PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
    From: Kira <c...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: socjalisci atakuja
    Date: Thu, 20 Oct 2005 13:39:46 +0200
    <diofsb$hsf$1@inews.gazeta.pl> <dioqo5$9vi$1@dami.com.pl>
    <f...@r...com> <dios32$784$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@r...com> <diq8j1$kk4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <diqe3k$13j$2@inews.gazeta.pl> <diqhop$hk1$2@news.dialog.net.pl>
    <diqkbe$lrd$1@inews.gazeta.pl> <diqna0$mjl$1@news.dialog.net.pl>
    <diqnsn$4l5$1@inews.gazeta.pl> <dir87v$45n$1@news.dialog.net.pl>
    <diu7tf$qc6$3@atlantis.news.tpi.pl> <diu8o9$ni3$2@news.dialog.net.pl>
    <diua7b$6d3$1@atlantis.news.tpi.pl> <dj0oni$96n$1@inews.gazeta.pl>
    <dj141d$40d$1@inews.gazeta.pl> <dj1a0l$oro$1@inews.gazeta.pl>
    <dj298n$q6c$1@inews.gazeta.pl> <dj344b$bse$1@inews.gazeta.pl>
    <dj3gm0$9qg$2@inews.gazeta.pl> <dj3mss$ia1$1@news.dialog.net.pl>
    <dj3nvk$ll7$3@inews.gazeta.pl> <dj3omb$k71$1@news.dialog.net.pl>
    <dj60h6$4pm$1@inews.gazeta.pl> <dj7mgv$id7$1@inews.gazeta.pl>
    <dj7sh5$54j$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Immona wrote:

    To dorzucę jeszcze swoje 3 grosze:

    Ponieważ branża jestem taka jaka jestem, dość często całą pracę
    spokojnie można wykonać dorywczo, zdalnie, bez pojawiania się w
    firmie jako takiej. I zwykle tak właśnie robimy, co przy okazji
    tnie też koszty wyposażenia i wynajmu biura.

    Graficy, tłumacze, webmasterzy, zazwyczaj zdecydowanie wolą
    pracować sobie u siebie, na swoim sprzęcie, w miejscu gdzie
    mają pod ręką wszystko czego do tej pory używali, niż tłuc się
    przez ileśtam km żeby usiąść przy nieswoim komputerze w firmie.
    I to akurat całkowicie rozumiem, bo ja też tak wolę. Komfort.

    Druga rzecz, wykonanie layoutu do strony WWW czy przetłumaczenie
    kawałka teksty nie jest czymś, co koniecznie trzeba wykonywać
    w określonych godzinach. Jest ustalony termin na który to musi
    być zrobione, ale przeciwwskazań do robienia tego o 19 czy 23
    nie ma najmniejszych. I masie ludzi to właśnie pasuje, jako że
    czasami się jeszcze uczą, czasem mają małe dzieci z którymi
    lubią w dzień posiedzieć i się pobawić, czasem gdzieśtam pracują
    na pół etatu, a czasami po prostu lubią się wyspać rano ;)

    I wyżej wymienieni wcale nie chcą etatu mieć. Mało tego, spora
    część z nich od razu pyta czy da radę to robić zdalnie na zlecenie
    czy inne dzieło, bo tak im wygodniej. Pieniądze mają z tego większe
    niż przy etacie, terminy płatności można sobie dowolnie ustalać,
    więc nie ma problemu czekania do wypłaty jak akurat teraz jest
    gotówka potrzebna, problemów z chorowaniem czy załatwieniem sobie
    w przerwach jakichś własnych spraw też brak. No i istotne jest
    też to, że moje chłopaki mogą np. powiedzieć "słuchaj, po tym
    zleceniu robię sobie miesiąc wolnego i jadę na wakacje z rodziną"
    -- już sobie na nie zarobił, urlopu brać nie musi, będzie następne
    zlecenie jak wróci to się dołączy i tyle, nie użera się z jakimiś
    urlopami bezpłatnymi żeby dłużej posiedzieć.

    Od etatów powoli się odchodzi i nie czarujmy się, ta tendencja
    nie będzie się cofać. Część ludzi czuje się w tym jak ryba w
    wodzie, a inni albo się przyzwyczają, albo będą jęczeć i płakać.

    Kira