PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy o prace › Re: rozwiazanie umowy o prace
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Date: Tue, 7 Mar 2006 21:51:21 +0000 (UTC)

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in
    news:duktmr$s9o$4@inews.gazeta.pl:

> [...]

    adas - rzeczownik;
    palantunio - rzeczownik;

    > przymiotnik i imę.

    gdzie jest przymiotnik?

    > a poważniej - przymus ...
    > więc czytaj uważnie
    > <cytat>
    > oraz poinformowal ze bede musial przed odejsciem podpisal
    > tzw. lojalke. Czy takie postepowanie pracodawcy jest zgodne
    > z kodeksem pracy.
    > </cytat>
    > W dosłownym rozumieniu słów oczywiście masz rację. padło słowo
    > wymuszenia.

    > Ja to rozumiem jako próbę zastraszenia pracownika, żeby nie szedł "do
    > tej niedobrej konkurencji skoro ja ci daję tak wiele". I stąd słowa
    [...]

    ok - osoba pytajaca podala sytuacje i zapytala, czy jest ona zgodna
    z kodeksem pracy; AFAIK kodeks pracy nie mowi, ze jest przymus podpisania
    lojalki jezeli pracodawca zazada tego w momencie otrzymania wypowiedzenia
    umowy przez pracownika; odnosze rowniez wrazenie, ze mozemy uwazac to
    za sedno pytania - tzn. powinnismy, nawet gdyby z punktu widzenia osoby
    pytajacej dwie opisane sprawy czyli "ustanie obowiazku swiadczenia pracy"
    i "podpisanie lojalki" byly rownorzedne, to uwazam ze NA TEJ GRUPIE
    powinno byc osobie pytajacej jasno wskazane, ze pomysl z lojalka jest
    niedopuszczalny (nie ma podstawy prawnej) zas pomysl ze swiadczeniem
    pracy jest tutaj sliski - ustnie wydanej dyspozycji pracodawca moze sie
    przeciez wyprzec;

    > dotyczące lojalki, które pracodawca _ma_ _prawo_ dać do podpisania
    > pracownikowi *w* *kazdym* *momencie* *obowiązywania* *umowy* . I to
    > zachowanie pracodawcy jest zgodne z prawem.

    NIE O TO BYLO PYTANIE;

    > A słowa do których się przyczepiłeś (.... będę musiał ... - przez
    > domniemanie można powiedzieć że padły dokładnie te słowa) nie świadczą
    > o niczym wiecej jak o próbie wywarcia presji na pracownika.

    swiadcza o tym, ze jezeli pracodawca podsunalby osobie pytajacej
    takie pisemko do podpisania, to jest wielce prawdopodobne, ze nie
    orientujac sie w obowiazujacym prawie osoba ta podpisalaby to
    pisemko; a jednak osoba ta ma watpliwosci i pyta tutaj;

    > A argument żeby zbić podpisanie lojalki dałęm w akapicie wyżej....

    gdzie? "jasne. tylko mu powiedz, że żeby lojalka była zgodna z prawem,
    to przez okres trwania lojalki musi ci wypłacać przynajmniej 25%
    wynagrodzenia." - z tego Twoim zdaniem wynika, ze podpisanie lojalki
    nie jest obowiazkowe wobec zadania pracodawcy?? ja tu widze inny sens;

    a tak w ogole to wystepujac w roli osoby odpowiadajacej na TEJ grupie
    dyskusyjnej, osobiscie uwazam, ze szczytem chamstwa w Twoim wykonaniu
    jest pytanie "a czemu miało by nie być?" - gdyz, kolega pytajacy nie
    przychodzi tutaj z wielka wiedze o kodeksie pracy, tylko dokladnie
    odwrotnie: z brakiem wiedzy; i jednak - chociaz moze tego nie widzisz -
    liczy na odpowiedz osob, ktore ta wiedze posiadaja;

    pzdrv;
    adas;