PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 591. Data: 2005-10-20 11:39:46
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Immona wrote:

    To dorzucę jeszcze swoje 3 grosze:

    Ponieważ branża jestem taka jaka jestem, dość często całą pracę
    spokojnie można wykonać dorywczo, zdalnie, bez pojawiania się w
    firmie jako takiej. I zwykle tak właśnie robimy, co przy okazji
    tnie też koszty wyposażenia i wynajmu biura.

    Graficy, tłumacze, webmasterzy, zazwyczaj zdecydowanie wolą
    pracować sobie u siebie, na swoim sprzęcie, w miejscu gdzie
    mają pod ręką wszystko czego do tej pory używali, niż tłuc się
    przez ileśtam km żeby usiąść przy nieswoim komputerze w firmie.
    I to akurat całkowicie rozumiem, bo ja też tak wolę. Komfort.

    Druga rzecz, wykonanie layoutu do strony WWW czy przetłumaczenie
    kawałka teksty nie jest czymś, co koniecznie trzeba wykonywać
    w określonych godzinach. Jest ustalony termin na który to musi
    być zrobione, ale przeciwwskazań do robienia tego o 19 czy 23
    nie ma najmniejszych. I masie ludzi to właśnie pasuje, jako że
    czasami się jeszcze uczą, czasem mają małe dzieci z którymi
    lubią w dzień posiedzieć i się pobawić, czasem gdzieśtam pracują
    na pół etatu, a czasami po prostu lubią się wyspać rano ;)

    I wyżej wymienieni wcale nie chcą etatu mieć. Mało tego, spora
    część z nich od razu pyta czy da radę to robić zdalnie na zlecenie
    czy inne dzieło, bo tak im wygodniej. Pieniądze mają z tego większe
    niż przy etacie, terminy płatności można sobie dowolnie ustalać,
    więc nie ma problemu czekania do wypłaty jak akurat teraz jest
    gotówka potrzebna, problemów z chorowaniem czy załatwieniem sobie
    w przerwach jakichś własnych spraw też brak. No i istotne jest
    też to, że moje chłopaki mogą np. powiedzieć "słuchaj, po tym
    zleceniu robię sobie miesiąc wolnego i jadę na wakacje z rodziną"
    -- już sobie na nie zarobił, urlopu brać nie musi, będzie następne
    zlecenie jak wróci to się dołączy i tyle, nie użera się z jakimiś
    urlopami bezpłatnymi żeby dłużej posiedzieć.

    Od etatów powoli się odchodzi i nie czarujmy się, ta tendencja
    nie będzie się cofać. Część ludzi czuje się w tym jak ryba w
    wodzie, a inni albo się przyzwyczają, albo będą jęczeć i płakać.

    Kira

  • 592. Data: 2005-10-20 11:40:58
    Od: Kira <c...@W...pl>

    januszek wrote:

    > tinylink moze? ;P

    A pardon, nie chciało mi się już... Poprawię się
    następnym razem.

    Kira

  • 593. Data: 2005-10-20 11:59:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kira napisał(a):

    > A pardon, nie chciało mi się już... Poprawię się
    > następnym razem.

    Jest plugin do FF, świetny ;)

    j.

  • 594. Data: 2005-10-20 12:01:54
    Od: Kira <c...@W...pl>

    januszek wrote:

    > Jest plugin do FF, świetny ;)

    A tego nie wiedziałam nawet :) Jaki?

    Kira

  • 595. Data: 2005-10-20 12:05:05
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości

    > No i tego właśnie nie rozumiem, bo wcale nie jest chujowo :)
    > Fakt, trzeba się nazasuwać. I co z tego? To też jakieśtam
    > urozmaicenie życia przecież jest...

    To jest metoda na to, żeby zamiast bulkać jak to "jest mi źle a innym
    dobrze" zacząć właśnie zasuwać.

  • 596. Data: 2005-10-20 12:15:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kira napisał(a):

    [...]

    > A tego nie wiedziałam nawet :) Jaki?

    http://tinyurl.com/459gd

    j.

  • 597. Data: 2005-10-20 14:24:46
    Od: Kira <c...@W...pl>

    januszek wrote:

    > http://tinyurl.com/459gd

    Fakt, fajny, już sobie wrzuciłam :) Dzięki :)

    Kira

  • 598. Data: 2005-10-20 18:00:02
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-15, złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl> wrote:

    > Po drugie - rozróżniasz "pracować na czarno" a "chwalić się pracą na
    > czarno" i dawać to Matrixowi jako wzór? Wg mnie różnica jest spora..

    Praca na czarno staje się obecnie najlepszym sposobem życia w tym kraju.
    Koszty bycia legalnym obywatelem w Polsce są niewspółmiernie wysokie w
    porównaniu z tym co państwo oferuje w zamian mieszkańcom... więc najlepiej
    "opiekuńcze" państwo olać.

    pozdrawiam

  • 599. Data: 2005-10-20 18:00:04
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    > Podobnie jak szara masa "bezrobotnych", dla których nie jest problemem, że
    > nie zarabiają 5k na miesiąc, gdyż na wódkę z powodzeniem wystarcza im 500.
    > Dlatego żerują na zasiłkach.

    Tacy "bezrobotni" dawno temu byli nazywani "uchylającymi się od pracy".
    Zastanawiający jest fakt że Kaczyńscy, Lepper i inni populiści nie obiecują
    swojemu elektoratowi *pracy* tylko *zasiłki*..

  • 600. Data: 2005-10-20 18:00:07
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-15, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    > A co byś chciał? Umowa z funduszem to też g***o. Nawet większe, bo bardziej
    > prawdopodobny jest upadek funduszu niż państwa.

    Nie wiem czy pamiętacie ale to państwo już raz niewypłacalność ogłosiło. Jakiś
    czas temu też mówiono o możliwym "wariancie argentyńskim", na szczęście póki
    co zagrożenie podobno minęło.
    A co do ZUSu to nie zdziwcie się jak za kilkadziesiąt lat całą emeryturą
    będzie talon na darmową zupę, niezależnie ile składek płaciliście. Lepiej
    samemu zadbać o swoją przyszłość.