staje sie jak widac coraz mniej aktualne.

    > Nie ma co się podniecać tematyką kierunku- można się nieźle naciąć.

    Nie podniecam sie tylko napisalem post.

    > Z jakim zamiarem studiowałeś matematykę? Bo jestem pewien że jakiś zamiar
    > być musiał.

    Z takim ze lubie a czesto sie studiuje i robi sie to co sie lubi.
    Nie zastanawialem sie podczas studiow czy bedzie z tego cos co potem pomoze
    znalesc prace.
    Teraz dopiero zaczalem sie zastanawiac bo 5 lat wyjete z zyciorysu (czytaj
    :studia) to sporo i szkoda by bylo aby poszly te lata na marne i nic nie
    wniosly w zycie (czytaj : dobrze platna praca)

    > Chyba najpierw należy zadać sobie zajebiście ważne pytanie: "co chcę w
    > życiu robić?" i potem to robić.

    Tak.Ale czasem robi sie cos innego niz by sie chcialo.
    Bo robic to co sie chce owszem mozna ale robic czasem trzeba zupelne co
    innego ... (wcale nie filozofuje ;);) )

    >Tym się te studia różnią od matematyki że dają pewne teoretyczne podstawy
    >wiedzy, ale mistrzem w tych dziedzinach czyni praktyka a ni dyplom, i to
    >wcale nie dyplom otwiera drzwi firm lub stanowi o awansie :)

    I ty pewnie awansowalem mimo iz nie masz wielkich dyplomow i kwalifikacji ??
    Dobrze rozumiem?

> [...]
    > 2) nadal niestety aktualne jest powiedzenie "nie matura lecz chęć szczera
    > zrobi z ciebie oficera" (managera..), czyli jeżeli tylko bardzo czegoś
    > chcesz- osiągniesz to (vide: nasz rząd i parlamentarzyści)
    > 3) praca to często dzungla- silniejszy i lepiej ustosunkowany wygrywa,
    > niekoniecznie lepiej wykształcony czy ciężej tyrający. Nie ma
    > sprawiedliwości i ile sam uszczkniesz z tortu tyle będziesz miał. Nikt ci
    > nie da nic od siebie jeżeli nie będzie musiał tego zrobić. Kreowanie
    > wyścigu szczurów leży w interesie wielu pracodawców. Łatwiej jest im wtedy

    Pewnie ty wlasnie poswiecasz te 70-80% na relacje?