PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osoba fizyczna i rachunek dla firmy.

  • 1. Data: 2009-11-04 17:34:15
    Temat: Osoba fizyczna i rachunek dla firmy.
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    Witam!

    W jaki sposób, bez zakładania działalności gospodarczej, mogę legalnie i
    bez narażania się na problemy z urzędem skarbowym, świadczyć usługi dla
    firm, związane z działalnością internetową (reklama w internecie)?

    Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o
    dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

    Proszę o poradę.
    --
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2009-11-04 18:19:10
    Temat: Re: Osoba fizyczna i rachunek dla firmy.
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 04 Nov 2009 18:34:15 +0100, MaREK napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o
    > dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

    Nooo możesz się jeszcze u nich zatrudnić :)

    Ale przecież dla osób fizycznych dedykowane są właśnie te wymienione przez
    Ciebie umowy - mają co prawda swoje obwarowania, ale w ogólności możesz z
    nich korzystać podejmując współpracę z firmami.

    Możesz też oczywiście robić bez żadnej umowy, co nie będzie legalne i grozi
    że wynagrodzenia w ogóle nie zobaczysz, ale to sam już jak sądzę odrzucasz.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-11-07 10:25:02
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > grozi
    > że wynagrodzenia w ogóle nie zobaczysz, ale to sam już jak sądzę

    Ale o co chodzi ? Może przecież zawrzeć umowę na coś i wystawić rachunek.
    Nie musi do tego prowadzić działalności.

  • 4. Data: 2009-11-07 11:35:10
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu op23 tak oto obwieścił(a):

    > Ale o co chodzi ? Może przecież zawrzeć umowę na coś i wystawić rachunek.
    > Nie musi do tego prowadzić działalności.

    Jak możesz wystawić fakturę bez prowadzenia działalności?
    To by firmy w ogóle podatków nie płaciły, gdyby nie chciały :P

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 5. Data: 2009-11-07 13:14:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-07, Piotr M <x...@x...pl> wrote:

    [...]

    > Jak możesz wystawić fakturę bez prowadzenia działalności?

    Rachunek. A co wystawia się do umowy o dzieło / zlecenie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl