PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie liczy pensje za czas L4 i urlopu

  • 1. Data: 2002-02-05 06:20:38
    Temat: Jak sie liczy pensje za czas L4 i urlopu
    Od: Robert Bajorek <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Jesli moglby mi ktos pomoc i wytlumaczyc jak sie liczy pensje za czas L4
    i urlop.
    W firmie w ktorej pracuje dotknela mnie przykra niespodzianka -
    wypowiedziano mi warunki placy jesli ich nie przyjme to od konca
    stycznia biegnie czas wypowiedzenia. - mysle teraz nad pewnego
    rodzaju ochrona swoich dochodow i dlatego potrzebuje tych informacji.

    A wypowiedzenie wreczono mi podstepem i twierdza ze wszystko odbylo sie
    zgodnie z prawem i uczciwie - przytocze wam w jaki sposob :
    - Bylem na delegacji w Warszawie 30-31.01 , w dniu 31 zadzwonil do mnie
    kierownik oddzialu warszawa ze posiada pilna przesylke do centrali -
    wydawalo mi sie to podejzane poniewaz bardzo nalegal, ale wracajac
    wjechalem na oddzial tam oczywiscie zadnej przesylki nie bylo, polozyl
    przedemna wypowiedzenie i nie zdazyl nawet nic powiedziec bo ja juz
    wyszlem - ale poniewaz on ma swiadka to wpisal ze zapoznalem sie i
    odmowilem podpisania. Co wazniejsze byl to kierownik innej firmy niz ja
    pracuje .

    Nikomu nie zycze takich "cyrków" , moj kadrowy nie chcial sie wypowiadac
    i mosialem wczoraj sprawe wyjasniac z prezesem - strasznie sie motal.

    Pozdrowienia
    Robert

  • 2. Data: 2002-02-05 07:58:03
    Temat: Re: Jak sie liczy pensje za czas L4 i urlopu
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    Faktycznie paskudnie to zrobili.
    Wynagrodzenie za czas urlopu (platnego - oczywiscie) liczy sie tak jak
    wynagrodzenie za czas pracy jezeli masz stala pensje, czyli dzieli sie
    wynagrodzenie przez ilosc dni roboczych w miesiacu i mnozy razy ilosc dni
    urlopu. W przypadku bradku stalego wynagrodzenia bierze sie wynagrodzenie za
    okres ostatnich 6 miesiecy. Wynagrodzenie za czas zwolnienia lekarskiego
    oblicza sie dzielac sume podstaw naliczenia zasilku chorobowego za ostatnie
    6 miesiecy (czyli wynagrodzenia pomniejszone o wplacone wtedy skladki na
    ubezpieczenia spoleczne) przez 30. Kwote ta nastepnie nalezy pomnozyc razy
    80% (bo tyle jest wyplacane pracownikowi w trakcie choroby), a nastepnie
    przez ilosc dni choroby.
    Pozdrawiam
    Ama

  • 3. Data: 2002-02-05 08:13:06
    Od: Robert Bajorek <r...@p...onet.pl>

    Witam

    - Czyli jesli moja podstawe obnizyli teraz to urlop bedzie mi sie liczyl od
    nizszej podstawy.
    - A L4 liczone bedzie od sredniej przy ktorej jeszcze mialem wysoka
    podstawe, ale mam dodatkowe pytanie czy do tej sredniej wliczaja sie miesiace w
    ktorych bylem na L4 czy tez miesiace te sa pomijane ?

    Pozdrwaiam
    Robert

    Amadea napisa?(a):

  • 4. Data: 2002-02-05 11:03:07
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    "Robert Bajorek" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > - Czyli jesli moja podstawe obnizyli teraz to urlop bedzie mi sie
    liczyl od
    > nizszej podstawy.
    tak, jesli masz stala pensje

> [...]
    miesiace w
    > ktorych bylem na L4 czy tez miesiace te sa pomijane ?
    L4 (a raczej ZUS ZLA, bo L4 juz nie ma ;-))) liczy sie na podstawie
    ostatnich 6 miesiecy (a jesli masz pensje prowizyjna to 12 miesiecy)
    jak napisalam, ale ustala sie to raz na 90 dni - tzn.
    jesli w ciagu ostatnich 90 dni byles na zwolnieniu to masz juz ustanowiona
    podstawe do obliczenia zasilku chorobowego / wynagrodzenia - taka jak wtedy.
    Jesli w ciagu okresu 6 miesiecy, ale wczesniej niz 90 dni temu byles na
    zwolnieniu
    lekarskim, to miesiac, w ktorym byles na tym zwolnieniu liczy sie tak jakbys
    go
    calego przepracowal.
    pzdr
    Ama