PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie

  • 1. Data: 2002-02-05 08:21:04
    Temat: Re: pytanie
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002 09:12:20 -0100, "Anka" <a...@p...wp.pl> wrote:

    >witam wszystkich ;-)
    >Mam pytanie:czy pracodawca mo?e nagle zmieni? czas pracy z osmiogodzinnego
    >na dziesieciogodzinny?

    Jak na moje to wszystko moze, ale nie zawsze bedzie to zgodne z KP.
    W Polsce obowiazuje 40, 41 godzinny tydzien pracy, tak wiec jak cos
    moze/powinien wyplacac nadgodziny??

    rafi

  • 2. Data: 2002-02-05 10:12:20
    Temat: pytanie
    Od: "Anka" <a...@p...wp.pl>

    witam wszystkich ;-)
    Mam pytanie:czy pracodawca może nagle zmienić czas pracy z osmiogodzinnego
    na dziesieciogodzinny?
    z gory dzieki
    Anka

  • 3. Data: 2002-02-05 18:40:28
    Od: "maly" <z...@p...pl>

    Nie do konca sie na tym znam, ale jest to cos w tym stylu:
    Czas pracy pracownika nie moze (a moze nie powinien) przekroczyc 41 godzin
    (od stycznia) tygodniowo w rozliczeniu 3 miesiecznym :-(((
    Drugie ograniczenie (dla pracodawcy raczej) jest takie, ze maksymalny czas
    pracy na dobe to 10 godzin.
    Tak wiec, jesli nie masz w pracy ukladu zbiorowego, ktory mowi inaczej, to
    pracodawca moze kazac ci pracowac caly tydzien po 10 godzin a nastepny po 6
    godzin i nie musi ci wtedy placic nadgodzin. O ile sie dobrze znam powyzej
    41 godzin sa nadgodziny, ktorych liczba godzin w ciagu roku tez jest
    ograniczona 9tak aby sie nie przepracowac :-))))*)
    Jesli sie myle, niech mnie oczywiscie ktos poprawi.

    Pozdrawiam

    Uzytkownik "ErkA" <N...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2002-02-08 12:11:52
    Od: "marysia" <m...@c...pl>

    nie może. ale ma prawo wcisnąć Ci 2 godziny na "lunch"a to przedłuży Ci czas
    pracy do 10 godzin