PracaGrupypl.praca.dyskusje › przyszłośc etatu

  • 131. Data: 2005-04-12 00:04:21
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Sam wyciąłeś odpowiedź na to pytanie, więc sam jej teraz poszukaj.

    Napisałeś, że jedynym wyjściem jest kręcenie się w kółko (sądziłem że
    to rodzaj ironii), nie ma innego wyjścia?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 132. Data: 2005-04-12 00:58:08
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> napisał(a):

    > Jedyne co tu widzę do zrobienia, to "uświadomienie" bezrobotnych, że
    > łatwiej im będzie o uzyskanie jakiegoś dochodu, jak utworzą jeden
    > front z pracodawcami o zmianę KP.
    To jest punkt widzenia pracodawcy.
    Trochę trudno będzie znaleźć rozsądny argument dla najemnych, żeby rozwalili
    KP tak jak rozwalili PRL, tym bardziej, że wiedzą jak wyszli na rozwaleniu
    PRL.
    Trochę trudno będzie użyć przekonujacego argumentu w stosunku do pracowników
    siedzących z pampersem przy kasie, pracowników, którym pracodawca płaci mało
    lub wcale, a w skrzynce coraz wyższe rachunki, że będą mieć lepiej jak
    rozwalą KP. Juz pobieżna lektura KP pozwala na przekonanie, ze tylko on
    pozwala najemnym na zachowanie resztek godności. Może w USA odmienny system
    działa, ale w Polska to taki kraj, gdzie nie tylko pracownicy powinni być
    trzymani krótko, ale pracodawcy niestety też - to też Polacy.

    > Hmmm. Ale pracodawcy z bezrobotnymi razem to już siła pozwalająca
    > wejśc do parlamentu... Może to coś godnego uwagi dla partyjnych bez
    > parlamentu?
    > Tylko kto się podejmie "uświadamiania"? :)

    Jeszcze trudniej o wspólny front bezrobotnych z pracodawcami.
    Pracownik ma jeszcze złudzenia, że może go nie zwolną, więc może
    być skłonny do ustępstw jeżeli doświadczenie go jeszcze nie pozbawiło
    naiwności, a bezrobotny już tych złudzeń nie ma.

    Poza tym być może, że coraz więcej ludzi jest świadomych tego, że Polska
    to taki kraj, w którym ustępstwa wobec pracodawców nie zwiększają ilości
    miejsc pracy, ale ilość spraw rozpatrywanych przez sądy pracy.

    Marek

  • 133. Data: 2005-04-12 07:14:04
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 00:08:31 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > No widzisz - każdy coś tam miał. USA bogactwa naturalne, Indian do
    > wymordowania i Murzynów do wykorzystania, Niemcy (i nie tylko!) plan
    > Marshalla, a Polska Układ Warszawski. Więc nie ma co sie do nich
    > schematycznie porównywać i naśladowczo stosować ich rozwiązań.

    Nic nie widze. Wybrano wzor do nasladowania, a wcale nie jest on
    najlepszym z istniejacych. Pamietam rade, jaka kiedys dawal Polsce jeden z
    amerykanskich ekonomistow - zebysmy zastosowali takie rozwiazania prawne
    jak europa zachodnia - ale nie obecne, a z poczatku lat 60-ych, czyli
    okresu gdy budowali swoje gospodarki i byli na porownywalnym do naszego
    etapie rozwoju. jak wtedy wygladal u nich KP ?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 134. Data: 2005-04-12 07:22:07
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 01:21:40 +0200, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > No a agenci u mnie (zależy od branży) mają wyłaty prowizji tygodniowo.
    > Bardzo sobie to chwalą. Dodatkowo uodparnia ich to przed ofertami
    > ze strony konkurencji :). Ot, plus braku umowy o pracę :)
    >
    > J.K.

    Widzisz wiec, ze kodeksowo nie jest to mozliwe (po drugim tygodniu
    musialbys zatrudnic na czas nieokreslony) - zwlaszcza, ze KP, dopuszczajac
    mozliwosci wyplat czestszych niz tygodniowe, jednoczesnie nie uzupelnia
    tego w zapisy takie jak wyplaty comiesieczne (do 10-o kazdego
    miesiaca)pozostawiajac pelna dowolnosci mozliwosc latwego poslizgu do
    wyplat comiesiecznych.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 135. Data: 2005-04-12 07:31:43
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 00:58:08 +0000 (UTC), Marek
    <m...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > rozwalili
    > KP tak jak rozwalili PRL, tym bardziej, że wiedzą jak wyszli na

