PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › socjalisci atakuja
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: socjalisci atakuja
    Date: Fri, 14 Oct 2005 15:33:53 +0200

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,29672
    47.html

    PiS także w wyborach prezydenckich chce mieć NSZZ "Solidarność" po swojej
    stronie, dlatego przejął związkowe pomysły ubezpieczenia od bezrobocia.
    [...]
    Pomysł ten pojawił się w dokumencie, który kandydat na premiera Kazimierz
    Marcinkiewicz przedstawił Platformie Obywatelskiej. Co ciekawe, nie było go
    w przedwyborczym programie PiS.

    Bo to pomysł "Solidarności", który kandydat na premiera przejął, kiedy
    związek poparł Lecha Kaczyńskiego w wyborach prezydenckich. "S" chce, by
    pracodawca i pracownik płacili po połowie dodatkową składkę niezależnie od
    tych, które płacimy dziś i po utracie pracy bezrobotny otrzymywał 60 proc.
    swoich zarobków przez 12 miesięcy (teraz każdy dostaje ok. 600 zł jak leci,
    bez względu na to, czy zarabiał pensję minimalną, czy kilka tysięcy
    złotych).
    [...]
    Z ekspertyzy PO wynika, że jeżeli chcielibyśmy zapewnić zasiłki 40-proc.
    bezrobotnym, to składka ubezpieczeniowa na ten cel musiałaby wynieść ok. 6
    proc. naszego wynagrodzenia. Przyjmijmy, że gdy ktoś zarabia 2 tys. zł, to
    jego dodatkowe obciążenie wyniosłoby 120 zł. Pytanie - zastanawiają się
    eksperci PO - czy ludzie mają ochotę płacić na bezrobotnych te 120 zł.
    Ubezpieczenie od bezrobocia miałoby - zdaniem Platformy - sens, jeśli
    zjawiskiem powszechnym byłaby sytuacja, że pracownicy w ciągu całego swego
    życia dwa-trzy razy tracą pracę na niezbyt długi czas, a potem ją znajdują.
    W Polsce jednak 75 proc. bezrobotnych już kiedyś się rejestrowało w urzędach
    pracy w związku z brakiem pracy. Oznacza to więc, że nie tyle my sami się
    ubezpieczamy od trudnej życiowej sytuacji, ile wszyscy razem płacimy
    dodatkowy podatek na bezrobotnych.

    ------------

    Pod artykulem, gniew ludu pracujacego :)

    -----
    w pale to się nie mieści... jeśli ten socjalistyczny plan zostanie
    wprowadzony w życie to bezrobocie poszybuje do 30% a 75% absolwentów
    wyjedzie
    myć gary. tragedia.
    -----
    > To biorąc pod uwagę wszystkie podatki, składki itp., człowiek większość
    swojego
    > dochodu z pracy będzie przeznaczał na otrzymanie tego zbankrutowanego
    > kraju.
    Nie bedzie przeznaczal, bo wyjedzie. Przynajmniej ja (znowu) wyjade, jezeli
    ta
    ustawa wejdzie w zycie. Szwajcaria wlasnie otwiera granice dla Polakow. I
    tam
    juz zrozumieli, ze bogactwo obywateli jest odwrotnie proporcjonalne do
    wysokosci
    podatku.
    ----
    Obiecalem sobie przed wyborami, ze jezeli wygraja pisuary, to wypieprzam z
    tego
    kraju bez przyszlosci. I slowa dotrzymalem.
    Od 1 grudnia mnie nie ma. To samo zrobilo albo zamierza zrobic polowa moich
    znajomych. Wszyscy wyksztalceni na koszt panstwa, przez panstwowe uczelnie.
    Ale ta kasa zainwestowana w nas bedzie teraz pracowac gdzie indziej. A tutaj
    zostana same nieroby i menele.
    ------

    A co do pomysłu nowego podatku (bo to jest de facto podatek): nie zdziwiła
    mnie
    wiadomość, że pomysł ten wyszedł od liderów związkowych, bo to oni na tym
    najwięcej zyskają - bezrobocie wzrośnie do takiego poziomu, że ci, którzy
    mają
    jeszcze jakąś pracę będą drzwiami i oknami walili zapisywać się do związków
    licząc na to, ze w pierwszej kolejności wywalać będą niezrzeszonych...