PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalifikacyjna w P&G

  • 1. Data: 2006-02-18 15:04:06
    Temat: rozmowa kwalifikacyjna w P&G
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Witam!
    Za lekko ponad tydzień mam rozmowę w P&G (ubiegam się o praktyki wakacyjne).
    Niestety nic nie wiem o tej rozmowie...mogę się jedynie domyślać, że co
    najmniej w części będzie po angielsku. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami ? Za jakiekolwiek informacje i
    rady będę bardzo wdzieczny.

    Sheerer

  • 2. Data: 2006-02-18 18:17:11
    Temat: Re: rozmowa kwalifikacyjna w P&G
    Od: "Rozi" <r...@0...pl>

> [...]
    > mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami ? Za jakiekolwiek informacje i

    jest to rozmowa z kilkoma osobami z działu o który się starasz, praktycznie
    jedna rozmowa po drugiej, i wszyscy zadają te same bzdetne pytania z
    jakiegoś podręcznika HRowców w stylu jaki był twój nalepszy sukces i jak go
    osiągnąłeś, jaka największa porażka, jak zmusiłeś kogoś do zrobienia czegoś
    czego nie chciał itp. Pytania te występują na wielu aplikacjach dużych firm,
    więc możesz się spokojnie przygotować do tego. 1-2 pytania zostaną zadane po
    angielsku.

  • 3. Data: 2006-02-18 19:09:34
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Rozi" <r...@0...pl> napisała

    > 1-2 pytania zostaną zadane po angielsku.

    Tak mało ?? Słyszałem, że cała rozmowa jest po angielsku.

    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-18 21:59:37
    Od: Maciek <m...@s...com>

    Nie wiem, do jakiego dzialu aplikujesz, ale moge Ci opowiedziec, jak
    wyglada rekrutacja na stanowisko Business Analyst w IT (praktyki letnie
    albo praca stała).
    Prawdopodobnie odbeda sie trzy rozmowy, prawdopodobnie wszystkie z
    obcokrajowcami w jezyku angielskim - kazda z nich trwa mniej wiecej 30-60
    min. Przygotuj sie, poczytaj o firmie (nie kazdy wie, ze Hugo Boss czy
    Lacoste to brandy P&G), zapoznaj sie z kultura korporacyjna. Jesli
    aplikujesz wlasnie do IT to pamietaj, ze od kilku lat technologiczne IT
    zostaly przeniesione do HP (wbrew temu, co jest miejscami na www), a w P&G
    zostali analitycy. Ubierz wiec garnitur mimo, ze w firmie obowiazuje
    raczej casual.

    Pamietaj, ze w pracy analityka najwazniejsze jest logiczne myslenie i
    umiejetnosci interpersonalne. Wlasciwie nie sa zadawane zadne pytania
    dotyczace technologii - przede wszystkich musisz wykazac, ze jestes
    otwarty, masz zdolnosc kreatywnego myslenia, potrafisz radzic sobie z
    konfliktami w grupie i, najwazniejsze, lubisz ludzi i potrafisz z nimi
    pracowac. Pewnie przed zaproszeniem na rozmowe dostales mailem kilka pytan
    - powiniennes podczas rozmowy potrafic wskazac inne sytuacje nawiazujace
    do tych pytan niz te z pisemnej odpowiedzi. Wiedz, czego chcesz. Jesli
    miales juz jakis kontakt z analiza lub optymalizacja procesow biznesowych
    - to duzy plus. Jesli pracowales przez dluzszy czas w grupie nad wspolna
    sprawa - to takze duzy plus. Jesli pracowales przy projekcie wymagajacym
    analitycznego podejscia (analiza problemu, przeglad mozliwych rozwiazan,
    ostateczny wybor) - koniecznie o tym opowiedz. Jesli masz pasje - nie boj
    sie o tym opowiadac. To nie jest test na to, czy bardziej wolisz morze czy
    gory, ale czy potrafisz rozmawiac.

    Rozmowy to przede wszystkim duzo pytan i odpowiedzi. Postaraj sie wiec nie
    denerwowac, wprowadz umysl w pozytywny stan ("jak mi sie uda to super, jak
    sie nie uda to trudno"). Nie boj sie usmiechac, te rozmowy sa bardzo
    przyjazne. Pamietaj, ze szczegolowosc tej rekrutacji wynika przede
    wszystkim z tego, ze w P&G silnie promowana jest pionowa sciezka kariery,
    co wewnatrz nazywane jest "Promotion from within". Stad tak duzy nacisk na
    umiejetnosci pracy w grupie, sprawnej komunikacji i zdolnosci do
    kierowania. Podczas rozmow bedzie tez okazja do zadania wlasnych pytan -
    zastanow sie wczesniej, co chcialbys wiedziec, co Cie interesuje i
    opowiedz o tym.

    Najpewniej W przerwie przed ostatnia rozmowa zostaniesz zaproszony na
    obiad, ktory zjesz z jednym z mlodszych pracownikow, naprawdopodobniej
    Polakiem. Jest to sprzyjajaca sytuacja do mniej formalnej rozmowy przy
    zupie. Nie boj sie zadawac pytan o prace w firmie, oczywiscie z umiarem
    (pytanie o wynagrodzenie jest na pewno nie na miejscu). Ostatnia rozmowe
    prowadzi zwykle kierownik dzialu, ktory podczas Twojego obiadu sluchal
    wrazen Twoich wczesniejszych rozmowcow. Bedzie chcial sie upewnic, czy
    sugestie wspolpracownikow sa sluszne i rozwiac watpliwosci.

    Zatem: powodzenia!

    pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2006-02-18 23:21:35
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Wielkie dzięki. Narazie nie mam pytań :)

  • 6. Data: 2006-02-18 23:29:02
    Od: Maciek <m...@s...com>

    Daj znacznie koniecznie o wynikach i wrazeniach.

    pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2006-02-18 23:56:25
    Od: Maciek <m...@s...com>

    Daj znac koniecznie o wynikach i wrazeniach.

    pozdrawiam,
    Maciek

  • 8. Data: 2006-02-19 10:48:43
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Bardzo chętnie, tylko daj plz jakiś kontakt do siebie (chociażby fake
    e-mail) bo do czasu mojej rozmowy ten topic odejdzie w zapomnienie :)

  • 9. Data: 2006-02-19 10:54:20
    Od: studentos <s...@T...pl>

    18-02-2006, na pl.praca.dyskusje, Maciek napisał(a):

    .:ciach:.

    Zainspirowała mnie trochę Twoja odpowiedź. Mam więc prośbę...gdybyś mógł mi
    przybliżyć jak należy rozumieć wymagania co do języka. Nie dla wszystkich
    ten poziom jest jednoznaczny...Jakiego poziomu wymagają pisząc:
    "good command of English" ?
    studentos

  • 10. Data: 2006-02-19 11:36:10
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    To znaczy, że masz swobodnie porozumiewać się w języku angielskim.