PracaGrupypl.praca.dyskusje › do rekrutantów i pracodawców !!

  • 1. Data: 2006-02-18 10:24:14
    Temat: do rekrutantów i pracodawców !!
    Od: "pinowa" <p...@o...pl>

    Skonczylem dzienne studia inzynierskie o kierunku informatyka i ekonometria.
    Treaz jestem na I semestrze zaocznych uzupelniajacych magisterskich z
    zarzadzania, ale okazuje sie, ze ma mam wiekszosc podobnych przedmiotow do
    tych, co mialem na studiach inzynierskich.
    Teraz mam dylemat, czy warto wykladac dalsze 10 tys zl tylko po to zeby miec
    magistra?

    Jak to jest, czy brak tytulu magistra moze mi pozniej przeszkodzic w awansie
    na jakies kierownicze stanowisko?

    Czy pracodawcy na rowni traktuja wyksztalcenie inz z mgr ??

    Ja osobiscie wole te kase przeznaczyc na jakies kursu prowadzone przez
    praktykow niz na sucha wiedze z politechniki. Np wole sobie zrobic pare
    kursow z arg.org.pl

  • 2. Data: 2006-02-18 12:02:43
    Temat: Re: do rekrutantów i pracodawców !!
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

> [...]
    >
    > Ja osobiscie wole te kase przeznaczyc na jakies kursu prowadzone przez
    > praktykow niz na sucha wiedze z politechniki. Np wole sobie zrobic pare

    Magister jest potrzebny w wielu zawodach.
    I jego brak moze Ci przeszkodzic nie tylko w awansie na kierownicze
    stanowisko, ale takze w dostaniu innej pracy (duzo firm odrzuca CV gdy
    kandytat nie ma mgr).

    Mam kolege, teraz juz po 30-tce, ktory mial wlasnie inz. Teraz robi
    studia magisterskie (i bardzo sie mu to podoba).

    Moim zdaniem najlepszym wyjsciem bylobylo po prostu zmienic kierunek
    studow uzupelniajacych magisterskich. Niekoniecznie musisz studiowac
    zarzadzanie - prawda ??

    pozdrawiam
    willa

    =========
    http://www.olga.prv.pl - moje podroze, te male i te duze...

    GG: 1262644
    e-mail: o...@p...fm

  • 3. Data: 2006-02-18 12:20:11
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    pinowa zapodał(-a):
> [...]
    > Ja osobiscie wole te kase przeznaczyc na jakies kursu prowadzone przez praktykow
    niz na sucha wiedze z politechniki. Np wole

    Mgr Ci się przyda ! Rezygnacja to durnota...
    Masz dwa wyjścia:
    a) zmienić kierunek
    b) zadziałać z indeksem z inż. i poprosić o przepisywanie wielu ocen: zrobisz
    te mgr mniejszym wysiłkiem

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2006-02-18 14:13:21
    Od: "raz" <homologiczny(nospam)@gazeta.pl>

> [...]
    > Masz dwa wyjścia:
    > a) zmienić kierunek
    > b) zadziałać z indeksem z inż. i poprosić o przepisywanie wielu ocen:

    Czlowiek sie pyta jaka jest rzeczywistosc !
    ja sam wiem, ze "magister to magister i jest wazny", ale głosicie to, bo tak
    zawsze bylo?
    Czy może jesteście Hr-wcami lub zajmujecie wsyokie stanowiska kierownicze i
    rzeczywiście w waszej firmie zwraca się na to uwage...

    Sam jestem po studiach i wiem ile wniosly mi szkolenia z DOOR, B&O NAV. oraz
    z zakresu języków obcych
    tak więc te 10.000 lepiej poświęcić na takie właśnie kursy, które wniosą 100
    x więcej do Twoich umiejętności.

    Maciek
    PS. pracuje w korporacji 1000 osobowej na wysokim szczeblu i na kursy b.
    zwroce uwage niz "suchą" Akademie Ekonomiczna....

