PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy o prace

  • 1. Data: 2006-03-07 17:07:44
    Temat: rozwiazanie umowy o prace
    Od: g...@g...com

    Witam
    Zlozylem dzis podanie o rozwiazanie umowy o prace
    z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.
    Pracodawca przyjal to do wiadomosci i zakomunikowal(ustnie)
    ze mam nie przychodzic do pracy przez te 2 tygodnie oraz
    poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    tzw. lojalke. Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne
    z kodeksem pracy.

    Uprzejmie prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    gulii

  • 2. Data: 2006-03-07 17:24:10
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    > tzw. lojalke. Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne

    Nic juz nie musisz. Niczego nie podpisuj. Jedynie co mozesz podpisac,
    ale nie musisz to pokwitowanie odbioru swiadectwa pracy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-03-07 17:26:22
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Pracodawca przyjal to do wiadomosci i zakomunikowal(ustnie)
    > ze mam nie przychodzic do pracy przez te 2 tygodnie oraz
    napisz sobie papier i daj do podpisu "w związku z rozwiazaniem umowy
    nr/nr/nr z dn. pomiedzy firma XXX zwalnia p. YYY z obowiązku świadczenia
    pracy

    > poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    > tzw. lojalke.
    jasne. tylko mu powiedz, że żeby lojalka była zgodna z prawem, to przez
    okres trwania lojalki musi ci wypłacać przynajmniej 25% wynagrodzenia. a
    pewnie tego nie będzie chciał zrobić, więc...

    > Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne
    > z kodeksem pracy.
    a czemu miało by nie być?

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-03-07 18:58:38
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dukfq6$lmv$1@inews.gazeta.pl>
    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > a czemu miało by nie być?

    Bo lojalki podpisuje się przy zawieraniu umowy o pracę, a nie przy jej
    wypowiedzeniu.

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2006-03-07 20:35:00
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Nixe wrote:

    > Bo lojalki podpisuje się przy zawieraniu umowy o pracę, a nie przy jej
    > wypowiedzeniu.

    tu mówisz o zwyczaju. nie jest niezgodne z prawem podpisywanie wdowolnym
    momencie obowiązywania umowy. Raczej jest kwestia ustalenia, co sia
    bardziej <doszłemu> pracodawcy opłaca

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-03-07 20:42:08
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in

    > tu mówisz o zwyczaju. nie jest niezgodne z prawem podpisywanie wdowolnym
    > momencie obowiązywania umowy. Raczej jest kwestia ustalenia, co sia
    > bardziej <doszłemu> pracodawcy opłaca

    a gulli napisal: "oraz poinformowal ze bede musial" zwracam uwage na
    slowo >>>>MUSIAL<<<< - tego oczywisnie nie doczytales lub przeoczyles
    - tak?? odpisales kolesiowi, ze >>>>PRZYMUS<<<< podpisania lojalki
    "jest zgodne z kodeksem pracy"; PALANTUNIO!

    adas;

  • 7. Data: 2006-03-07 21:23:30
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    adasiek wrote:

    > PALANTUNIO!
    > adas;

    przymiotnik i imę. ładnie się tak przedstawiać? nie wstydzisz się tego??
    może masz celowo niskie mniemanie o sobie, że obdarzasz się epitetami dość
    niskiego lotu?

    a poważniej - przymus ...
    więc czytaj uważnie
    <cytat>
    oraz poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    tzw. lojalke. Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne
    z kodeksem pracy.
    </cytat>
    W dosłownym rozumieniu słów oczywiście masz rację. padło słowo wymuszenia.

    Ja to rozumiem jako próbę zastraszenia pracownika, żeby nie szedł "do tej
    niedobrej konkurencji skoro ja ci daję tak wiele". I stąd słowa dotyczące
    lojalki, które pracodawca _ma_ _prawo_ dać do podpisania pracownikowi *w*
    *kazdym* *momencie* *obowiązywania* *umowy* . I to zachowanie pracodawcy
    jest zgodne z prawem.
    A słowa do których się przyczepiłeś (.... będę musiał ... - przez
    domniemanie można powiedzieć że padły dokładnie te słowa) nie świadczą o
    niczym wiecej jak o próbie wywarcia presji na pracownika.
    A argument żeby zbić podpisanie lojalki dałęm w akapicie wyżej....

    grunt to czytać ze zrozumieniem, panie.... no własnie, które z uzytych
    okresleń uzyć?
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-03-07 21:46:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
> [...]
    > Pracodawca przyjal to do wiadomosci i zakomunikowal(ustnie)
    > ze mam nie przychodzic do pracy przez te 2 tygodnie
    Nic na gebe!!
    Dopóki nie masz tego na pismie przychodz do pracy, bo moze sie tego wyprzec
    (masz dowód?) i przywalic porzucenie pracy.

    > oraz
    > poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    > tzw. lojalke. Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne
    > z kodeksem pracy.
    1. KP nie precyzuje terminu przedstawienia pracownikowi odrebnej umowy
    okreslajacej zakres prowadzenia dzialalnosci konkurencyjnej. Moze wiec
    przedstawic Ci ja nawet dzien przed rozwiazaniem stosunku pracy.
    2. Nie musisz sie godzic na tresc takiej umowy i spokojnie mozesz odmówic
    jej podpisania. Nic Ci za to nie grozi, wypowiedzenie biegnie dalej.