    Czy nie widzisz, ze KP dziala wylacznie na rzecz ludzi ktorzy maja prace i
    kurczowo sie jej trzymaja?
    Gdy wypadniesz z klubu i dostaniesz szanse na zatrudnienie (co juz jest
    bardzo trudne) , to w wiekszosci przypadkow bedzie to zatrudnienie
    niezwiazane z KP, bez jakiejkolwiek ochrony z nim zwiazanej, naliczania
    stazy pracy oraz mozliwosci odwolywania sie do PIP i sadow pracy. Z kolei
    jesli zostaniesz zatrudniony na umowe o prace, w wiekszosci przypadkow
    bedzie to cyrograf na czas okreslony, ktorego nie bedziesz mogl zerwac
    inaczej, niz przez porzucenie pracy, bez mozliwosci negocjowania podwyzek
    wynagrodzenia i zmian warunkow pracy (bo i tak swoje musisz odpracowac do
    konca cyrografu). Dobrzy pracodawcy raczej sie nie boja umow na czas
    nieokreslony zamiennie na nieokreslony, bo kosztowo jest to dla nich to
    samo (jedyny problem to koszty odpraw przy rozwiazaniu umowy w wiekszych
    zakladach - gdyby nie ten koszt, czas okreslony sluzylby wylacznie do
    rozpoznania cwaniaczkow)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 136. Data: 2005-04-12 07:41:46
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > To jest punkt widzenia pracodawcy.

    Jestem czymś pośrednim. Pracodawcą, bo albo zatruniam sam albo dla
    zlecających mi zorganizowanie jakiejś pracy. Najemnikiem, bo dla
    zlecających jestem siłą najmeną. Nazywa się to mądrze outourcingiem.
    Z tacji specyfiki pracy jestem zainteresowamy możliwością szybkiego
    reagowania na propozycje zleceniodawców, co skutecznie utrudniają
    dzisiejsze przepisy. Mógłbym dać ludziom znacznie więcej i częściej
    zarobić w sposób nieregularny. A nie mogę... Przepisy nie pozwalają.

> [...]
    > Trochę trudno będzie użyć przekonujacego argumentu w stosunku do
    > pracowników siedzących z pampersem przy kasie, pracowników, którym

    Właśnie. KP to taki pampers dla pracowników. Czy nie czas wydorośleć?
    Łatwiejsza zmiana pracy to plus też dla pracowników kiepskiego
    zakładu.
    Ale ja nie o tym - jak pisałem i potwierdzasz - w masie siła, nawet
    kosztem rozsądku. Tego nic nie zmieni, więc tematu nie ma :).

    > Juz pobieżna lektura KP pozwala na przekonanie, ze tylko on pozwala
    > najemnym na zachowanie resztek godności.

    No właśnie. Resztek.

    > Może w USA odmienny system działa, ale w Polska to taki kraj, gdzie
    > nie tylko pracownicy powinni być trzymani krótko, ale pracodawcy
    > niestety też - to też Polacy.

    Pewnie. Masz rację. Pytanie tylko - jakie instrumenty mają temu
    służyć.
    Pod pozorem możliwości nadużyć można np. wprowadzić zasadę, że na
    zatrunienie pracownika należy uzyskać koncesję w ministerstwie pracy
    po zdaniu egzaminu. Słuszne, prawda?
    Jak pisałem w innym miejscu tego tematu (dziś o 01:01) - chodzi mi
    wyłącznie o możliwości zatrudniania i płacenia tam, gdzie obecnie
    jest to zakazane, a nie wprowadzenie bezprawia.

> [...]
    > być skłonny do ustępstw jeżeli doświadczenie go jeszcze nie
    > pozbawiło naiwności, a bezrobotny już tych złudzeń nie ma.

    Jaki pracownik jest zainteresowany zmniejszeniem złudnego
    bezpieczeństwa, żeby ulżyć doli bezrobotnego? Fantazja.

    Bezrobotny, który straci prawo do zasiłku, ma ponad 50 lat i rodzinę
    na utrzymaniu, jeśli nie jest idiotą, to zrozumie dlaczego ktoś chce
    zmienić przepisy w sposób umożliwiający mu zarobienie na chleb nawet,
    jeżeli nie zapewni mu to wszystkich "przywilejów" pracowniczych.