  • 5. Data: 2006-02-18 15:54:10
    Od: "Anakin" <a...@i...pl>

> [...]
    > PS. pracuje w korporacji 1000 osobowej na wysokim szczeblu i na kursy b.
    > zwroce uwage niz "suchą" Akademie Ekonomiczna....

    Dokładnie tak jest, tam gdzie obecnie pracuję niezależnie czy się ma średnie
    czy wyższe zarabia się i robi się to samo.
    Gdybym miał mgr, z których się wycofałem bym sobie tylko pluł w twarz że
    zainwestowałem w siebie i nic z tego nie ma.
    Wielu pracodawcom ten mgr do niczego nie jest potrzebny a i wiedza po
    magisterce wcale w pracy się nie przydaje, tylko to
    jest kolejny glejt i tyle.
    Jestem informatykiem.administratorem sieci i tutaj czy mam mgr czy nie nie
    ma znaczenia.

    Pozdrawiam
    Anakin

  • 6. Data: 2006-02-18 18:57:40
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Anakin" <a...@i...pl> wrote in news:dt7ftg$c3t$1@news.onet.pl:

    > Dokładnie tak jest, tam gdzie obecnie pracuję niezależnie czy się ma
    > średnie czy wyższe zarabia się i robi się to samo.
    [...]
    > Jestem informatykiem.administratorem sieci i tutaj czy mam mgr czy nie
    > nie ma znaczenia.

    ok, ale nie jest czasem tak, ze ukonczone studia inzynierskie dowodza
    (no powiedzmy: powinny dowodzic), ze dana osob _POSIADA_ wiedze z pewnej
    dziedziny techniki; zwracam uwage na _POSIADA_ tzn. ze inzynier jest na
    tyle wyksztalcony, ze umie wykorzystywac zdobycze pewnej dziedziny
    techniki; takie wyksztalcenie powinno gwarantowac, ze jezeli jakies
    zagadnienie jest zgodne z zasadami odpowiedzniej sztuki inzynierskiej,
    to inzynier wyksztalcony w tym kierunku rozumie to zagadnienie, potrafi
    je wykorzystywac, potrafi zaproponowac modyfikacje tego zagadnienia
    (ktora tez bedzie zgodna z zasadami sztuki inzynierskiej);

    tymczasem ukonczone studia magisterskie powinny dowodzic, ze dana osoba
    nie tylko jest "obcykana" w danej dziedzinie techniki (mowie tylko o
    studiach technicznych); takie studia oznaczaja, ze ktos potrafi _ROZWIJAC_
    wiedze; nie tylko posiadac; czyli nie tylko wykorzystywac jakies
    technologie, ale tworzyc zupelnie nowe (przykladowo);

    jezeli sie pracuje jako administrator sieci, to jest to raczej typowo
    zajecie opierajace sie na umiejetnosci wykorzystania istniejacych
    narzedzi; sa jakies technologie, jest uruchomione srodowisko zgodne
    z tymi technologiami; i jest inzynier zajmuje sie biezacym utrzymaniem
    tego srodowiska, moze jego rozbudowa, ale tez w oparciu o istniejace
    narzedzia;

    oczywiscie, ze na takie stanowisko wystarczy byc inzynierem;

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2006-02-18 19:16:16
    Od: "yard" <y...@d...pl>

    i myślisz, że każdy kto posiada dyplom mgr posiada umiejętność _ROZWIJANIA_?

  • 8. Data: 2006-02-18 22:28:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 18 Feb 2006 18:57:40 +0000 (UTC), adasiek napisał(a):

> [...]
    > wiedze; nie tylko posiadac; czyli nie tylko wykorzystywac jakies
    > technologie, ale tworzyc zupelnie nowe (przykladowo);

    Zamiast podkreslac slowa _posiada_ i _rozwijac_ proponuje podkreslic
    _POWINNY_.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net