PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie do znawców

  • 1. Data: 2006-07-05 08:55:11
    Temat: Pytanie do znawców
    Od: dg <t...@l...1990>

    Witam, jak to jest, czy mozna zatrudnic kobiete, ktora jest w ciazy i
    ktora informuje o tym fakcie pracodawce przed podjeciem pracy,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-05 09:07:48
    Temat: Re: Pytanie do znawców
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dg napisał(a):

    > Witam, jak to jest, czy mozna zatrudnic kobiete, ktora jest w ciazy i
    > ktora informuje o tym fakcie pracodawce przed podjeciem pracy,

    A dlaczego niby nie mozna?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-07-05 09:17:12
    Od: dg <t...@l...1990>

    On 5 Jul 2006 11:07:48 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    >A dlaczego niby nie mozna?
    >
    >j.

    Pytam profilaktycznie bo slyszalem, ze firmy maja pozniej z tego
    tytulu problemy i nieustajace kontrole.

    pozdr

  • 4. Data: 2006-07-05 09:20:52
    Temat: Re: Pytanie do znawc??
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    dg napisał(a):
    > Pytam profilaktycznie bo slyszalem, ze firmy maja pozniej z tego
    > tytulu problemy i nieustajace kontrole.
    Pytanie czy ona chce faktycznie pracowac, czy tylko przesiedziec na
    zwolnieniu chorobowym, pozniej urlopie macierzynskim i wychowawczym.

    W tym drugim przypadku ten pracownik jest faktycznie fikcyjnym
    pracownikiem :)

    Pozdrawiam...

  • 5. Data: 2006-07-05 09:24:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dg napisał(a):

    > Pytam profilaktycznie bo slyszalem, ze firmy maja pozniej z tego
    > tytulu problemy i nieustajace kontrole.

    A gdzie to słyszałeś?

    j.

  • 6. Data: 2006-07-05 09:52:45
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu dg porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pytam profilaktycznie bo slyszalem, ze firmy maja pozniej z tego
    > tytulu problemy i nieustajace kontrole.
    Tak, jesli pracodawca zatrudni kobiete w ciazy, ta po np 3m-cach pojdzie
    na zwolenienie na ktorym przesiedzi do konca ciazy i takich przypadkow u
    jednego pracodawcy bedzie wiecej. Ale jedyne co moze grozic to ihmo
    kontrola z ZUSu aczkolwiek nie slyszalem o jakis reperkusjach (trzeba by
    udowodnic ze pracodawca zatrudnil pracownice bedaca w ciazy, aby ta
    mogla wyludzic swiadczenia zusowskie - chorobowe + macierzynski +
    wychowawczy)

    --
    badzio

  • 7. Data: 2006-07-05 12:33:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > udowodnic ze pracodawca zatrudnil pracownice bedaca w ciazy, aby ta
    > mogla wyludzic swiadczenia zusowskie - chorobowe + macierzynski +
    > wychowawczy)

    nie rozumiem w tym przypadku znaczenia słowa "Wyłudzić".
    To się jej po prostu należy jeżeli lekarz stwierdzi konieczność zwolnienia.
    Pracodawcy to nic nie kosztuje - płaci ZUS.
    Nie sądzę by kobieta zachodziła w ciąże z głównym zamierzeniem aby wyłudzić
    zasiłek.
    Jest odsetek kobiet które pójdą w czasie ciąży na zwolnienie, ale nawet
    gdyby to przede wszystkim dla dobra dziecka i tak naprawdę pal licho te
    pieniądze- lepiej niech ZUS nie przyznaje sobie premii, nie buduje pałaców i
    nie utrzymuje ośrodków wczasowych i szkoleniowych- będzie więcej korzyści.
    Niech ci zafajdańcy zdadzą sobie sprawę że są od tego aby służyć i
    pośredniczyc w transferach a nie podejmować decyzje o wadze być albo nie być
    dla ludzi.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2006-07-05 13:03:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jackare porozsypywal nastepujace haczki:
    > nie rozumiem w tym przypadku znaczenia słowa "Wyłudzić".
    > To się jej po prostu należy jeżeli lekarz stwierdzi konieczność zwolnienia.
    > Pracodawcy to nic nie kosztuje - płaci ZUS.
    Slyszalem o wielu przypadkach typu... dziewczyna zachodzi w ciaze. Szuka
    zatem znajomego pracodawcy, ktory ja fikcyjnie zatrudni - tzn ona sobie
    oplaca przez 3-4 m-ce skladke zusowska od najnizszej krajowej, do pracy
    nie chodzi, pensji de facto nie dostaje. Pozniej idzie na zwolnienie,
    ZUS jej placi najnizsza krajowa (bo na taka pensje byla zgloszona).
    Nastepnie rodzi, dostaje macierzynski. Nastepnie lapie sie na
    wychowawczy, bo maz nie pracuje (lub pracuje ale ma na papierze
    najnizsza krajowa). I w ten sposob wyludza nienalezne swiadczenia.
    Wzglednie jesli nie ma nikogo znajomego, kto moglby ja zarejestrowac -
    szuka wsrod sasiadow/rodziny/znajomych starszej osoby z grupa inwalidzke
    i rejestruje sie jako opiekunka tej osoby (dalszy mechanizm taki sam)
    Dosc popularne zjawisko
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-07-05 14:25:40
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > szuka wsrod sasiadow/rodziny/znajomych starszej osoby z grupa inwalidzke i
    > rejestruje sie jako opiekunka tej osoby (dalszy mechanizm taki sam)

    Chory kraj, chore prawo to i postepowanie patologiczne.
    Ludzie nie robią tego bo im mało lub " sie nie chce".
    Robią tak, "bo można". i dla tego że nie mają pracy, pieniędzy etc...

  • 10. Data: 2006-07-06 13:16:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8gi2c$1sp$1@news.interia.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Chory kraj, chore prawo to i postepowanie patologiczne.
    > Ludzie nie robią tego bo im mało lub " sie nie chce".
    > Robią tak, "bo można". i dla tego że nie mają pracy, pieniędzy etc...
    To nędza, panie, nędza. Ona straszne rzeczy z ludźmi często robi. To
    niekoniecznie ich wina i ja ich w czambuł nie potępiam...

    Jotte