> [...]
    > Polska to taki kraj, w którym ustępstwa wobec pracodawców nie
    > zwiększają ilości miejsc pracy, ale ilość spraw rozpatrywanych przez

    Manipulujesz tu kolego wypowiedziami populistycznymi. Szkoda tylko,
    że nie wnoszą nic konkretnego do tematu możliwości rozszerzenia
    zatrudnienia.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 137. Data: 2005-04-12 07:46:05
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Immona wrote:
    > bo wyborca patrzy sie na swoj interes, a nie na spoleczny,
    > ewentualnie jeden z drugim utozsamia.

    i bardzo dobrze, przecież to to samo...
    (wiem, zależy od kontekstu)

    > Zwykle nie wie, co sie dzieje.
    > Jak sie ostatnio stykam w jednym projekcie z malymi przedsiebiorcami i mowie
    > im: teraz walczymy o taka a taka ustawe, bo w wersji strony zwiazkowej ona
    > wam bardzo utrudni zycie, a tu sa przygotowywane zmiany w kodeksie pracy, a
    > tam chca wprowadzic cos nowego do BHP - to wiekszosc slyszy o tym pierwszy
    > raz, bo dla popularnych mediow nie sa to atrakcyjne tematy.

    wyłóżcie jeszcze trochę kasy na internet i mailing i naprawdę więcej
    mediów nie trzeba. Medium jest atrakcyjne dla przedsiębiorcy, jeśli z
    niego skorzysta. A niezaprzeczalnie jest to chyba najtańszy sposób na
    dotarcie do przedsiębiorców

    --
    regent...
    (...)

  • 138. Data: 2005-04-12 08:10:46
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mediów nie trzeba. Medium jest atrakcyjne dla przedsiębiorcy, jeśli z
    > niego skorzysta. A niezaprzeczalnie jest to chyba najtańszy sposób na

    Masz podejscie internauty, ktoremu sie wydaje, ze wszyscy korzystaja z
    Internetu. A w Polsce korzysta z niego wciaz za malo ludzi, zeby opierac na
    nim kampanie inna niz skierowana do ludzi z IT :) lub mlodziezy.

    Obecnie jednym z wykorzystywanych sposobow docierania sa konferencje,
    seminaria, wystapienia na targach czy innych biznesowych eventach. Mimo
    mniejszego audytorium, "sila razenia" jest spora, bo rozchodzi sie potem
    networkowo. Niestety, duza czesc przedsiebiorstw jest poza nurtem zycia
    konferencyjnego i nawet na bezplatne konferencje sie nie rusza - nie mowiac
    juz o daniu znac "szerzycielom informacji", ze chca byc o takich
    wydarzeniach informowani. Ale schodzimy na NTG.

    I.

  • 139. Data: 2005-04-12 09:31:36
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-12, Immona <c...@W...zpds.com.pl> wrote:
> [...]
    > Internetu. A w Polsce korzysta z niego wciaz za malo ludzi, zeby opierac na
    > nim kampanie inna niz skierowana do ludzi z IT :) lub mlodziezy.
    No i trzeba uważać, żeby nieprzemyślanym działaniem nie uwalić cennej
    inicjatywy. Vide: SPPNN oraz casus Kozicki-Sandauer.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Promotor polecił mi, żebym przy opisie wzorów podtrzymywania swojego
    statusu przez adminów korzystała z książki opisującej analogiczne

  • 140. Data: 2005-04-12 10:11:11
    Temat: Re: przyszłośc etatu (przesadziłem z długością postu)
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:db1m51lcr7366bdgdhle7utv0hufo4v24j@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Nikogo nie zmuszam. I o to właśnie mi chodzi, żeby nikt nikogo nie
    > zmuszał.
    To nie musi być "ktoś". To najczęściej jest "coś". I nazywa się czynsz,
    rachunki, jedzenie itd. słowem - przymus ekonomiczny.

    >Dlaczego to pracownik (związki zawodowe, jakaś instytucja
    > itd.) miałby decydować o tym ile ma zarabiać?
    Państwo (jako instytucja), nie decyduje ile kto ma zarabiać, tylko ile
    najmniej można zapłacić pełnozatrudnionemu. Jest to słuszne, gdyż u podłoża
    takiej regulacji leżą nie tylko względy ekonomiczne lecz także społeczne.
    Tych ostatnich ekonomiści-hobbyści w ogóle nie biorą pod uwagę i dlatego są
    sfrustrowani.
    Swoją drogą nie rozumiem czemu nikogo nie dziwi, że np. do kierowania autem
    trzeba mieć prawo jazdy, a podczas jazdy obowiązują zakazy i nakazy,
    natomiast za nieznośne ograniczenie uważają zakazy i nakazy związane z
    zatrudnianiem _ludzi_ i korzystaniem z efektów ich pracy. Przecież do tego
    nie potrzeba nawet żadnych uprawnień, które można by stracić. ;)
    A może oszołomstwo nie tylko KP i ZZ, ale PoRD, policję, państwo i diabli
    wiedzą co jeszcze ma na liście do likwidacji? ;))

    > Uważam, że powinna to
    > być kwestia indywidualnych negocjacji
    Do negocjacji potrzebne są mniej więcej równe siły. Tak nigdy nie jest -
    pracodawca jest w sposób naturalny stroną silniejszą. A w obecnej sytuacji w
    kraju to już w ogóle tragedia - ponad 20% bezrobocie (jedź na ścianę
    wschodnią, a zobaczysz miejscowości o bezrobociu rzędu 60%) - pracodawca
    staje się panem i władcą bez względu na kodeksy, ustawy itp.
    Dlatego czasem ludzie sie organizują i negocjują zbiorowo (niekoniecznie
    jako ZZ). Mają wtedy silny argument przetargowy - strajk. Ale i tak z reguły
    są słabsi.

    > Możliwa jest też oferta "będę pracował za 5zł/godz., a jak nie to
    > spadam" - co w tym złego?
    W tym nic.

    > Chodzi o te zmiany prac najemnych? Mam nadzieję że nie, że uda mi się
    > zdobyć coś w pełni mnie zadowalającego lub znaleźć jakąś inną formę
    > zdobywania pieniędzy.
    Dopóki jesteś sam, można żyć taką nadzieją. Czy uznasz ją za wystarczającą
    chcąc założyć lub już mając rodzinę? I czy rodzina podzieli ten pogląd, czy
    też wolałaby stały dochód zapeniający bezpieczeństwo?

    > Zapewne chodzi o to, że mogę nie mieć możliwości swobodnej zmiany prac
    > (jeśli miałeś coś innego na myśli to napisz), czy to z powodu zmiany
    > sytuacji na rynku pracy, czy też choroby, kalectwa, sytuacji rodzinnej
    O to mi własnie chodziło, sorry, niejasno napisałem.

    > Jeśli chodzi o trudną sytuację na rynku pracy, to wówczas będę starał
    > się zaistnieć na innym rynku, o ile będzie taka możliwość (np.
    > emigrując)
    Dość często wśród przyczyn trudności ze znalezieniem zatrudnienia wymienia
    się tzw. "brak mobilności" bezrobotnych. Nie ma pracy tu gdzie mieszkasz?
    Kopnij się 400 dalej tam, gdzie być może jest.
    W większości jest to nonsens w kontekście kosztów wynajmu lokalu, pracy dla
    współmałżonka, o zerwaniu z rodziną i środowiskiem nie wspomniawszy. Ale
    przyjmując na moment ten "argument" mam niezły pomysł dla niezadowolonych
    pracodawców. Po co narzekać na KP, podatki. ZUS-y, kombinować, jęczeć i
    pyskować na newsach? Wystarczy znaleźć kraj, w którym jest lepiej i "być
    mobilnym", goodbye. ;))

    > Jeśli chodzi o wypadki
    > losowe to staram się obecnie jakoś zminimalizować ewentualne (tfu)
    > efekty zagrożeń (po to opłacam te składki na ubezp., oprócz tego mam
    > dwie polisy ubezp., trochę oszczędności (mało)).
    Też tak robię, ale do tego trzeba zarabiać trochę więcej niż 2 zł/h. Marne
    rowiązanie dla tych, co to "od 1-ego do 1-go", albo wręcz żywność "na
    zeszyt" kupują.

    > Jestem świadomy, że
    > te spadochrony mogą zawieść, nie kryję że wówczas zwróciłbym się o
    > pomoc do rodziny,
    Co mają zrobić nie mający rodzin oraz ci, których rodziny są w podobnej
    sytuacji?

    > a gdyby to nie pomogło to z prośbą do organizacji
    > charytatywnych i państwowych instytucji.
    Nie da rady, bo w międzyczasie niektórzy użytkownicy tej grupy mający
    poglądy, hmm, skrajne, sprywatyzowali "wszystko"
    (news:d261ot$sal$1@news.onet.pl), więc instytucji państwowych nie ma.
    Istnieją tylko firmy, a firmy są po to by przynosić zyski
    (news:d397at$pua$1@news.onet.pl), więc nie ma także instytucji
    charytatywnych. ;))

    Przepraszam za obfitą wypowiedź.

    Jotte