    Podkreslam - nie istnieje w Polsce przepis prawny pozwalajacy zmusic
    kogokolwiek do podpisania czegokolwiek.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-03-07 21:51:21
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

> [...]

    adas - rzeczownik;
    palantunio - rzeczownik;

    > przymiotnik i imę.

    gdzie jest przymiotnik?

> [...]

    > Ja to rozumiem jako próbę zastraszenia pracownika, żeby nie szedł "do
    > tej niedobrej konkurencji skoro ja ci daję tak wiele". I stąd słowa
    [...]

    ok - osoba pytajaca podala sytuacje i zapytala, czy jest ona zgodna
    z kodeksem pracy; AFAIK kodeks pracy nie mowi, ze jest przymus podpisania
    lojalki jezeli pracodawca zazada tego w momencie otrzymania wypowiedzenia
    umowy przez pracownika; odnosze rowniez wrazenie, ze mozemy uwazac to
    za sedno pytania - tzn. powinnismy, nawet gdyby z punktu widzenia osoby
    pytajacej dwie opisane sprawy czyli "ustanie obowiazku swiadczenia pracy"
    i "podpisanie lojalki" byly rownorzedne, to uwazam ze NA TEJ GRUPIE
    powinno byc osobie pytajacej jasno wskazane, ze pomysl z lojalka jest
    niedopuszczalny (nie ma podstawy prawnej) zas pomysl ze swiadczeniem
    pracy jest tutaj sliski - ustnie wydanej dyspozycji pracodawca moze sie
    przeciez wyprzec;

    > dotyczące lojalki, które pracodawca _ma_ _prawo_ dać do podpisania
    > pracownikowi *w* *kazdym* *momencie* *obowiązywania* *umowy* . I to
    > zachowanie pracodawcy jest zgodne z prawem.

    NIE O TO BYLO PYTANIE;

    > A słowa do których się przyczepiłeś (.... będę musiał ... - przez
    > domniemanie można powiedzieć że padły dokładnie te słowa) nie świadczą
    > o niczym wiecej jak o próbie wywarcia presji na pracownika.

    swiadcza o tym, ze jezeli pracodawca podsunalby osobie pytajacej
    takie pisemko do podpisania, to jest wielce prawdopodobne, ze nie
    orientujac sie w obowiazujacym prawie osoba ta podpisalaby to
    pisemko; a jednak osoba ta ma watpliwosci i pyta tutaj;

    > A argument żeby zbić podpisanie lojalki dałęm w akapicie wyżej....

    gdzie? "jasne. tylko mu powiedz, że żeby lojalka była zgodna z prawem,
    to przez okres trwania lojalki musi ci wypłacać przynajmniej 25%
    wynagrodzenia." - z tego Twoim zdaniem wynika, ze podpisanie lojalki
    nie jest obowiazkowe wobec zadania pracodawcy?? ja tu widze inny sens;

    a tak w ogole to wystepujac w roli osoby odpowiadajacej na TEJ grupie
    dyskusyjnej, osobiscie uwazam, ze szczytem chamstwa w Twoim wykonaniu
    jest pytanie "a czemu miało by nie być?" - gdyz, kolega pytajacy nie
    przychodzi tutaj z wielka wiedze o kodeksie pracy, tylko dokladnie
    odwrotnie: z brakiem wiedzy; i jednak - chociaz moze tego nie widzisz -
    liczy na odpowiedz osob, ktore ta wiedze posiadaja;

    pzdrv;
    adas;

  • 10. Data: 2006-03-07 22:13:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:Xns977FE83798FAadasiek.podolany.net@127.0.0.1 adasiek

> [...]
    > odwrotnie: z brakiem wiedzy; i jednak - chociaz moze tego nie widzisz -
    > liczy na odpowiedz osob, ktore ta wiedze posiadaja;
    Tu Twoje podejście jest nie do przyjęcia.
    U osoby będącej stroną stosunku pracy (obojętne czy jako pracownik czy
    pracodawca) brak elementarnej wiedzy o podstawowym akcie prawnym dotyczącym
    tegoż stosunku, (a jest to akt powszechnie i bez trudu dostępny), świadczy o
    indolencji, niechciejstwie, by nie rzec - intelektualnym niechlujstwie.
    Co innego interpretacja zapisów - tu potrzebna jest praktyka oraz jakaś doza
    wiedzy prawnej i każdy nowicjusz ma prawo pytać. Dotyczy to w jeszcze
    większej mierze wszystkich pozostałych (a jest ich wiele) aktów prawnych
    składających się na prawo pracy.
    Jednak uważam, że pytania jednoznacznie ujawniające, że pytający po prostu
    nie zadał sobie trudu przeczytania choć raz czy dwa KP i nawet nie zajrzał
    do archiwum w zasadzie kwalifikują się do ignorowania lub odpowiednio
    ostrego skomentowania.
    Zaznaczam też, że to jest grupa _dyskusyjna_, nie zaś bezpłatne biuro porad
    prawnych z zakresu prawa pracy. Zatem służy dyskusji, a do podjęcia takowej
    niezbędne jest posiadanie pewnego minimum wiedzy w postaci chociażby tekstu
    przeczytanej ustawy przed nosem.

    Jotte